Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS3] PS3 FAQ - Czyli prawie wszystko na temat Playstation 3

Online



PlayStation 3 i granie online:




W jaki sposób mogę połączyć się z internetem?

Najlepiej i najwygodniej jest połączyć konsolę bezpośrednio z routerem za pomocą krosowanego kabla RJ-45. Wówczas konsola sama dopasuje wszystkie ustawienia (oczywiście o ile włączony jest DHCP). Łącząc przez kartę sieciową w komputerze trzeba niestety ręcznie wszystko poustawiać i połączenie uzależnione jest wtedy od włączonego komputera. Jeśli dostawca internetowy udostępnia sieć nie przez kabel telefoniczny (RJ-11), a ethernetowy (RJ-45) to wystarczy go podłączyć od razu do konsoli. Jeśli chcesz mieć jednocześnie połączenie internetowe z PC i PS3, trzeba zakupić router lub switch (ewentualnie udostępnić konsoli sieć przez kartę sieciową w komputerze).

Zdaję sobie sprawę z tego, że powyższy opis jest dość lakoniczny. Niestety LAN/WLAN to temat rzeka i nie ma na to miejsca w tego rodzaju publikacjach. Polecam wszelkiego rodzaju poradniki i opisy - niekoniecznie związane tylko z PS3. W taki sam sposób konfiguruje się sieć pomiędzy komputerami. Przygotowałem też krótki opis konfiguracji sieci domowej WLAN.

Co mam zrobić jeśli mój provider udostępnia sieć dla konkretnego MAC?

Zadzwonić na infolinię dostawcy internetowego i poprosić o dodanie adresu MAC Twojej PS3 lub kupić router.

Jakie protokoły sieciowe obsługuje PS3?

Wyłącznie Ethernet 10BASE-T/100BASE-TX/1000BASE-T i IEEE 802.11 b/g (czyli Wi-Fi, którego brak w pierwszych modelach z HDD 20GB).

Czy tak jak w przypadku PS2 potrzebuję jakiegoś urządzenia, kodów etc?

Nie. Podobnie jak PS2 Slim, PS3 ma wbudowaną kartę sieciową. Nie są też wymagane żadne dodatkowe kody czy przysyłane płyty. Rejestracja konta na SEN czy nawet dość rzadka rejestracja specjalnych kont na serwerach danego dewelopera odbywa się bezpośrednio na konsoli.

W jaki sposób mogę na konsoli konfigurować ustawienia jej karty sieciowej?

Wystarczy w XMB wejść do menu "Settings" ("Ustawienia") -> "Network Settings" ("Ustawienia sieci") -> "Internet Connection Settings" ("Ustawienia połączenia internetowego") i poustawiać wszystko wedle uznania. Domyślnym połączeniem jest to po kablu z włączonym DHCP.

Czy mogę przechowywać kilka różnych ustawień sieci?

Na fw CEX wyłącznie dwa: osobne dla LAN i osobne dla WLAN. Na konsolach z fw DEX dwa razy więcej.

Jak mogę grać online?

Jeśli gra umożliwia granie w sieci to z reguły wystarczy mieć skonfigurowane połączenie i wybrać w grze odpowiednią opcję. Np. w Grand Theft Auto 4, za pomocą telefonu komórkowego (tego w grze oczywiście ;]), w Metal Gear Solid podobnie z tym, że Konami życzy sobie jeszcze rejestracji konta na ich serwerach (naturalnie można to zrobić z poziomu gry). Także wszystko zależy od gry.

Nie mogę grać online, gra dopomina się o update.

Na OFW musisz go wykonać - inaczej nie pograsz po sieci. Warto wspomnieć, iż użytkownicy CFW mają zablokowany dostęp do SEN (co jakiś czas pojawiają się nowe sposoby na połączenie, jednakże Sony w miarę szybko łata swoje luki - także jeśli ktoś nie może żyć bez grania online to CFW będzie dla niego tylko udręką, dodatkowo obarczoną ryzykiem bana na konto i/lub konsolę).

Czy łatki do gier mogę ściągnąć na komputerze?

Na OFW nie i można to zrobić wyłącznie na konsoli. Gra sama łączy się z serwerem dewelopera i jeśli jest jakiś patch to pyta się czy ściągnąć i zainstalować. Jeśli masz CFW lub używasz dongle'a możesz ściągnąć łatę z serwerów Sony, tak jak robi to gra i zainstalować na konsoli z np. pendrive'a (exploity i CFW dodają w XMB opcję obecną w konsolach deweloperskich, czyli "★ Install Packages". Więcej informacji na stronie poświęconej patchom).

Zainstalowałem aktualizację firmware konsoli i gra wciąż chce coś ściągać!

Firmware konsoli to zupełnie co innego niż patch do danej gry. Oba nie mają ze sobą nic wspólnego.

Czy warto ściągać patche do gier?

Jeśli chcesz grać online w daną grę to i tak nie masz wyboru. Czy warto? Oczywiście, patche zwykle poprawiają różne błędy w grze, których deweloper nie zdążył poprawić lub je przeoczył przed premierą gry (lub też z premedytacją wolał wcześniej wypuścić zabugowaną grę co jest coraz częstszą, tańszą praktyką...).

Ten artykuł komentowano 57 razy. Zobacz komentarze.