Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS3] PS3 FAQ - Czyli prawie wszystko na temat Playstation 3

Programy homebrew



PlayStation i programy homebrew:






OtherOS:

Co to jest OtherOS?

Funkcja pozwalająca na instalację swojego bootloadera. Obecna jest we wszystkich fw konsoli aż do 3.15 włącznie. Niestety w nowszych wersjach oprogramowania jak i we wszystkich modelach Slim, Sony usunęło wyłączyło tę opcję (oczywiście, jak zawsze w trosce o klienta i aby rzekomo zwiększyć bezpieczeństwo systemu).

Czy jest jakiś sposób na przywrócenie OtherOS w nowszych fw?

Używając OFW nie. Używając CFW tak (szczegóły w części poświęconej OtherOS++).

Czy aplikacje napisane pod OtherOS są w jakiś sposób ograniczone?

Tak, brak dostępu do RSX (co wiąże się również z ograniczeniem wykorzystywanej pamięci RAM do 256MB) i pozostałych 6 SPE. Do fw 2.10, możliwe było "odblokowanie" niektórych funkcji.

Jakie programy mogę uruchomić używając OtherOS?

Nie licząc kilku zamkniętych projektów (jak np. Swiss Knife), głównie dystrybucje Linuksowe.

Jakie są dystrybucje i jak je mogę zainstalować?

Poniżej linki do poradników z instalacją danej dystrybucji (Yellow Dog jest oficjalną i najprostszą):

Czy OtherOS wymaga specjalnej partycji, czy instaluje się na systemowej?

Wymaga. Przy instalacji można (niestety tylko procentowo...) wydzielić odpowiednią jej ilość z dysku.



OtherOS++:

Co to jest OtherOS++?

Projekt rozpoczęty przez Graf_Chocolo, mający na celu przywrócenie OtherOS (nawet na konsolach Slim) bez ograniczeń jakie narzucał na jego protoplastę HV, dodatkowo poszerzający jego możliwości. Obecnie kontynuowany przez Glevanda i resztę załogi Gitbrew.

Jakie CFW obsługują OtherOS++?

Dedykowane CFW Dual Boot od Glevanda, ale też i innych grup jak np. Rebug.


GameOS:

Co to jest GameOS?

Środowisko w którym działają wszystkie licencjonowane aplikacje (w tym oczywiście też i gry).

Czy aplikacje napisane pod GameOS są w jakiś sposób ograniczone?

Wyobraźnią i Hiper Visorem. ;)

W jaki sposób mogę zainstalować programy pod GameOS?

Są trzy możliwości i każda z nich wymaga wykorzystania exploitu usbhuba lub posiadania wgranego CFW:
1. Instalacja paczki *.pkg za pomocą opcji "Install Packages" z dev_usb.

Stare paczki z homebrew zawierały debugowe pliki wykonywalne (*.self) i były w debugowych *.pkg - te są wspierane od początku PSGroove itp. Paczki retailowe i pseudo-retailowe dopiero od payloadów HermesV3 i PL3.

Na CFW, zależnie od intencji autora danego CFW obsługiwane są różne paczki i różne *.self-y. Paczki z obecnie rozwijanymi programami są udostępniane w obu wersjach, czyli pseudo-retailowe paczki z retailowym *.self (z myślą o fw geohota, Wutangrza itp.) i debug z debugowymi *.self (Kmeaw, Rebug, Rogero itp.). Dodatkowo każdy z nich obsługuje też retailowe paczki z retailowymi *.self.

2. Instalacja paczki za pomocą instalatora plików pobranych z PlayStation Store.

Trzeba jednak wygenerować dla każdej plik *.pdb aby w ogóle pojawił się w menu. Zasady dotyczące rodzaju paczki PKG takie same jak powyżej.

Każda para w osobnym folderze (00000001, 00000002 itd.):
"/dev_hdd0/vsh/task/00000001/nazwa_pliku.pdb"
"/dev_hdd0/vsh/task/00000001/nazwa_pliku.pkg"


3. Rozpakowanie paczki na np. PC i wrzucenie odpowiednich plików w odpowiednie miejsca za pomocą managera plików lub klienta FTP.

Zasada dotycząca plików SELF taka sama jak powyżej. Jeśli program ma się pojawić w XMB, wymagana jest Odbudowa bazy danych.

W jaki sposób mogę uruchomić wcześniej zainstalowane programy?

Z menu XMB na zakładce "Games" ("Gry"), tak samo jak grę.

Czy programy te są legalne?

Programy używające bibliotek Sony (czyli mniej więcej połowa obecnego homebrew) nie. Ostatnio pojawiła się darmowa alternatywa np. w postaci PS3LIGHT, ale zanim będzie oferować to samo co oficjalny PS3SDK i wszyscy się na niego przerzucą minie jeszcze dużo czasu.

Jakie są programy na PS3?

Przeróżne. Jest ich stosunkowo mało, jednak nie należy zapominać o tym, że to dopiero początek. Z ciekawszych mogę wymienić managery plików (Comgenie's Awesome Filemanager lub ten wbudowany w multiMAN), Serwery FTP (Open PS3 FTP Server, blackb0x FTP Server), Backup Managery (całe mnóstwo np. Gaia Backup Manager, Rogero Backup Manger, multiMAN Cobra Manager) i kilka emulatorów (np. konsol: RetroArch, emu PSX, DC - wszystkie jeszcze w powijakach).

Czy jest jakiś Linux?

Trwają prace nad AsbestOS, Linuksowym bootloaderem, umożliwiającym instalację dystrybucji Linuksowych (np. khaOS). Jest też możliwość instalacji AsbestOS z poziomu OtherOS++.


Java:

Co to jest Java ME?

Interpreter obecny w każdym z fw PS3 (dla www, BD-J). Wraz z aktualizacją fw do 2.41 możliwe było uruchomienie własnych aplikacji z USB i BD-R/RE, co przy kolejnej aktualizacji stało się już niemożliwe. Błąd programistów? Ciekawostka. ;)


PS2:

W jaki sposób mogę uruchomić programy dla PS2?

1. Na OFW:

Z płyty za pomocą np. Swap Magic z "mass:/SWAPMAGIC/SWAPMAGIC.ELF" (które pomimo implementacji USB 2.0 w PS3 nie wykracza poza prędkość USB 1.1). Podobno z wirtualnych kart SM nie potrafi niczego uruchomić. Także to raczej również ciekawostka, chyba że ktoś bardzo chce uruchamiać gry z PS2 na PS3 (Open Loader v0.7<). Oczywiście potrzebny jest model konsoli, który taką wsteczną kompatybilność zapewnia.

2. Na CFW:

Tak jak powyżej. Dodatkowo istnieje możliwość uruchamiania programów z obrazów płyt lub już po uruchomieniu w ten sposób jakiegoś np. managera plików (polecam uLE) z "dev_usb000/" (który po stronie PS2 montowany jest jako "mass:/) lub wirtualnych kart pamięci (montowane jako "mc0:/" i "mc1:/"). Wymagany jest CFW Cobra, dongle Cobra i multiMAN Cobra Manager.

Niestety OSD Update, podobnie jak w fw 2.30 (fw PS2 oczywiście) jest wyłączony (usunięty?), a więc nie ma możliwości uruchomienia FMCB (ani z niewiadomych przyczyn zainstalować).


PSX:

W jaki sposób mogę uruchomić programy dla PSX?

Wyłącznie z obrazów płyt. Wymagany jest CFW Cobra, dongle Cobra i multiMAN Cobra Manager lub tylko Iris Manager i sptachowany oryginalny emulator (ps1_emu.self).

Ten artykuł komentowano 57 razy. Zobacz komentarze.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/ssd1/html/IncPhp/html/ReklamaArtykulyLewa.php:40) in /mnt/ssd1/plikiDoAdmina/class/artykul.class.php on line 809