Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



=TEST=

Online



Online:
  • "Co to jest Network Adaptor?"
    Jest to karta sieciowa dla PS2, przez którą dodatkowo można podłączyć dysk twardy (ATA). Modele Slim, NA mają już wbudowany.


  • "Jaki NA kupić?"
    NA zakupiony w USA, Japonii (czyli NTSC-US i NTSC-J), oprócz slotu na kabel RJ45 (ethernet) posiada także slot na RJ11 (modem). Jaki model NA kupisz nie ma znaczenia, ważne aby pasował do Twojej konsoli (w pierwszych PS2 NA montowało się na PCMCIA).

    • SCPH-10190 - PCMCIA dla pierwszych modeli PS2 (dysk oczywiście na zewnątrz)
    • SCPH-10250 - BAY w zasadzie identyczny z SCPH-10350 (też tylko ethernet)
    • SCPH-10280 - Taki sam jak SCPH-10281, jednak nigdy nie został wydany
    • SCPH-10281 - BAY wersja ehternet/modem
    • SCPH-10350 - BAY tylko ethernet, identyczny z SCPH-10250
    • SCPH-10390 - PCMCIA, sprzedawana razem z PSBBN (NA taki jak SCPH-10190)
    • SCPH-10400 - BAY, sprzedawana razem z PSBBN (NA taki jak SCPH-10281)

  • "Co to jest Network Access Disc?"
    Jest to płyta z programem konfigurującym sieć i umożliwiającym rejestrację (innymi słowy: umożliwiającymi grę online na serwerach Central Station). Na niektórych NADach dodatkowo jest przeglądarka internetowa i/lub gra Hardware Online Arena.


  • "Czy NAD jest niezbędny?"
    Tylko jeśli chcemy grać online w grach Sony. Reszta gier (czyli wszystkie gry innych developerów) nie wymagają rejestracji.

  • "Skąd mam wziąć NAD?"
    NAD dostaniesz wraz z kupnem NA. Jeśli posiadasz PS2 w wersji Slim, należy się zarejestrować na stronie yourgamingname (oczywiście podany adres musi się zgadzać inaczej nie dojdzie do Ciebie list zawierający wspomnianą płytę). Warto w tym miejscu wspomnieć iż kod, który zamówisz, czasem idzie tak długo, że kiedy dojdzie jest już nie ważny i trzeba żądać jego ponownego wysłania, czasem nawet w ogóle nie zostaje wysłany (czy tylko ja mam takie wrażenie, że jest to jakaś kpina z klienta?...).

  • "Co to jest DNAS?"
    Dynamic Network Authentication System jest to system pobierający dane od użytkownika i jego egzemplarza gry, na który między innymi, składa się kod szesnastkowy, unikalny dla każdej gry (numery w obrębie jednego tytułu mogą się powtarzać). Jeśli nie będzie zgodny z bazą, zostaniesz odrzucony przez serwer.

  • "Czy mogę grać Online na kopii?"
    Tak, ale kopia musi być spatchowana poprawnym DNAS, wyciągniętym z Twojej oryginalnej gry. Ponadto:

    • Konsola bez modchipa:
      Tutaj sprawa jest prosta. Uruchamiamy kopię za pomocą Swap Magic lub exploita M.Browna.

    • Konsola z modchipem:
      W tym miejscu sprawa się trochę komplikuje, ponieważ aby poprawnie przejść test DNAS, modchip NIE może zostać wykryty! Wyjścia są dwa: albo wyłączyć modchip (funkcja dissable), a kopie uruchamiać w ww. sposób, albo zaopatrzyć się w modchip z funkcją Sleep, która sprawia, że po uruchomieniu gry, modchip się automatycznie wyłącza.

      Nie jest jednak tak kolorowo, "Sleep mode" nie zawsze pomaga w przypadku chipów zbyt mocno ingerujących w bios (np. nowe Matrix, Ripper3, Modbo7xx, DMS4, Duo3). Np. na Ripperze (testowane na 3.41 w V7) nie udało mi się jeszcze nigdy zagrać w gry z DNAS (przy włączonym chipie). Natomiast na modbo760 udaje się, ale nie zawsze (czasami trzeba zrestartować konsolę i spróbować ponownie, prawdopodobieństwo powodzenia zwiększa płyta znajdująca się w napędzie już w momencie bootowania, przy wkładaniu jej po zabootowaniu konsoli nie zawsze DNAS zaskakuje). Na starych chipach (jak np. mój MP-388) działało zawsze (dop. ffgriever).



Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: