Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



=TEST=

Programy



Programy:
  • "Czy mogę uruchomić program na konsoli nieprzerobionej?"
    Na "gołej" PS2 można tylko i wyłącznie wykorzystując exploit M.Browna lub za pomocą Swap Magic - z MC lub pamięci przenośnej. W tym miejscu polecam, w obu przypadkach, jako bootowany program ulelf (unofficial Launch ELF), który śmiało może pretendować do miana OSu dla PS2.

  • "Czy to jest legalne?"
    Jeśli nie służy piractwu to oczywiście, że tak. Same programy homebrew (czyli darmowe, tworzone przez fanów) są jak najbardziej legalne (te, które nie były kompilowane przez oficjalne SDK, ale tego przeciętny użytkownik nie jest w stanie określić).

  • "W jaki sposób mogę nagrać mój program na płytę?"
    Polecam nasz tutorial, zarówno dla płyt CD jak i DVD.

  • "Czy mogę nagrać kilka programów na jedną płytę?"
    Tak, naturalnie. Polecam nasz tutorial, choć zamiast Multiloadera dziś jest lepiej użyć uLELFa.

  • "Czy mogę wypalić obraz z programem dla CD na DVD i vice versa?"
    Nie, ale za to możesz rozebrać obraz i złożyć go na nowo, tym razem dla nośnika na który chcesz go nagrać.

  • "W jaki inny sposób mogę odpalić programy?"
    Pomijając exploita M.Browna i exploita z Crazy Taxi (Swap Magic ;]), z których to można uruchomić soft z Memory Card lub pamięci przenośnej, na scenie przyjęły się następujące określenia:

    • DEV1 - z Memory Card (czyli z karty pamięci)
    • DEV2 - z HDD (czyli z dysku twardego)
    • DEV3 - z Mass (czyli pamięci przenośnej)
    • DEV4 - z Flash (czyli z pamięci flash modchipa)

    Każdy z ww. czterech trybów Dev.olution Mode oferują tylko i wyłącznie modchipy. Oczywiście nie wszystkie (szczególnie jeśli chodzi o DEV3 i DEV4), ale po więcej szczegółów odsyłam na stronę producenta danego modchipa.

  • "Czy jeśli mój modchip nie posiada ww. funkcji to nie mogę odpalać softu np. z hdd?"
    Przy starcie konsoli, nie. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby program uruchomić za pomocą file managera, bootowanego z płyty. W tej roli świetnie się sprawdza wspomniany już wcześniej uLELF, który potrafi uruchamiać programy z:

    • MC0:/ i MC1:/ - Czyli z obu kart pamięci dla PS2. uLELF obsługuje również karty dla PSXa, ale z przyczyn oczywistych programów z niej nie uruchomisz.
    • CDFS:/ - Czyli z płyty CD/DVD. Napęd musi rozpoznać płytę jako PS2CD/DVD lub DVD-Video, inaczej program nic na niej nie zobaczy. Nie jest to wina aplikacji, a biosu napędu, który weryfikuje każdą płytę (oczywiście po wciśnięciu eject - można go oszukać swapując nośnik).
    • HDD0:/ - Czyli z dysku twardego. Wyłącznie na partycjach PFS.
    • Host:/ - Czyli poprzez host. Do współpracy zaleca się PS2Client w jak najnowszej wersji.
    • Mass:/ - Czyli pamięci przenośne (na USB), takie jak Pendrive'y, MP3 Playery, czytniki kart flash (aparaty cyfrowe, PSP itd.). Wyłącznie na FAT16 i FAT32.

  • "Za pomocą jakiego programu mogę słuchać muzyki?"
    CDDA (czyli CD-Audio) odczytywane są z poziomu PS2 Browsera, zaś do np. *.mp3 trzeba użyć Simple Media System, Reality Media Player lub Argon (bazujący na SMSie) - po więcej szczegółów odsyłam do naszego tutorialu. Jako ciekawostkę dodam iż istnieje jeszcze player modułów dźwiękowych (trackerów), niestety tylko w formacie *.ahx, który ponadto nie umożliwia wybrania dowolnego utworu (wszystkie są już zbindowane z *.elf-em). Player nosi dźwięczną nazwę AHX. ;]

  • "Za pomocą jakiego programu mogę oglądać filmy?"
    DVD-Video odczytywane są z poziomu PS2 Browsera, zaś do *.avi (choć to pojęcie dość ogólne - wszystko zależy od użytych kodeków) trzeba użyć Simple Media System, Reality Media Player lub Argon (bazujący na SMSie) - po więcej szczegółów odsyłam do naszego tutorialu.

  • "Za pomocą jakiego programu mogę przeglądać zdjęcia itp.?"
    Za pomocą starego Reality Media Playera lub unofficial Launch ELFa. Niestety muszą to być zwykłe *.jpg (o dowolnym stopniu kompresji), jednak bez dodatkowych tagów w headerze (jakie np. dodaje Photoshop).

  • "Za pomocą jakiego programu mogę przeglądać pliki tekstowe?"
    Wyłącznie za pomocą unofficial Launch ELFa. Niestety tylko w formacie *.txt.

  • "Jakie są File Managery / Loadery dla PS2?"
    Całkiem sporo, ale najlepszym z nich jest zdecydowanie uLELF. Pozostałe to Altimit, MyPS2, PS2OS, PS2Menu, PS2Menu-K, PS2Shell, RadMenu i RadShell.

  • "Jakie są najciekawsze programy dla PS2?"
    Prawdę powiedziawszy to nie wiele (choć to oczywiście moja subiektywna opinia).

    • emu MCSIO - Emulator modułu odpowiedzialnego za obsługę karty pamięci. Do czego służy? W skrócie: oszukuje on konsolę, która myśli że zapisuje save'y na memory card, podczas gdy dane są tak naprawdę zapisywane na obrazie karty pamięci, znajdującej się dysku twardym lub pamięci przenośnej. lekarstwo na nieoryginalne memorki? Po części tak. Sam emulator jest wyłącznie modułem, którego powstało już kilka wersji wraz z GUI/Launcherami. Wkrótce przygotujemy na ten temat stosowny tutorial.

    • HDLoader - Program pozwalający na uruchamianie gier dla PS2 z dysku twardego. Oczywiście polecany jest ten scenowy, do którego powstało całe mnóstwo patchy zwiększających kompatybilność z grami i funkcjonalność programu.

    • Lua Player - Launcher skryptów napisanych w Lua. Niestety, na zwykłym (czyt. nie panoramicznym) TV obraz jest nieco "ściśnięty" i daje się we znaki flickering.

    • Memory Card Killer - Program znany też jako MCKiller. Służy do formatowania (niskopoziomowo!) Memory Card dla PS2, tym samym zwiększając nieco rozmiar wolnego miejsca. Jeśli z Twojej karty pamięci nie da się usunąć danych (zarówno z poziomu PS2 Browser jak i programów homebrew), ten program może się okazać jedynym ratunkiem.

    • Simple Media System - Obecnie najlepszy player divx/xvid, *.mp3, *.ogg itd. jaki kiedykolwiek powstał na PS2. Konkurencyjny i dziś już przestarzały, nierozwijany RMP nie może się z nim równać.

    • unofficial Launch ELF - Program scyzoryk szwajcarski, który śmiało może pretendować do miana OSu dla PS2. Dlaczego unofficial? Ponieważ Mirakichi porzucił swój projekt, jednocześnie udostępniając jego kody źródłowe, którymi z kolei zaopiekowali się EP i Dlanor.


  • "Jakie są emulatory innych platform dla PS2?"
    Emulacja na PS2 nie jest najwyższych lotów, ale nie oznacza to też że dostępne emulatory nie nadają się do użytku. Po prostu daleko im do swoich PCowych odpowiedników, zarówno w aspekcie prędkości jak i kompatybilności.

    • emulator Atari 2600 - PVCS
    • emulator Atari ST - CaSTaway
    • emulator Amig wszelakich - UAE
    • emulator Amstrad CPC - PCPC
    • emulator Commodore 64 - PS2-DC64
    • emulator Gameboy Mono/Color - PS2InfoGB
    • emulator Master System I/II /Game Gear - PSMS
    • emulator Mega Drive I/II/III (Genesis) - PGEN
    • emulator MSX, MSX2 - DreamMSX
    • emulator MSX, MSX2 - PMSX
    • emulator Neo-Geo CD - NeoCD
    • emulator Neo-Geo Pocket - NeoPop
    • emulator NES (Famicom) - PS2FCEUltra
    • emulator NES (Famicom) - PS2InfoNES
    • emulator PCEngine (Turbo Grafx 16) - PS2PCE
    • emulator SNES (Super Famicom) - SNES-Station

    Ponadto można w sieci znaleźć porty niektórych gier takich jak np. Beast of Rage, Flashback, Rick Dangerous czy nawet Quake.

  • "Czy mogę w jakiś sposób zmniejszyć rozmiar programów?"
    Tak, naturalnie choć dziś większość jest już spakowana. Polecam nasz tutorial.


Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: