Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



=TEST=

Modchip



Modchip:
  • "Co to właściwie jest ten modchip?"
    Modchip jest to układ scalony osadzony na płytce PCB, wyposażony w kość ROM/EEPROM z odpowiednim oprogramowaniem, umożliwiający uruchomienie na konsoli niepodpisanego kodu (włącznie z kopiami zapasowymi). W trakcie bootowania, modchip wysyła swój kod do pamięci, patchujący bios. Jest to możliwe, ponieważ PS2 wrzuca do pamięci cały bios - dzięki czemu jest szybciej i łatwiej dostępny (dlatego też zmiany w jego obrębie nie powodują stałych następstw). Jest to podstawowa i najważniejsza część całego procesu (problem z modchipami, które nie chcą działać na danym modelu konsoli najczęściej polega na timingu - konsola bootuje się dłużej lub krócej niż przeciętnie). Modchipy lutuje się kablami (kynar, im krótsze tym lepiej) lub doczepia (vide DMS4 E.Z.I) w odpowiednie miejsca na płycie głównej konsoli (do tego jeszcze wrócę).

  • "Po co mi modchip?"
    Dzięki niemu mamy możliwość uruchomienia dowolnego programu, gry z innego regionu niż jest konsola i kopii oryginalnej gry.

  • "Czy tracę gwarancję?"
    I tak i nie. Autoryzowane serwisy nie przyjmą konsoli z zerwanymi plombami/stickerami. Jedynie gwarancję może wystawić sklep, w którym dokonana była modyfikacja.

  • "Jak to działa?"
    Mod nie łamie żadnych zabezpieczeń, a jedynie je omija. Innymi słowy: oszukuje konsolę, ale o tym wspomniałem już w pierwszym pytaniu.

  • "Czy ma jakieś znaczenie jaki model PS2 posiadam?"
    Kolosalne! Różne modchipy dedykowane są różnym modelom i różnie się je montuje. Każdy producent modchipa, umieszcza na swojej stronie schematy montażu pod konkretny model mobo (płyty głównej).

  • "Czy to jest legalne?"
    Zależy od lokalnego prawa panującego w danym państwie. Bogu dzięki, póki co w Polsce jeszcze tak.

  • "Czy modchip niszczy laser w konsoli?"
    Mod jako taki, nie. Na stan napędu wpływa jakość nośników, których używamy. Jeśli będą niskiej jakości to długo się PS2 nie nacieszysz.

  • "Czy modchip może w jakiś sposób uszkodzić mobo?"
    Jeśli zrobi się to nieumiejętnie przez brak doświadczenia z lutownicą, błędne rozpoznanie modelu PS2 etc, etc. to tak. W przypadku konsol od V10 wymagane są dodatkowe zabezpieczenia układu LA6508, BA5815FM/5986FM, RS200 (w zależności od modelu PS2). Bez nich ryzyko uszkodzenia ww. układów jest bardzo wysokie. Warto również wspomnieć iż niektóre modchipy jak np. Modbo760, posiadają już zintegrowane zabezpieczenie, które w większości konsol jest wystarczające. Ponadto w niektórych modelach Slim, użycie złych zabezpieczeń zamiast uchronić to spali Ci cefki (powinien przechwycić zawieszenie się sterownika i zresetować konsolę, tymczasem spali i jedno i drugie).

  • "Czy trzeba jakoś ustawić laser po montażu moda?"
    To zależy w jakim stanie jest laser. Jeśli jest na tyle słaby, aby nie odczytać CDVD-/+R/RW, potrzebna jest jego kalibracja - choć taki napęd to już raczej trup.

  • "Który modchip kupić?"
    Zdecydowanie polecam te z górnej półki. W tym przypadku nie ma sensu oszczędzać. Im więcej funkcji, im lepiej wykonany tym bezpieczniej i większy jest Twój komfort.

  • "Gdzie go można kupić?"
    W sklepach internetowych, aukcjach, na giełdach komputerowych, najtaniej jednak od reselerów.

  • "Jakie modchipy mają swoje strony internetowe?"
    Poniżej przedstawiam listę znanych mi producentów chipów dla PS2 (z pewnością nie jest kompletna). Oczywiście nie są to wszystkie chipy dla PS2 - tych jest blisko 150, włącznie z podróbkami i podróbkami podróbek :). Niestety część stron już przepadła jak np. Mars Chip, Magic Mushroome Mod itd. a wraz z nimi schematy montażu.


  • "Co powinienem znaleźć w zestawie?"
    To już zależy od modchipa. Niekiedy oprócz samego układu można znaleźć kabelki, płytę z programami, schematami montażu czy też programami scenowymi.

  • "Czy można na konsoli uruchomić homebrew?"
    Jak najbardziej tak. W przeciwieństwie do np. Swap Magica możemy uruchomić dowolną aplikację.

  • "Czy mogę obejrzeć film DVD-Video, DivX?"
    Tak, z tym że różne chipy różnie odpalają DVD-Video (np. w Ripper 2 Gold/Deluxe należy wcisnąć 2x reset), a do *.avi itp. potrzebne są programy (żaden modchip "sam z siebie" nie uruchomi płyty z DivXem!). Więcej szczegółów na ten temat pod tym linkiem.

  • "Czy można grać online na serwerach Central Station?"
    Można, ale tylko w przypadku jeśli nasz "kawałek krzemu" posiada opcję jego wyłączenia (potrzebny jest wówczas np. Swap Magic) lub sam się wyłącza po zabootowaniu kopii. W przeciwnym razie dostaniemy ban na ID konsoli. Ponadto kopie należy spatchować poprawnym numerem DNAS. Więcej szczegółów na ten temat w części poświęconej Online.

  • "Czy mając konsolę PAL mogę odpalić gry NTSC (i vice versa)?"
    Tak, jak najbardziej tak.

  • "Czy mogę odpalić kopię na PSXa?"
    Tak, z tym że różne chipy różnie je odpalają. Nowsze modchipy mają autodetect, starsze często potrzebują "szmańskich sztuczek" (np. wcisnąć 3x reset).

  • "Czy mogę odpalić kopię na CD/DVD+/-R/RW?"
    Jak najbardziej tak. Niestety nie każdy napęd PS2 radzi sobie z RW, +R lub DL.

  • "Czy mogę odpalić kopię na DVD9 (DVD DL)?"
    Tak z tym, że tylko na modchipach począwszy od drugiej generacji (np. Ripper 2 Gold/Deluxe).

  • "Czy muszę jakoś patchować gry?"
    Nie, absolutnie nie. To nie jest Swap Magic :>

  • "Czy gry odpala się przez jakiś Boot Disc?"
    Dawniej tak (np. AR2+Neo). Dzisiaj to już czysta abstrakcja.


Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: