Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



=TEST=

Save-y



Save'y:
  • "Co to są Corrupted Data?"
    Save'y gier na PS2 to nic innego jak folder z plikami. Oprócz przeróżnych danych, które zapisuje gra, zawsze są ikonka i jej plik konfiguracyjny (światło, kolory czcionki, opis itd.) - czyli pliki *.sys (SJIS) i *.icn bądź *.ico (obiekt 3D). Jeśli zabraknie, któregokolwiek z tych dwóch "składników", PS2Browser wyświetli ten folder w menu jako Corrupted Data.

    Corrupted Data NIE ma nic wspólnego z uszkodzeniem save'a. Konsola to nie wróżka, sama nie interpretuje wszystkich danych jakie znajdują się na karcie. Jeśli po zapisaniu gry, w biosie konsola pokazuje "niebieski kwadracik" (czyli Twój Corrupted Data) oznacza to, że gra ma problemy z zapisaniem stanu gry na karcie.

  • "Na mojej karcie pojawiły się Corrupted Data"
    Tak się dzieje jeśli zostanie odłączone napięcie od karty podczas odczytu/zapisu na niej danych lub wgramy plik/folder bez ikonki i pliku systemowego. Druga możliwość to oczywiście nieoryginalna karta, która "gubi" dane.



  • "Nie mogę usunąć Corrupted Data z poziomu PS2 Browsera"
    Nie pozostaje nic innego jak spróbować usunąć save jakimkolwiek managerem plików. Jeśli i to zawiedzie należy sformatować całą MC np. programem Memory Card Killer.

  • "Czy mogę jakoś odratować taki save?"
    Zależy jakich plików mu brakuje lub jakie są uszkodzone. Najlepiej skopiować gdzieś obecny save, zapisać nowy z poziomu gry i uzupełnić brakujące pliki (ewentualnie nadpisać istniejące - te, co do których masz pewność, że są w porządku). Niestety jest drobny odsetek gier, które hashują pliki, więc w opisany przeze mnie sposób nic nie zrobisz. Warto też pamiętać o TSP (Time Stamp), czyli datach na folderze i pliku - powinny być identyczne

  • "Czy mogę zmienić region save'a?"
    W większości przypadków tak. Wystarczy zmienić mu ID na taki, który akceptuje gra. Poniżej wzór:

    Regiony:
    • EU (European Union, Australia) -> PAL (BEDATA)
    • NA (North America) -> NTSC (BADATA)
    • J (Asia, Japan) -> NTSC (BIDATA)

    Oznaczenia:
    • Playstation
      • BEDATA - SCED, SCES, SLED, SLES
      • BADATA - PBPX, PSRM, SCUS, SLUS
      • BIDATA - ESPM, SCPS, SIPS, SLPM, SLPS
    • Playstation 2
      • BEDATA - PBPX, PCPX, SCED, SCES, SLES, TCES
      • BADATA - DVSS, PBPX, PCPX, PDSS, PTRM, SCUS, SLUS
      • BIDATA - PBPX, PCPX, SCPS, SCAJ, SLPM


    A więc jeśli chcesz zmienić region save'a z NTSC-U na PAL, należy zmienić nazwę i folderu i samego save'a, na ID zgodny z Twoja grą w PAL. Dla przykładu (aby łatwiej było to zrozumieć podałem pełne ścieżki):

    Burnout Revenge NTSC-U:
    • mc0:/BASLUS-21242-BR/BASLUS-21242-BR
    • mc0:/BASLUS-21242-BR/icon.sys
    • mc0:/BASLUS-21242-BR/view.ico
    Burnout Revenge PAL:
    • mc0:/BESLES-53507-BR/BESLES-53507-BR
    • mc0:/BESLES-53507-BR/icon.sys
    • mc0:/BESLES-53507-BR/view.ico

  • "Czy mogę daną ikonkę zastąpić własną?"
    W save'ach gier nie polecam, ale dla homebrew jak najbardziej nie będzie z tym żadnych problemów. Aby stworzyć własną najpierw musisz przygotować ją sobie w formacie 3D Studio Max lub Milkshape 3D, a następnie przekonwertować na format akceptowany przez PS2.

    Po więcej szczegółów i program konwertujący *.3ds na *.ico, odsyłam na nasze forum.





Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: