"Co to są Corrupted Data?"
Save'y gier na PS2 to nic innego jak folder z plikami. Oprócz przeróżnych danych, które zapisuje gra, zawsze są ikonka i jej plik konfiguracyjny (światło, kolory czcionki, opis itd.) - czyli pliki *.sys (SJIS) i *.icn bądź *.ico (obiekt 3D). Jeśli zabraknie, któregokolwiek z tych dwóch "składników", PS2Browser wyświetli ten folder w menu jako Corrupted Data.
Corrupted Data NIE ma nic wspólnego z uszkodzeniem save'a. Konsola to nie wróżka, sama nie interpretuje wszystkich danych jakie znajdują się na karcie. Jeśli po zapisaniu gry, w biosie konsola pokazuje "niebieski kwadracik" (czyli Twój Corrupted Data) oznacza to, że gra ma problemy z zapisaniem stanu gry na karcie.
"Na mojej karcie pojawiły się Corrupted Data"
Tak się dzieje jeśli zostanie odłączone napięcie od karty podczas
odczytu/zapisu na niej danych lub wgramy plik/folder bez ikonki i pliku
systemowego. Druga możliwość to oczywiście nieoryginalna karta, która "gubi" dane.
"Nie mogę usunąć Corrupted Data z poziomu PS2 Browsera"
Nie pozostaje nic innego jak spróbować usunąć save jakimkolwiek managerem
plików. Jeśli i to zawiedzie należy sformatować całą MC np. programem
Memory Card Killer.
"Czy mogę jakoś odratować taki save?"
Zależy jakich plików mu brakuje lub jakie są uszkodzone. Najlepiej skopiować gdzieś obecny save, zapisać nowy z poziomu gry i uzupełnić brakujące pliki (ewentualnie nadpisać istniejące - te, co do których masz pewność, że są w porządku). Niestety jest drobny odsetek gier, które hashują pliki, więc w opisany przeze mnie sposób nic nie zrobisz. Warto też pamiętać o TSP (Time Stamp), czyli datach na folderze i pliku - powinny być identyczne
"Czy mogę zmienić region save'a?"
W większości przypadków tak. Wystarczy zmienić mu ID na taki, który akceptuje gra. Poniżej wzór:
Regiony:
EU (European Union, Australia) -> PAL (BEDATA)
NA (North America) -> NTSC (BADATA)
J (Asia, Japan) -> NTSC (BIDATA)
Oznaczenia:
Playstation
BEDATA - SCED, SCES, SLED, SLES
BADATA - PBPX, PSRM, SCUS, SLUS
BIDATA - ESPM, SCPS, SIPS, SLPM, SLPS
Playstation 2
BEDATA - PBPX, PCPX, SCED, SCES, SLES, TCES
BADATA - DVSS, PBPX, PCPX, PDSS, PTRM, SCUS, SLUS
BIDATA - PBPX, PCPX, SCPS, SCAJ, SLPM
A więc jeśli chcesz zmienić region save'a z NTSC-U na PAL, należy zmienić nazwę i folderu i samego save'a, na ID zgodny z Twoja grą w PAL. Dla przykładu (aby łatwiej było to zrozumieć podałem pełne ścieżki):
Burnout Revenge NTSC-U:
mc0:/BASLUS-21242-BR/BASLUS-21242-BR
mc0:/BASLUS-21242-BR/icon.sys
mc0:/BASLUS-21242-BR/view.ico
Burnout Revenge PAL:
mc0:/BESLES-53507-BR/BESLES-53507-BR
mc0:/BESLES-53507-BR/icon.sys
mc0:/BESLES-53507-BR/view.ico
"Czy mogę daną ikonkę zastąpić własną?"
W save'ach gier nie polecam, ale dla homebrew jak najbardziej nie będzie z tym żadnych problemów. Aby stworzyć własną najpierw musisz przygotować ją sobie w formacie 3D Studio Max lub Milkshape 3D, a następnie przekonwertować na format akceptowany przez PS2.
Po więcej szczegółów i program konwertujący *.3ds na *.ico, odsyłam na nasze forum.