Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS2] FreeMCBoot i ESR

Instalacja FMCB v1.5-1.7



Aby wgrać exploit na kartę pamięci należy uruchomić instalator, czyli de facto FreeMcBoot. Aby tego dokonać TRZEBA to zrobić na tzw. "konsoli przerobionej". Sposób uruchomienia programu jest nieistotny - podobnie jak nośnik z którego będzie uruchamiany. Aby dowiedzieć się więcej o aplikacjach dla PS2, odsyłam do naszego PS2 FAQ lub na nasze forum.


FreeMcBoot (PS2) (testowane na wersji 1.5 - 1.7)

1.) Po uruchomieniu programu przywita nas takie o to menu:


Wciśniecie "iksa" lub "kwadratu" spowoduje wgranie exploita na kartę pamięci. "Trójkąt" wyłącza konsolę (może nie działać na wszystkich PS2), "Kółkiem" FMCB uruchamia *.elf-a z mc?:/BOOT/BOOT.ELF (w wersjach FMCB 1.6 i 1.7 pod tym przyciskiem jest FMCB Configurator), "Select" formatuje kartę, a "Start" kasuje nieużywane OSDSYS (o tym za chwilę).

2.) Zanim jednak cokolwiek zaczniemy robić z memorką, zaleca się ją sformatować.  Można to zrobić z poziomu FMCB (wciskając "Select" i zatwierdzając potem "trójkątem" - najprościej), można też używając innej aplikacji (np. Memory Card Annihilator). Jeśli chcemy zachować save'y należy je oczywiście przenieść na inny nośnik (np. na pendrive za pomocą uLELFa, pakując do *.psu).

3.) Po sformatowaniu przyszedł czas na wybór rodzaju instalacji:
  • Multi-Version
    Exploit zadziała z każdym modelem konsoli, ale tylko z jednego regionu (regionu Magic Gate). Niestety zajmuje około 1.5MB wolnego miejsca na memorce (choć można go znacznie zmniejszyć dzięki DVDPLE (szczegóły na wcześniejszej stronie)).

  • Normal
    Exploit będzie działać tylko na tych modelach, które szukają osdmain.elf. Np. zainstalowana na V7 zadziała aż do najnowszej wersji, ale już zainstalowana na V3 zadziała tylko na tym modelu. Wersja ta zajmuje tylko kilkadziesiąt KB.

Po dokonaniu wyboru wciskamy odpowiedni przycisk i czekamy, aż nie dostaniemy komunikatu: "FreeMCBoot installed successfully !".


W razie niepowodzenia, należy kartę jeszcze raz sformatować i to najlepiej nisko-poziomowo. Memory Card Killer nie wykryje karty, Memory Card Annihilator tylko w trybie wymuszenia (parametr forceps2, a więc tylko z cmd). Jedynym user-friendly programem zdolnym do sformatowania takiej karty jest Datel Action Replay Max (Card Manager). Problemy sprawiają tylko nielicencjonowane lub podrobione karty pamięci (choć to też nie jest regułą!). Z oryginalnymi memorkami oczywiście nie ma problemów.

4a.) Po pomyślnej instalacji FreeMcBoot w wersji 1.5, w Browserze pojawi się trzecia opcja, która ponownie uruchamia FMCB, a na naszej karcie pamięci trzy foldery:
  • mc0:/B?EXEC-SYSTEM/ (dla PAL będzie to BEEXEC, dla NTSC/U BAEXEC, a dla NTSC/J BIEXEC)
    Wyświetlany jako FreeMCBoot. To właśnie w tym folderze znajduje się exploit.

  • mc0:/FMCB-CNF/
    Wyświetlany jako FMCB-CNF. Tutaj przechowywane są pliki konfiguracyjne (o tym w dalszej części tutorialu).

  • mc0:/BOOT/
    Wyświetlany jako BOOT. Folder ten można skasować, ale jeśli przed uruchomieniem FMCB wrzuciliśmy do jego katalogu program nazwany BOOT.ELF to po instalacji exploita właśnie tutaj został skopiowany.



4b.) Po pomyślnej instalacji FreeMcBoot w wersji powyżej 1.5, po włączeniu konsoli pojawi się nieco odmieniony OSDSYS (PS2Browser) z wpisanymi do listy programami, na karcie zaś trzy foldery:
  • mc0:/B?EXEC-SYSTEM/ (dla PAL będzie to BEEXEC, dla NTSC/U BAEXEC, a dla NTSC/J BIEXEC)
    Wyświetlany jako FreeMCBoot. To właśnie w tym folderze znajduje się exploit.

  • mc0:/SYS-CONF/
    Wyświetlany jako SYS-CONF. Tutaj przechowywane są pliki konfiguracyjne (o tym w dalszej części tutorialu).

  • mc0:/BOOT/
    Wyświetlany jako BOOT. Do tego folderu właśnie zostały skopiowane BOOT.ELF, HDLOADER.ELF, ESR.ELF i SMS.ELF.


Powyższy screen różni się od tego, który zobaczymy kolorem podświetlenia, pełną nazwą uLELFa i nową ścieżką do innego programu - ale o tym na kolejnej stronie. Jeśli w folderze INSTALL nie umieściliśmy żadnych programów to na liście będą tylko standardowe dwie opcje i Free McBoot Configurator (chyba, że i ten został usunięty przed instalacją).

Jeśli w folderze INSTALL nie było uLELFa pod nazwą BOOT.ELF, to niestety nie będziemy mieć możliwości jego uruchomienia i trzeba to zrobić samemu - wypalając z nim płytę (o tym na kolejnych stronach) lub wrzucić na mass:/ pod nazwą RESCUE.ELF (no chyba, że wyrzuciliśmy też moduły do obsługi USB z folderu INSTALL/MODULES/ lub jeśli nie obsługują one Twojego urządzenia na USB). Po co w ogóle ten uLELF? Jest to świetny manager plików i dzięki niemu można np. wgrać dodatkowe programy na kartę, które później można podlinkować do menu tak jak na screenie.

Ten artykuł komentowano 1133 razy. Zobacz komentarze.