Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS2] FreeMCBoot i ESR

Instalacja FMCB v1.8-1.8b



Aby wgrać exploit na kartę pamięci należy uruchomić instalator, czyli de facto FreeMcBoot. Aby tego dokonać TRZEBA to zrobić na tzw. "konsoli przerobionej". Sposób uruchomienia programu jest nieistotny - podobnie jak nośnik z którego będzie uruchamiany. Aby dowiedzieć się więcej o aplikacjach dla PS2, odsyłam do naszego PS2 FAQ lub na nasze forum.


Free McBoot (PS2) (testowane na wersji 1.8 - 1.8b)

1.) Po uruchomieniu programu przywita nas takie o to menu:


2.) Zanim jednak cokolwiek zaczniemy robić z memorką, zaleca się ją sformatować.  Można to zrobić z poziomu FMCB wybierając  opcję "format mc" - najprościej), można też używając innej aplikacji (np. Memory Card Annihilator). Jeśli chcemy zachować save'y należy je oczywiście przenieść na inny nośnik (np. na pendrive za pomocą uLELFa, pakując do *.psu).

3.) Po sformatowaniu przyszedł czas na wybór rodzaju instalacji:
  • Multi version install
    Exploit zadziała z każdym modelem konsoli, ale tylko z jednego regionu (regionu Magic Gate). Niestety zajmuje około 1.5MB wolnego miejsca na memorce (choć można go znacznie zmniejszyć dzięki DVDPLE (szczegóły na stronie poświeconej przygotowywaniu plików)).

  • Normal install
    Exploit będzie działać tylko na tych modelach, które szukają osdmain.elf. Np. zainstalowana na V7 zadziała aż do najnowszej wersji, ale już zainstalowana na V3 zadziała tylko na tym modelu. Wersja ta zajmuje tylko kilkadziesiąt KB. Upraszczając: exploit zainstalowany na np. SCPH-39004 zadziała tylko na np. SCPH-39004 itd. (z kilkoma wyjątkami, o których mowa w pierwszym zdaniu).

Po dokonaniu wyboru, program zapyta nas czy na pewno chcemy i na której karcie pamięci zainstalować exploit (jeśli jest tylko jedna, zapyta czy zainstalować na wykrytej memorce).


UWAGA:

Jeśli w folderach INSTALL i MODULES brakuje plików BOOT.ELF i modułów do obsługi urządzeń na USB. Zostaniemy o tym poinformowani i program kolejny raz zapyta czy kontynuować. Wiąże się z tym jeden błąd podczas instalacji z nośnika optycznego lub Memory Card. Mianowicie: jeśli zagnieżdżenie folderów jest zbyt duże (najlepiej wrzucać program do root) wówczas pomimo prawidłowej struktury nadal nie znajdzie ww. plików, ponadto uniemożliwi to kontynuację instalacji (wciąż będzie pytać o to samo i niezależnie od wyboru "ok" czy  też "cancel" nie rozpocznie instalacji!). Dlatego też zaleca się uruchamiać instalator z USB (czyli np. z pendrive'a).


4.) Po pomyślnej instalacji dostaniemy stosowny komunikat informujący o powodzeniu.



5.) Wciskamy dowolny przycisk, a komunikat i log z procesu instalacji znikną. Wybieramy opcję "launch fmcb".


6.) Pojawi się nieco odmieniony OSDSYS (PS2Browser) z wpisanymi do listy programami i dwoma dodatkowymi opcjami, na karcie zaś trzy foldery:
  • mc0:/B?EXEC-SYSTEM/ (dla PAL będzie to BEEXEC, dla NTSC/U BAEXEC, a dla NTSC/J BIEXEC)
    Wyświetlany jako FreeMCBoot. To właśnie w tym folderze znajduje się exploit.

  • mc0:/SYS-CONF/
    Wyświetlany jako SYS-CONF. Tutaj przechowywane są pliki konfiguracyjne (o tym w dalszej części tutorialu).

  • mc0:/BOOT/
    Wyświetlany jako BOOT. Do tego folderu właśnie zostały skopiowane BOOT.ELF, HDLOADER.ELF, ESR.ELF i SMS.ELF.


Jeśli w folderze INSTALL nie było uLELFa pod nazwą BOOT.ELF, to niestety nie będziemy mieć możliwości jego uruchomienia i trzeba to zrobić samemu - wypalając z nim płytę (o tym na kolejnych stronach) lub wrzucić na mass:/ pod nazwą RESCUE.ELF (no chyba, że wyrzuciliśmy też moduły do obsługi USB z folderu INSTALL/MODULES/ lub jeśli nie obsługują one Twojego urządzenia na USB). Po co w ogóle ten uLELF? Jest to świetny manager plików i dzięki niemu można np. wgrać dodatkowe programy na kartę, które później można podlinkować do menu tak jak na screenie.

Ten artykuł komentowano 1133 razy. Zobacz komentarze.