Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS2] FreeMCBoot i ESR

Przygotowanie plików



Zanim przystąpimy do instalacji exploita, należy przygotować sobie wszystkie pliki i programy, które chcemy aby znalazły się na karcie pamięci. W przypadku wersji 1.5 i wcześniejszych, jedynymi dwoma plikami, których poszukuje instalator są BOOT.ELF, którego będzie od razu uruchamiać przy starcie konsoli i DVDELF.BIN (którego znaczenie opisane jest niżej).

Wraz z wersją 1.6 zmienił się nieco sposób instalacji. Prócz samego instalatora pojawił się też tajemniczy folder INSTALL, który ma za zadanie ułatwić i zautomatyzować część czynności. Także zanim go uruchomimy należy przygotować sobie pliki itp. (uwaga: instalacja z płyty możliwa dopiero począwszy od wersji 1.7 bowiem jest to pierwsza z bibliotekami libdvd).

  • INSTALL/
    Zacznijmy od najważniejszej rzeczy czyli co powinno znaleźć się w folderze INSTALL. Oprócz innych folderów (które pokrótce postaram się za chwilę opisać) należy wrzucić programy, które zostaną automatycznie skopiowane na kartę pamięci po pomyślnej instalacji exploitu i podlinkowane do CNF (pliku konfiguracyjnego FMCB).

    Jakie to programy? FMCB poszukuje nazw: BOOT.ELF (unofficial Launch ELF), ESR.ELF, HDLOADER.ELF i SMS.ELF (Simple Media System). Wszystkie pliki, które będą tak nazwane zostaną przeniesione na kartę pamięci. Także wystarczy zaopatrzyć się w ww. aplikacje, zmienić im nazwy na takie jak powyżej i skopiować do folderu INSTALL (oczywiście możemy tam też wrzucić i inne programy, ale trzeba je będzie potem ręcznie przypisywać do CNFa). Niestety zostaną skopiowane tylko pliki wykonywalne (czyli *.elf) - pozostałe pliki z oczywistych względów nie zostaną uwzględnione.

    Programy pod ww. nazwami będzie można uruchomić skrótami klawiszowymi, czyli należy przytrzymać dany przycisk podczas startu konsoli (FMCB może je także automatycznie uruchomić z Mass:/BOOT/).

    • Start - FMCB_CFG
    • L1 - HDLOADER
    • L2 - SMS
    • R1 - BOOT
    • R2 - ESR

  • INSTALL/APPS/
    Jeśli chcemy je zachować to najlepszym do tego miejscem jest folder APPS, którego zawartość zostanie skopiowana do mc?:/APPS/. I tutaj łyżka dziegciu: kopiowane będą tylko pliki - foldery są ignorowane!

  • INSTALL/FMCB_CFG/
    Tutaj znajduje się Free MCBoot Configurator (pod nazwą FMCB_CFG.ELF), czyli program który służy do edycji pliku konfiguracyjnego. Jeśli chcemy np. zmienić wersję FMCB na nowszą i jednocześnie zachować poprzednie ustawienia należy do tego folderu skopiować FREEMCB.CNF ze swojej karty.

  • INSTALL/INJECT/
    Tutaj można wrzucić moduł DVDPLx wyjęty ze swojego EROMu (czyli należałoby zdumpować bios konsoli i go rozebrać). Ze względu na fakt, że są to pliki chronione prawem autorskim nie mogę ich zamieścić na stronie. DVDPLx jest unikalny dla każdego regionu Magic Gate - dla naszego będzie to DVDPLE. Plik ten nie jest niezbędny podczas instalacji, ale jeśli go użyjemy to dość znacznie zmniejszymy ilość zajmowanego miejsca przez exploit na karcie. FMCB poszukuje go pod nazwą DVDELF.BIN.

    EMBED.ELF - pod taką nazwą FMCB poszukuje alternatywnego OSD Loadera. Można w tym miejscu użyć dowolnego programu - stracimy jednak możliwość uruchamiania OSDSYS (PS2 Browsera) a i nie wszystkie programy będą kompatybilne. Zabawka da zaawansowanych użytkowników.

  • INSTALL/MODULES/
    Tutaj znajdują się USBD.IRX i USBHDFSD.IRX - moduły odpowiedzialne za obsługę Mass (czyli np. Pendrive'a). Można je zastąpić własnymi. Uwaga: jeśli zostaną usunięte stracimy możliwość obsługi Mass! Do tego folderu można również wrzucić zewnętrzne moduły, które obsługuje FMCB (jak np. XSIO2MAN, XMCMAN, XMCSERV i XPADMAN).


Ufff... zdaję sobie sprawę, że ilość terminów i opisów może przytłaczać laika. Nie da się jednak tego prościej wytłumaczyć i nie można o tym nie wspomnieć w tutorialu. Na stronie Bootlega można też pobrać tzw. noobie package, w którym przygotowany jest installer razem z wszystkimi legalnymi plikami.

Ten artykuł komentowano 1133 razy. Zobacz komentarze.