[PS2] Formatowanie kart pamięci
Formatowanie karty
Najważniejszą z funkcji Memory Card Annihilatora jest formatowanie kart pamięci - zarówno tych do PSX/PSOne (1Mb lub więcej - ale tylko takie stosujące podział na strony po 15 (16) bloków) jak i PS2 (od 8 do 128MB).
1.) Po uruchomieniu programu wybieramy slot z kartą (program sam rozpoznaje rodzaj nośnika, wyświetlając odpowiednią ikonę). Jeśli MCA nie wykrył karty w slocie 1 lub 2, w jego miejscu pojawi się znak zapytania.
2.) Wybieramy rodzaj formatowania karty pamięci. Do wyboru mamy dwa: szybkie i pełne.
Podczas formatowania wykonywane są następujące czynności:
- Wyczyszczenie całej karty (każdego bloku - chyba, że ktoś wybrał mniejszy rozmiar, wówczas tylko do granic tego rozmiaru).
- Poszukiwanie i prawidłowe oznaczanie bad blocków (każdemu, z którym jest problem, program daje szansę pięć razy - tak samo robi MCMAN, więc nic na tym nie tracimy i nic nie ryzykujemy. Jeśli problem występuje nadal, oznaczany jest jako bad block). Jest to najdłuższa część procesu formatowania, ale niezbędna (szczególnie w przypadku zużytych kart).
- Zapisywanie formatu karty i systemu plików (trwa to pół sekundy).
Szybkie formatowanie od pełnego różni się tylko sposobem wykrywania uszkodzonych bloków. Przy szybkim formatowaniu, niektóre bloki mogą nie zostać oznaczone jako uszkodzone, ponieważ nie są sprawdzane wszystkie strony bloku (ale jedna, losowo wybrana). Zwykle nie jest to problemem, bo jak coś pada, to cały blok.... ale jest kilka wyjątkowych sytuacji, w których może się zdarzyć, że tylko jedna strona w bloku będzie się zachowywała nieprawidłowo. Więc jeśli występują problemy z zapisem w jakimś konkretnym miejscu (a uLE też nie chce tam nic wgrać, bo same gry często mają takie problemy na nieoryginalnych kartach), to należy wykonać pełen format.
W przypadku PSX/PSOne Memory Card, formatowanie szybkie oznacza wyczyszczenie tylko bloku systemowego (czyli pierwszego, tego który jest niewidoczny dla użytkownika w biosie konsoli) - pełne to całkowite wyczyszczenie wszystkich 16 bloków.
3.) Po wybraniu odpowiedniej opcji zostaniemy ostrzeżeni o utracie wszystkich danych i zapytani czy na pewno chcemy to zrobić.
4.) Po zatwierdzeniu pojawi się okienko z pytaniem o wielkość karty (tylko w przypadku memorki do PS2). Program powinien automatycznie wykryć wielkość nośnika. Gdyby jednak była niezgodna z rzeczywistością należy ustawić ją ręcznie (prawo-lewo na "krzyżaku").
5.) Pojawi się okienko z paskiem postępu.
6.) Po zakończeniu pracy program poinformuje o pomyślnym (lub nie ;]) zakończeniu operacji.
Ten artykuł komentowano 25 razy. Zobacz komentarze.