[XBX] Podstawowe informacje o konsoli
Memory Unit i Save-y
Memory Unit i Save-y:
- "Czy mogę zapisywać save'y w grach na dysk twardy konsoli?"
Tak, miejsca jest tyle, że wystarczy Ci do końca świata i jeden dzień dłużej. :)
- "Ile dokładnie jest miejsca na save'y i gdzie są zapisywane?"
Stany gier zapisywane są na partycji E:\ (która ma około 4.5GB) do folderów TDATA i UDATA.
- "Czy save znajduje się w którymś z tych folderów?"
I tak i nie. Część gier wykorzystuje tylko jeden folder (UDATA), większość jednak używa obu.
- "Skąd mam wiedzieć, która gra gdzie zapisuje save?"
Każda gra ma swoje ID, które jest takie same jak save'a. Większość dashy podaje je w menu.
- "W jaki sposób mogę skopiować save na PC?"
Przesyłając oba ww. foldery przez FTP na np. komputer. Choć ja polecam program Xbox Save Manager, który kopiując save'y z T/UDATA pakuje je do jednego pliku (zwykły *.zip).
- "W jaki sposób mogę przenieść save z Xboxa na innego Xboxa?"
Tak jak w pytaniu powyżej, czyli najpierw przesłać dane na PC, a potem na drugiego Xboxa lub od razu z jednej konsoli na drugą, korzystając z programowu linksbox. Druga możliwość to skopiowanie ich na memorkę (Memory Unit) lub pendrive (w tym przypadku trzeba rozebrać pada i przerobić port na MU).
- "Czy mogę skopiować save na np. Pendrive'a?"
Część dashy jak np. UnleashX czy XBMC obsługuje pamięci masowe w slotach na pady lub na MU - trzeba jednak wcześniej przerobić w konsoli port XUSB na zwykły USB lub kupić "przelotkę" (to samo tyczy się portów na MU w padzie).
- "Czy save wykonany na jednej konsoli będzie działać na drugiej?"
W większości przypadków tak. Niestety część gier jak np. Forza Motorsport czy Burnout 3, szyfrują je kluczem z EEPROMu). W takim przypadku bez resignera (programu przypisującego klucz) dla danej gry się nie obędzie.
- "Jaki system plików jest wykorzystywany dla MU i Mass?"
XBFS lub jak oficjalnie przyjęło się na scenie - FATX (kwestia nazewnictwa).
- "W jaki sposób mogę kasować/wgrywać save'y?"
Za pomocą M$ Dasha (czyli tego oryginalnego) lub za pomocą dashy scenowych jak np. UX (UnleashX) czy też XBMC (Xbox Media Center).
- "Czy save'y mają ograniczenia regionalne?"
Jeśli save'y różnią się budową to oczywiscie tak, jeśli tylko ID gry to nie (bowiem ID można zmienić samemu). Nigdy nie miałem okazji (i chęci) nad tym posiedzieć, także nie wiem.
- "Czy mogę mieć na HDD/MU save'y tej samej gry w PAL i NTSC?"
Tak, z tym że poszczególne save'y dla określonej gry PAL będą corrupted, damaged itp. dla gry NTSC (ze względu na ID). Miałem kiedyś Oddworld Stranger's Wrath w NTSC, sprzedałem i niedawno kupiłem w PAL (kupno gry NTSC w Polsce graniczy z cudem) - stąd moje spostrzeżenie - czy trafne i czy sprawdza się w każdym przypadku tego nie wiem.
- "Czy mogę w jakiś sposób uszkodzić save?"
Oczywiście, np. kasując jakiś jego plik/folder lub jeśli wyłączysz prąd podczas zapisywania stanu gry.
Ten artykuł komentowano 57 razy. Zobacz komentarze.