Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS2] Zapisywanie save-ów na pendrive lub dysku twardym

Zasada działania i kompatybilność



Wspomniany emulator, emuluje MCSIO, tym samym oszukuje grę, która myśląc, że ma do czynienia ze slotem z kartą pamięci, tak naprawdę zapisuje save na obrazie memorki znajdującym się na Mass:/ (pamięci pod USB) lub HDD0:/ (dysk twardy).

Jest to świetna, niestety nie idealna metoda, która pozwala wyeliminować używanie karty pamięci do zapisywania save'ów. Szczególnie zadowoleni powinni być posiadacze nieoryginalnych lub nielicencjonowanych kart, z którymi w niektórych grach występują problemy - sporo z nich, z powodzeniem współpracuje z emulatorem (np. pierwsza i druga część God of War).

Czy to jest legalne?

Jak każde (większość ;]) homebrew tak. W przypadku *.irx wszystko jest linkowane dynamicznie i żadne biblioteki nie są kompilowane statycznie (choć mogłyby i w niektórych *.irx czasami, choć bardzo rzadko, są - ale nie w tym przypadku). Launchery/GUI używają wyłącznie bibliotek ze scenowego, darmowego ps2sdk i oczywiście są też przez niego kompilowane.


Kompatybilność:

Jak to w przyrodzie często bywa, nie ma rzeczy idealnych. Kompatybilność z każdą grą jest i będzie niemożliwa! Dlaczego?
  • Po załadowaniu modułów do obsługi usb/hdd i systemów plików oraz modułu samego emulatora, niektóre gry nie będą w stanie otrzymać od systemu niezbędnej do działania ilości pamięci. Moduły wraz ze swoimi buforami zajmują około ~100kB, ale jak widać czasami i 100kB to za dużo (niektórym grom brakuje dosłownie kilku kB! moduły hdd zajmą mniej, ponieważ alokują mniej pamięci na swój użytek). To pierwszy rodzaj problemów.

  • Inny rodzaj to pliki uruchamiające inne pliki. Emu zadziała z pierwszym, ale na drugim najczęściej się zawiesi (choć nie zawsze!).

  • Następny rodzaj to gry korzystające z MC w "niestandardowy" sposób... Wtedy najczęściej zawiesza się na etapie zwracanych wartości przez SIO2 command handler (w module mcsio).

  • Ostatni to niekompatybilne obrazy iop (*.img) lub niekompatybilność innych modułów (prawie wszystkie homebrew).


Gry, z którymi występują problemy na nieoryginalnych kartach, a które w pełni współpracują z emulatorem:
  • God of War 1 i 2
  • Gran Turismo 4
  • Tekken 5

Gry w których występują problemy z emulacją:
  • Ratchet & Clank 2 - Going Commando (brak niektórych dźwięków)

Gry niekompatybilne (które zawieszają się):
  • Suikoden 4 (zaraz po logo Konami)

Z pozostałymi pozycjami nie ma problemów (około 200 tytułów) lub nie były testowane. Kompatybilność emulacji na Mass:/ jest trochę mniejsza od tej na HDD0:/!

Ten artykuł komentowano 108 razy. Zobacz komentarze.