Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS2] Zapisywanie save-ów na pendrive lub dysku twardym

Metody uruchamiania emulatora



Programy dla PS2 dzielą się na te wykonywane przez EE (Emotion Engine) i te przez IOP (Input/Output Processor). Te drugie to tzw. moduły (*.irx) i takim też jest cały emulator. Aby uprościć jego uruchamianie i debuging, napisano szereg GUI i launcherów (na jednym z nich będziemy pracować) z już wkompilowanym emulatorem.

GUI, launcher czy nawet sam emulator można uruchamiać na kilka sposobów:


Sposób pierwszy:

Uruchamiając launcher przez file manager np. uLELF lub od razu z biosu (np. z płyty) dla każdej gry z osobna należy odpowiednio wyedytować w hex edytorze (dowolnym) dwie linijki kodu maszynowego. Dlaczego? Bowiem program ma przypisany tylko i wyłącznie jeden, z góry określony *.elf (pod nazwą DATA_xxx.xx) i obraz *.img (pod nazwą IOPRPxxx.img lub DNASxxx.img), dla tylko i wyłącznie jednej, konkretnej i określonej lokalizacji. Nie mamy też możliwości uruchomić go z parametrami.

Innymi słowy: uruchamia tylko jedną grę i to pod nią trzeba zmienić wszystkie "wpisy". Jest to kiepska, uciążliwa metoda, która bardzo mocno ogranicza emulator.

Opieram się wyłącznie na launcherze wykonanym przez FFGrievera w wersji emulatora 0.7f

Pod offsetem 0x00009200 należy przypisać ścieżkę (tylko jedną!) na płycie do *.img. Poniżej kilka przykładów:
  • cdrom0:\IOPRP234.IMG;1
  • cdrom0:\MODULES\IOPRP300.IMG;1
  • cdrom0:\JAKISFOLDER\DNAS300.IMG;1
  • i tym podobne...

Pod offsetem 0x000092D0 należy przypisać ścieżkę (tylko jedną!) na płycie do *.elf. Poniżej kilka przykładów:
  • cdrom0:\SLPS_250.88;1
  • cdrom0:\SLUS_54.321;1
  • cdrom0:\SCES_123.45;1
  • i tym podobne...

Oczywiście zagnieżdżenie może być większe i w razie braku ilości znaków należy wjechać na 00h. Broń Boże nie wolno dodawać do pliku dodatkowych wartości.


Sposób drugi:

Emulator można uruchomić przez GUI (np. ten napisany przez Polo35), który sam wyszukuje na płycie wspomnianych powyżej plików. Niestety jest to metoda, co prawda najprostsza, ale i najgorsza. Użytkownik nie ma możliwości uruchomienia emulatora z określonymi parametrami jak też i nie ma wpływu na pliki, których wyszukuje (algorytm jest kiepski).


Sposób trzeci:

Najlepszy ze wszystkich trzech, który umożliwia wprowadzanie parametrów emulatora, definiowanie ścieżek do plików i wybór zapisu save'ów pomiędzy HDD, a Mass. Launcher lub sam emulator możemy uruchomić przez sieć (np. za pomocą PS2Link) lub przez RadShella od razu na konsoli.

Jako, że nie każdy użytkownik posiada Network Adaptor czy nawet dysk twardy, mój tutorial będzie opierał się na pisaniu skryptów dla RadShella i zapisywaniu save'a na pamięciach przenośnych.

Ten artykuł komentowano 108 razy. Zobacz komentarze.