[PS2] Zapisywanie save-ów na pendrive lub dysku twardym
Uruchamianie gry przez emulator
Przed nami test naszej, dotychczas zebranej wiedzy i skryptów. Jest to najprostsza część całego tutorialu.
1.) Uruchamiamy RadShella (PS2) (testowane na wersji 0.5). Możemy to zrobić w całkowicie dowolny sposób i z dowolnego nośnika. Akurat ja użyłem uLELFa (v4.12) uruchomionego z DEV1, którym uruchomiłem RadShella z mc0:/RadShell/. Sposób w jaki ja to zrobiłem ma sens jeśli posiadamy podróbkę karty pamięci.
Rekomendowana metoda to uruchomienie go z DEV2/3/4 lub za pomocą np. uLELFa z jednego z wymienionych trybów - w końcu nie po to emuluje się memory card, aby jej używać, prawda?.
Uwaga:
Jeśli nasz napęd długo weryfikuje nośnik polecam odpalać RadShella przez uLELFa. Dlaczego? Bowiem możemy w nim łatwo sprawdzić kiedy i czy w ogóle nośnik w napędzie został zweryfikowany. Innymi słowy: uruchamiamy uLELFa, wkładamy grę i czekamy na jej weryfikację. Dopiero kiedy będziemy mogli przeglądać zawartość płyty (podgląd dostępny pod cdfs:/) uruchamiamy RadShella.
2.) Program nie ocieka graficznym przepychem. Przywita nas absolutnie spartańskie menu. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, wkładamy naszą grę do napędu i czekamy aż nośnik zostanie zweryfikowany.
Skrypt uruchamiający emulator wywołujemy poleceniem script i zaraz po nim podajemy ścieżkę do naszego *.rsh.
Osobiście powrzucałem sobie wszystkie skrypty do folderu z RadShellem (tak samo emulator), dlatego też nie musiałem definiować konkretnych ścieżek do plików. Względem powyższego przykładu należy wpisać np. script mcemu_killzone_pal.rsh.
|
Niezbędna jest kompatybilna klawiatura pod USB (lub z przelotką z np. PS/2 na USB)
Ja użyłem Logitech 250 Deluxe
|
3.) Jeśli RadShell nie wyrzuci żadnego komunikatu o błędzie, po chwili uruchomi się emulator, wyświetlając ekran w kilku kolorach:
kolor biały oznacza, że emulator nie znalazł plików *.img lub *.elf. Może to być spowodowane błędną ścieżką w *.rsh lub tym, że napęd nie zdążył zweryfikować nośnika (dlatego też zalecam uruchamiać RadShella i emulator, dopiero po poprawnej weryfikacji płyty).
Kiedy emulator odnajdzie *.img/*.elf, zostaną po sobie wyświetlone ekrany: zielony i czerwony po czym zostanie uruchomiona gra.
Może się tak zdarzyć, że gra zawiesi się w momencie sprawdzania kart lub w którymś momencie w grze. Oznacza to, że trzeba pokombinować z parametrami w skrypcie. Oczywiście są gry, które nie są i prawdopodobnie nigdy nie będą współpracować z emulatorem.
- Berion [23.02.08]
Ten artykuł komentowano 108 razy. Zobacz komentarze.