[PS2] Zapisywanie save-ów na pendrive lub dysku twardym
Skrypt mcemu.rsh
Skrypty, którymi będziemy wywoływać launcher/emulator są nieco trudniejsze. Należy wpisać w nich run, podać ścieżkę do programu i określić parametry. Polecam wrzucić launcher/emulator do folderu RadShella, podobnie ze skryptami - w ten sposób unikniemy wpisywania długich i uciążliwych nazw.
run nazwa_programu parametry
Czym są te parametry? W przypadku opisywanego programu będą to:
- ścieżka na płycie do *.img
- dodatkowe opcje
- ścieżka na płycie do *.elf
Co bardzo ważne: właśnie w takiej, a nie innej kolejności!
Aby nieco rozjaśnić sytuację pokażę to na przykładzie Devil May Cry 3 - Dante's Awakening:
run mcemu07f.elf -ioprp=cdrom0:\IOPRP280.IMG;1 -pfs=mass:/ cdrom0:\SLPM_658.80;1
Polecenie "run" oznajmia RadShellowi, że ma uruchomić program *.elf (lub *.irx jeśli został uprzednio załadowany).
"mcemu07f.elf" to nazwa programu, który uruchamiamy poleceniem "run". Jeśli program nie znajduje się w folderze razem z RadShellem to trzeba podać do niego pełną ścieżkę np. mass:folder_jakis/nazwa_programu.elf. Zwróćmy uwagę, że zaraz po zdefiniowaniu urządzenia nie występuje dwukropek i slash tylko sam dwukropek. Kolejna rzecz, o której bezwzględnie należy pamiętać to fakt, że jeśli nazwa programu lub folderu posiada w nazwie znak spacji, całe wyrażenie należy zamknąć w cudzysłów. np. "mass:folder jakis/nazwa programu.elf".
Kolejne wyrażenia są już ściśle związane z emulatorem. Dlatego też omówię je oddzielnie:
Obowiązkowe:
- -ioprp=cdrom0:\
Dokładna ścieżka do IOPRP lub DNAS na płycie. Koniecznie musi być podana jako pierwszy z parametrów i zakończona ";1".
- -pfs=
Oznajmia emulatorowi na jakim nośniku i gdzie konkretnie ma szukać i zapisywać obrazów kart pamięci. Dla mass:/ będzie to np. -pfs=mass:/GT4/ (czyli obrazy memorek w folderze GT4 na np. Pendrive). W przypadku dysku twardego sprawa nieco się komplikuje bowiem należy podać dwa parametry: ścieżkę do pliku na dysku i partycję, na której się znajduje np.
Dla hdd0:+cudanakiju/memorki/GodOfWar/ należy podać:
- -hdd=hdd0:+cudanakiju -pfs=pfs0:/memorki/GodOfWar/
- cdrom0:\
Dokładna ścieżka do *.elf-a na płycie (pliku licencyjnego). Koniecznie musi być podana jako ostatni z parametrów i zakończona ";1".
Dodatkowe:
- -bigusb
Użycie alternatywnego modułu usbhdfsd.irx. Jest trochę większy od standardowego (5kB). Niestety niektóre gry go wymagają (jedną z nich jest FFX, ale dla tej gry ffgriever dodał go domyślnie z poziomu programu, więc nic już nie trzeba dopisywać). Gdyby jednak były problemy z dostępem do USB, to można wypróbować ten moduł.
- -debug
Włączenie trybu debug, czyli wyświetlanie kolorowych ekranów podczas uruchamiania gry. Domyślnie jest włączony i w tej wersji emu nie da się tego wyłączyć.
- -fastio
Włącza interface fastio (dodatkowy moduł oraz RPC). Wbrew pozorom nic nie przyspiesza. To po prostu inny sposób dostępu do karty pamięci. Spotkałem do tej pory tylko jedną grę (o ile pamięć mnie nie myli), która wymagała tej opcji. Był to Resident Evil. Polecam nie ruszać tego, chyba że gra wyświetla komunikaty o błędzie zapisu lub odczytu (po tym może nadal wyświetlać błędy, ale powinno się wszystko zapisać i wczytać prawidłowo, przynajmniej tak jest w RE). Zostawienie tego na wyłączonym (domyślnie, czyli nie podawać tej opcji) zaoszczędzi jakieś 3kB w pamięci (to całkiem sporo).
- -fullback
Tzw. tryb bezpieczny. Włącza wykonywnie pełnych backupów na wirtualnej karcie pamięci (z pominięciem buforów). Czas w jakim gra zapisywać będzie save na USB, zostanie co najmniej dwukrotnie wydłużony. Nie polecam tego włączać, chyba że gra powoduje w trakcie zapisu uszkodzenie wirtualnej karty pamięci. Jeżeli opcja ta została użyta dla jakiejś gry, to używać powinno się jej ze świeżą kartą i cały czas, ponieważ włączanie i wyłączanie tej opcji w kolejnych uruchomieniach może prowadzić do uszkodzenia wirtualnej karty pamięci (jeśli przy zamykaniu w trybie bez fullback część danych nie zostanie poprawnie zapisana, a następnie zostanie uruchomiona w trybie fullback, może skasować pierwszy sektor na karcie).
- -maxfiles=
Maksymalna liczba otworzonych plików. Domyślnie ustawione na 2. Jeśli ustawisz 1, oszczędzi to trochę miejsca w pamięci, ale dostępna będzie tylko karta pamięci w pierwszym slocie.
- -maxmount=
Maksymalna liczba zamontowanych partycji. Domyślnie jest jedna.
- -nobuf
Wyłącza tworzenie buforów z danymi "ratunkowymi", których koniecznie potrzebują niektóre gry (np. seria God of War, Tony Hawk Pro Skater). Na innych grach nie powinno mieć to wpływu na działanie, ale nie polecam tego wyłączać (może wtedy dojść do uszkodzenia wirtualnej karty pamięci). Zaoszczędza dwie strony pamięci (czyli jeden lub dwa kB). Rada dla niedoświadczonych - "nie ruszać".
- -nopatch
Pomija walidację i patchowanie gier, które nie wymagają patchy (oczywiście mowa jest o łatkach pod kątem emulacji MCSIO). W obecnej wersji tylko do jednej gry został stworzony patch (FFX International - SLPS_250.88 lub SLPS_250.26).
- -stack=
Wielkość stosu dla wątku poweroff. Domyślnie jest 1kB.
- -thpri=
Priorytet wątku poweroff. Opcja ma znaczenie tylko dla posiadaczy HDD. Jeśli konsola nie wyłącza się po wciśnięciu resetu (trzeba trzymać 5-6 sekund, aby się wyłączyła) lub po wyłączeniu wirtualna karta pamięci uległa uszkodzeniu należy zwiększyć wartość (domyślnie jest 1).
Ten artykuł komentowano 108 razy. Zobacz komentarze.