Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS2] Zapisywanie save-ów na pendrive lub dysku twardym

Skrypt radshell.rsh



Skoro teorię mamy już za sobą, czas zatem przystąpić do części praktycznej. Jak już wspomniałem wcześniej, tutorial opisuje uruchamianie launchera/emulatora z poziomu RadShella, wywołując odpowiedni skrypt - i tym właśnie za chwilę się zajmiemy.

Podczas startu RadShell wrzuca do IOP określone przez użytkownika moduły (*.irx) - określone w pliku radshell.rsh. Jest to zwykły plik tekstowy (ANSI), także jego edycja nie powinna stanowić problemu.

Poleceniami "load rom:" (rom0 lub rom1), "load int:" i "load" ładujemy do IOP określone przez nas moduły. Jest to niezwykle ważne, bowiem ładujemy je względem nośnika, z którego uruchamiamy emulator. Co oczywiste nie można ładować modułu z danego nośnika przed załadowaniem modułu do jego obsługi. Należy też trzymać się kolejności ich dodawania.

Na przykład nie można wrzucać MCMAN (manager memory card) przed SIO2MAN, bowiem ten drugi jest interface'm do obsługi padów i kart pamięci. Jeśli zrobimy to na odwrót, program nie będzie mieć dostępu do tych urządzeń (MCSERV możemy sobie odpuścić, tym już zajmie się później emulator).

Co z CDVDMAN (moduł odpowiedzialny za obsługę napędu i cdfs)? Jest automatycznie ładowany jeśli bootujemy program z płyty. Również możemy go sobie odpuścić w skrypcie.


Czas przejść do wyboru pomiędzy pamięcią na USB, a dyskiem twardym (na IDE). Wyboru należy dokonać względem nośnika, z którego chcemy załadować dany moduł lub program.

Obsługa HDD:
  • load poweroff.irx
  • load ps2dev9.irx
  • load ps2atad.irx
  • load ps2hdd.irx -o 4 -n 20
  • load ps2fs.irx -m 4 -o 10 -n 40
  • mount pfs0: hdd:+MCSIOEMU

Obsługa Mass:

Co prawda RadShell od razu ładuje już swój moduł do obsługi USB (w przeciwnym razie nie dałoby się korzystać z klawiatury ;]), to mimo to nadal nie widział mojego pendrive'a (program używa takiego samego, który siedzi w uLELFie, więc jest na pewno kompatybilny skoro działa pod jego kontrolą). Rozwiązaniem okazało się ponowne jego załadowanie (stawiam piwo każdemu, który wytłumaczy mi ten fenomen).
  • load usbd.irx
Dopiero po załadowaniu interface'u dla USB, ładujesz jeden z dwóch modułów (broń Boże oba!):
  • load usbhdfsd.irx
  • load usb_mass.irx


Poniżej znajduje się przykład gotowego startowego skryptu z obsługą kart pamięci i mass:

fontsize 0.6
border 2 2
iopreset

load rom0:SIO2MAN
load rom0:MCMAN

load int:iomanx.irx
load int:filexio.irx

load usbd.irx
load usbhdfsd.irx



Uwaga:

Można też ładować pliki niekoniecznie z miejsca, w którym znajduje się RadShell, podając do nich pełne ścieżki (np. mc0:BOOT/USBD.IRX). Warunek to oczywiście rozpoznanie urządzenia. Warto też wspomnieć iż jeśli w ścieżce do pliku znajduje się spacja, całość należy objąć cudzysłowem (np. "mass:nazwa folderu/nazwa modulu.irx").

Wielkość liter ma znaczenie!


Pozostałe polecenia są bardzo dobrze objaśnione w readme, także nie będziemy sobie tutaj zawracać nimi głowy (do naszych celów nie będą nam potrzebne).

Ten artykuł komentowano 108 razy. Zobacz komentarze.