Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS3] Twoja własna kopia zapasowa danych

Kopia kluczy



Kontynuując trend zabezpieczenia konsoli przed samymi użytkownikami, a nie daj jeszcze i sam Bóg przed domorosłymi majsterkowiczami, PS3 obwarowana jest mnóstwem identyfikatorów i kluczy (niektórych unikalnych), którymi podpisywane są nawet tak prozaiczne rzeczy jak... save'y gier. Niepokorna i buntownicza natura każdego zdrowo myślącego człowieka, który chce mieć kontrolę nad swoim sprzętem i danymi zrodziła wiele pomysłów przekutych na praktyczne sposoby radzenia sobie z orwellowskimi zapędami producentów konsol.

  • Klucze podpisujące oprogramowanie
    Jest ich całe mnóstwo, co jakiś czas są aktualizowane o nowsze nowo odkryte i warto je sobie zawsze gdzieś trzymać. Dzięki nim można przepisywać (EBOOT, SELF, SPRX, PKG, PUP, DAT, EDAT, SDAT) dla różnych wersji firmware itp. Niestety Sony poczuwa się do bycia właścicielem liczb, z tego też powodu nie mogę ich opublikować i odsyłam do Google.

  • Klucze licencyjne gier
    Są statyczne i dla każdej gry inne (włączając w to różne wersje regionalne, a nawet dystrybucyjne). Biorą udział w podpisywaniu trofeów i save'a jeśli ten jest chroniony przez PARAM.PFD (polecam nasz poradnik opisujący samodzielnie sczytywanie kluczy Secure File ID, Disc Hash Key i przepisywanie save'ów). Aby odczytać klucze SFID i DHK należy użyć programów: "Dumper" (wymagany do działania obu), "KLicDumper" i "DiscLic Dumper". Wymagany CEX CFW 3.55 z pełnym peek & poke (są też wersje dla CFW 4.xx, ale nie testowałem).

  • IDPS
    Kolejny unikalny identyfikator konsoli. Niewiele na razie o nim wiadomo ponad to, że identyfikuje konsolę w SEN (obecnie nie można go odczytać podsłuchując ruch WireSharkiem, a więc na OFW nie ma już sposobu aby go poznać) i wykorzystywany jest do podpisywania niektórych plików (np. licencji). Można go odczytać za pomocą programów "multiMAN Cobra Manager" lub "idps dumper".

  • eEID
    Zaszyfrowane klucze EID. Można je odczytać za pomocą programu "Memdump" lub wyjąć z obrazu pamięci NAND/NOR na komputerze. Dla Linux (działają też pod Cygwin) zecoxao napisał "Decryption Tools" którymi można odszyfrować większość EID.


  • EID Root Key i METLDR
    Klucz EID0 (jak i pozostałe EID) są unikalne dla każdej konsoli z osobna. Póki co znany jest sposób na łatwe wydobycie EID0 (można też przy okazji zarchiwizować odszyfrowany i dekompresowany met loader). Polecam nasz artykuł trakujący o konwersji konsoli Retail w Debug gdzie dokładnie opisana jest cała procedura. Jeśli interesuje Ciebie tylko sam EID0 to szybciej i prościej jest użyć programu "eEID RKDumper", który zrzuca klucz do "dev_hdd0/tmp/eid_root_key" (polecam nasz poradnik). Wymagany CEX CFW 3.55 z pełnym peek & poke (uwaga: program ten nie zadziała na CFW 4.xx!).

  • ATA Key i ENDEC Key
    Kolejne klucze, które są unikalne dla każdego modelu PS3 z osobna. Służą do szyfrowania dysku twardego (tablicy partycji, partycji GameOS i - jeśli istnieje - VFLASH). Klucze te można wyliczyć z EID Root Key. Zalecam też zapoznać się z poradnikiem opisującym kopiowanie danych z dysku twardego PS3.

Ten artykuł komentowano 16 razy. Zobacz komentarze.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/ssd1/html/IncPhp/html/ReklamaArtykulyLewa.php:40) in /mnt/ssd1/plikiDoAdmina/class/artykul.class.php on line 809