Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS3] Twoja własna kopia zapasowa danych

Kopia własna



Własna kopia

Najlepszą metodą na wykonanie kopii swoich danych jest ich ręczne przekopiowanie za pomocą FTP lub menagera plików na zewnętrzny nośnik (np. pendrive). Niestety konsola, z której chcesz skopiować lub przywrócić dane musi mieć wgrany CFW lub mieć wersję fw, na której działa dongle, po to aby można było uruchomić programy homebrew.

Obecnie za najlepsze uważam multiMAN (m.in manager plików), Open PS3 FTP Server (serwer) i FileZilla (klient).


Co i skąd kopiować?
  • "dev_flash2/etc/xRegistry.sys"
    Ustawienia konsoli, wszelkie dane dotyczące kont itp. Bardzo ważny plik, jeśli nie chcesz hex edytorem odczytywać ID z PARAM.SFO save'ów z gier i po przywróceniu danych, ręcznie grzebać w programie RegistryEditor, zmieniając żmudnie wszystkie identyfikatory. ;)

  • "dev_hdd0/home/numer-użytkownika/chat/room/"
    Ostatnie 20 rozmów na czacie.

  • "dev_hdd0/home/numer-użytkownika/friendim/"
    Cache'owane avatary użytkownika i przyjaciół z listy ("./avatar/*.png") ), wysłane ("./imout/") i odebrane ("./imin/") wiadomości do/od użytkowników, komentarz profilu.

  • "dev_hdd0/home/numer-użytkownika/exdata/"
    Czyli dane aktywacyjne zakupionych materiałów (act.dat, *.rif/*.edat, *.mln), które trzeba odnowić online jeśli chcesz przywrócić je na innej konsoli niż tej, na której były utworzone. Nie dotyczy to modeli z NAND Flash gdyż dane te znajdują się nie na dysku twardym tylko kościach z fw, a więc którymś dev_flash (niestety nie wiem którym ponieważ nie posiadam tak starego modelu PS3).

  • "dev_hdd0/home/numer-użytkownika/savedata/"
    Save'y z gier dla PS3, również te z blokadą kopiowania (oczywiście ów blokada dotyczy wyłącznie XMB, a nie programów homebrew).

  • "dev_hdd0/home/numer-użytkownika/savedata_minis/" (?)
    Save'y z gier dla PSP i tzw. Minis. Nigdy nie kupiłem ani jednej gry z tej serii, dlatego też nie wiem w jakim katalogu zapisywane są save'y z tych gier. Na pewno są w katalogu użytkownika i prawdopodobnie z frazą "save" w nazwie folderu.

  • "dev_hdd0/home/numer-użytkownika/trophy/"
    Jak sama nazwa wskazuje, folder zawierający Trofea. Każde w katalogu o ID gry (np. "./BCES12345_00/") plus katalog ze spisem ("./_TROPSYS_/"). Jeśli do jakiejś gry wgrywałeś patch zawierający dodatkowe Trofea (np. do DLC), wówczas konsola przed dodaniem nowych robi kopię aktualnie istniejących do folderu o tej samej nazwie, z prefiksem "_BU_" (np. "./_BU_BCES12345_00/").

  • "dev_hdd0/game/"
    Wszystkie programy (oficjalne z PlayStation Store, homebrew), gry i ich "dane instalacyjne" - każda w osobnym folderze o swoim numerze katalogowym. Wraz z nimi patche i DLC (dodatki).

    Niestety tylko niektórzy deweloperzy decydują się umieścić DLC w osobnych folderach, zwykle zarówno cache, łaty jak i DLC znajdują się w jednym folderze co utrudnia wykonywanie kopii poszczególnych danych. Jeśli wybrana gra zawiera tylko cache i łaty to nie warto jej w ogóle archiwizować gdyż patche łatwiej pobrać samemu, osobno w postaci paczek instalacyjnych *.pkg wprost z serwerów Sony. Z DLC niestety jest trudniej, gdyż trudno znaleźć do nich linki bezpośrednie, można też próbować kopiować sam folder z DLC (np. "dev_hdd0/game/BCES12345/USERDIR/nazwa-folderu-z-dlc/").

    Numery katalogowe gier (lub jak kto woli, identyfikatory gier) znajdziesz na płycie i pudełku z grą (np. BCES-12345).

  • "dev_hdd0/savedata/vmc/"
    Wirtualne karty PSX (*.VM1) i PS2 (*.VM2), używane przez emulator PSX i starszą wersję emulatora PS2 (tę która uruchamia gry z płyty).

  • "dev_hdd0/photo/"
    Zdjęcia wgrane z poziomu XMB.

  • "dev_hdd0/music/"
    Muzyka wgrana z poziomu XMB.

  • "dev_hdd0/video/"
    Filmy wgrane z poziomu XMB.

  • "dev_hdd0/theme/"
    Skórki XMB, zarówno te wgrane samemu (*.p3t) jak i te kupione (*.edat). Statyczne i dynamiczne.

Pozostałe foldery i pliki są całkowicie zbędne, gdyż zawierają niepotrzebne zbędne dane (np. obrazki z PlayStation Store w "dev_hdd0/home/numer-użytkownika/newstore/cache/") lub dane, które zostają utworzone automatycznie po "odbudowaniu systemu plików", po sformatowaniu dysku lub założeniu nowego konta użytkownika.

Zależnie od używanego Backup Managera, gry z płyt kopiowane są do różnych folderów i tam też należy szukać folderów ze skopiowanymi grami. Najpopularniejsze:
  • "dev_hdd0/BDRIPS/"
  • "dev_hdd0/GAMES/"
  • "dev_hdd0/GAMEZ/"
  • "dev_hdd0/game/LAUN12345/GAMEZ/"
  • "dev_hdd0/game/OMAN67890/GAMEZ/"
Podobnie jest z rom-ami do emulatorów, zwykle są w folderze z emulatorem (np. "dev_hdd0/game/VBAM9000/roms/*.gba") lub np. w "dev_hdd0/ROMS/vba/*.gba". Większość pozwala definiować swoje własne ścieżki więc nie trzeba się sztywno trzymać powyższego wzoru.



Jak i czym kopiować:

Jak wcześniej napisałem, aby skopiować coś z dysku PS3 potrzebny jest uruchomiony FTP Serwer po stronie PS3 i klient FTP po stronie PC lub dowolny menager plików na PS3. Za przykład wybrałem multiMANa i wbudowany w niego menager plików, który działanie i wyglądem nie odbiega wiele od klienta FTP.

1. Po uruchomieniu programu, przejdź na "zakładkę" multiMAN i wybierz opcję "File Menager" ("Menager plików").



2. Przejdź na interesującą Ciebie ścieżkę (przykłady wyżej) i na folderze lub pliku wciśnij "kółko". Pojawi się menu kontekstowe, w którym wybierz opcje "Copy" ("Kopiuj"). Plik/folder z jednej strony, kopiowany jest na drugą, a więc jeśli po lewej mamy np. "dev_usb000/" (który odpowiada za urządzenia na USB), a po prawej np. "dev_hdd0/home/" i będąc na zaznaczonym home wybierzemy opcję "Kopiuj", multiMAN przekopiuje go na "dev_usb000/".




Przywracanie kont i plików:

Najprościej zastąpić plik "dev_flash2/etc/xRegistry.sys" stary, nowym. Po zresetowaniu konsoli, przywita Ciebie niepokojący komunikat o konieczności formatowania dysku. Nie rób tego! Po prostu zresetuj konsolę wciskając PS Button. Od tej pory - po już normalnym uruchomieniu konsoli - wszystkie konta, ustawienia konsoli i struktura wymaganych do poprawnego funkcjonowania XMB katalogów zostanie przywrócona i dopiero wtedy jest sens wgrywania reszty swoich plików.


Ponadto, po przywróceniu reszty danych jak np. trofea, należy odbudować bazę danych z poziomu Recovery Menu. W przeciwnym razie nie pojawią się w menu konsoli!


Ten artykuł komentowano 16 razy. Zobacz komentarze.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/ssd1/html/IncPhp/html/ReklamaArtykulyLewa.php:40) in /mnt/ssd1/plikiDoAdmina/class/artykul.class.php on line 809