[XBX] Oldschool-owe FPSy - dla PC i Xboxa na jednej płycie
Quake II
W przypadku Quake II do wyboru mamy dwa programy: Quake2x i Quake2x-LE.
Pierwszy jest idealną "konwersją", w której nie uświadczymy żadnych irytujących bugów, glitchy i artefaktów. Repi oparł cały projekt na XDK, co między innymi zaowocowało wsparciem dla AA, rozmazywaniem tekstur i reszty efektów jakimi Quake II cieszy się na PC. Dodatkowo można skorzystać z własnego soundtracku, który musi być w formacie *.wma (pliki nazywamy 01.wma, 02.wma itd. - wrzucamy je do folderu music w głównym katalogu programu).
Drugi oparty jest na SDL przez co wyglądem przypomina starego Quake. Port Lantusa pozwala wybrać (tak jak w przypadku QuakeX Launchera) Mission Packi i różne mody. Wiele nie testowałem: zaledwie jeden mod Wasteland Warrior - The Legend of Oasis i dwa, oficjalne MP. Pierwszy wiesza się po kilku chwilach, w Ground Zero nie zjeżdża pierwsza winda, zaś w The Reckoning nie da się aktywować przycisku otwierającego przejście do Intelligence Center.
1.) Podobnie jak w przypadku Quake'a, należy przekopiować wszystkie munge'e do odpowiedniego folderu:
baseq2\pak0.pak
baseq2\pak1.pak
baseq2\pak2.pak
baseq2\pak3.pak
baseq2\pak4.pak
baseq2\pak8.pak
2.) Pliki z FMV kopiujemy do folderu video:
baseq2\video\idlog.cin
W przypadku Mission Packów czy modów oczywiście nie do baseq2 tylko do innego folderu (odpowiednio dla danego MP). np:
Dla Ground Zero:
rogue\video\logo.cin
rogue\video\rend.cin
rogue\video\reu1_.cin
rogue\video\reu2_.cin
rogue\video\reu3_.cin
rogue\video\reu4_.cin
rogue\video\rintro.cin
Dla The Reckoning:
xatrix\video\idlog.cin
xatrix\video\logo.cin
xatrix\video\xin.cin
xatrix\video\xout.cin
xatrix\video\xu1.cin
xatrix\video\xu2.cin
xatrix\video\xu3.cin
xatrix\video\xu2.cin
xatrix\video\xu4.cin
3.) Z mapami postępujemy podobnie (uruchamiamy je tak samo i tą sama komendą co w przypadku Quake I).