[XBX] Oldschool-owe FPSy - dla PC i Xboxa na jednej płycie
Duke Nukem 3D
Stary dobry Duke powraca na Xboxa. Do wyboru mamy dwa jego porty.
Niestety (stety?) oba sÄ… oparte na edycji JF-a (Atomic), przez co
możemy na nich odpalić wyłącznie *.grp.
Pierwszy to Duke3dX obecnie w wersji 0.90a. Niestety posiada bardzo
ubogie readme i jest przeznaczony wyłącznie dla debug kitów. Do dziś nie
udało mi się odpalić choćby samego programu (na debug biosie, na BFMie
czy nawet po przerobieniu *.xbe dla retailowych konsol).
Drugi to:
xDuke (Xbox) (testowane na wersji 1.0)
1.) Do jego prawidłowego działania potrzebujemy czterech plików z naszej gry:
duke3d.grp
defs.con
game.con
user.con
Wszystkie wrzucamy do folderu z xDuke'iem.
2.) Kolejna rzecz, którą musimy zrobić to odpowiednio skonfigurować
wads.cfg. To właśnie z tego pliku program pobiera informacje skąd i co
ma uruchomić. Jak się zapewne już domyślasz, możemy uruchomić nie tylko podstawowe epizody, ale i przeróżne modyfikacje czy TCy.
a.) Plik konfiguracyjny jest zwykłym plikiem tekstowym i możemy go
modyfikować zarówno na PC (np. w notatniku) jak i w naszym Dashu (np.
pod UnleashX). Syntax jest bardzo prosty:
Nazwa GRPa widoczna w menu wyboru = /xNAZWA_PLIKU.con /gNAZWA_PLIKU.grp
b.) Możliwe są odstępstwa od tej zasady jak np. w Black Bag Ops gdzie zamiast *.con najpierw ładujemy *.dat.
Black Bag Ops [Demo] = /xbbops.dat /gbbops.grp
c.) Niektóre, jak ja to nazywam - pakiety, korzystają z innych plików niż
tylko *.con/*.grp. Wszystkie muszą się znaleźć w miejscu z grą.
Niestety czasem siÄ™ one wzajemnie wykluczajÄ… (ta sama nazwa) i jedyna
rada to albo zrezygnować z takiego pliku lub zmienić jego nazwę i
odpowiednio wyedytować dany *.grp (hex edytorem lub za pomocą
edytorów map itd... są pluginy np. do Total Commandera obsługujące
*.grp).
Oczywiście bez tych plików (lub też z takimi samymi) dany "pakiet" się
uruchomi. Jednak co oczywiste, zabraknie np. intra danej grupy lub
będzie wspólne dla obu.
3.) Wszystkie pliki wrzucamy do jednego folderu razem z xDuke'iem.
Początkowo myślałem, że można tak wyedytować wads.cfg, aby poszczególne
pakiety były ładowane z osobnego folderu. Hmm... i niby faktycznie,
można, niestety nie każdy się uruchomi, dlatego raczej mija się to z
celem.
Poniżej dwa przykłady. Jeden z jednym folderem (/GRP), drugi z dwoma (/GRP/NW/):
4.) Skoro mamy już wszystko gotowe, garść informacji z czym i
jakie były problemy :) Przetestowałem blisko 40 (choć to i tak kropla w
morzu) MODów, TCów, komercyjnych, nie komercyjnych...
Niektóre są trochę zabugowane jak np. Penthouse Paradise czy Xtreme.
Nie jest to wina portu tylko grupy, która napisała dany pakiet.
Działa bez problemów:
Duke Nukem 3D Atomic
Ages of Time
Black Bag Ops
Brute Force: Alaskian Dawn [Demo]
Caribbean - Life's a Beach
Doom Death Match Pack v2.3a
Duke it out in D.C
Duke Nukem Meets Doom II v3.0
Duke Tournament
Duke! Zone2
Grins of Divinity
Last Reaction & Water Bases
MERC Fatal Reality
MERC2 Fatal Reality
MSSP Episode
Murder: The EDF Conspiracy
Nuclear Winter
PARK: The Episode [Demo]
Penthouse Paradise
Platoon
Quake Death Match Pack v1.0 [Demo]
Realm of Grune
Redrum: The Shining II
Secrets of The Acropolis v1.0
The Gate, Time v1.1
Total Chaos
When Scum Returns v2.0
Wolf2Duke R4
Xtreme
Y2k Nuclear Meltdown v1.2 [Demo]
Problemy z teksturami (czasem lub tylko w niektórych epizodach):
American Assault
Payback Time [Demo]
Project X [Demo]
Nie uruchamia siÄ™:
00 Duke
Canadian Carnage Beta
MacLayre
Private [Demo]
The Lost Duke Episodes v2.0
Undead
Whitehouse Strike
Konfiguracja Pada:
Jeśli nie mamy klawiatury jesteśmy zmuszeni skonfigurować naszego pada.
Jest to dość pracochłonne i czasem niektóre mody je resetują. Poniżej
zamieszczam mojÄ… propozycjÄ™:
Button 0 - Open (A)
Button 1 - Previous Weapon (B)
Button 2 - Center View (X)
Button 3 - Next Weapon (Y)
Button 4 - Jetpack (Czarny)
Button 5 - Medkit (Biały)
Button 6 - Jump (Lewy Trigger)
Button 7 - Fire (Prawy Trigger)
Button 9 - Map (Back)
Button 10 - Crouch (Wciśnięcie lewej gałki)
Button 11 - Quick Kick (Wciśnięcie prawej gałki)
Tak, zagadza się, nie ma Button 8. To nie jest pomyłka.
Axis 0 - Straffing (strafe'y)
Axis 1 - Moving (poruszanie się góra/dół)
Axis 2 - Turning (obracanie siÄ™ lewo/prawo)
Axis 3 - Up/Down (celowanie góra/dół)
Ponadto każdą wartość ustawiamy na 3.88 (inaczej nasz Duke nie dogoni nawet żółwia).