[XBX] Oldschool-owe FPSy - dla PC i Xboxa na jednej płycie
Quake I
Bardzo dobry, prosty w użyciu i jedyny port pierwszego Quake'a z PC na
Xboxa. Jak to zwykle bywa, nie jest idealny. Wytknąć mu mogę trzy
bardzo poważne wady. Nie zapisuje wprowadzonych zmian do
konfiguracji klawiatury/pada (a więc za każdym razem trzeba samemu
ustawiać większość opcji - chyba że akurat takie nam pasują). Druga
to problem z celownikiem - pociski trafiają od około 3 do 5px niżej.
Trzecia zakrawa wręcz na skandal. Jeśli nie mamy klawiatury, a
chcemy siÄ™
pobawić konsolą (tylda) musimy uzbroić się w cierpliwość. Całe MNÓSTWO
cierpliwości! Dlaczego? Otóż każda wpisywana (wybierana) litera
nabiera... hmm... jakby to nazwać... hiper prędkości [?]. Pad staje się
niebywale czuły i często się zdarza, że zamiast jednej, dajmy na
to: "G" wpisujemy ich dziesiÄ…tki, setki... Nieprzyzwyczajone
osoby do
analogowego pada, z miejsca wymiękną, bardziej cierpliwi przygryzą
język i jakoś to ujarzmią. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to
bardzo poważny problem, który prawdopodobnie nigdy nie zostanie
zlikwidowany - a szkoda.
QuakeX Launcher (Xbox) (testowane na wersji 1.01)
1.) W przeciwieństwie do Duke'a w zasadzie nic nie musimy
dopisywać,
kombinować itd. Wystarczy, że z naszego Quake'a na PC przerzucimy pliki
*.pak do folderu ID1. Jeśli mamy dodatki w postaci Scourge of Armagon
lub Dissolution of Eternity, postępujemy identycznie z tym, że wrzucamy
je odpowiednio do folderów HYPNOTIC i ROGUE.
2.) Jeśli mamy dodatkowe epizody, modyfikacje czy TC postępujemy w
identyczny sposób. Wystarczą same munge'e, reszta plików jest nie
potrzebna (konsola sama wygeneruje plik konfiguracyjny klawiatury/pada).
Ważna jest jednak nazwa folderu. Musi być taka jaką podał autor w batch
file lub readme, inaczej konsola zabootuje zwykłego Quake'a.
np. folder z Contract Revoked musi się nazywać CONTRACT (wielkość liter nie ma znaczenia).
3.) Jeśli chcemy pograć na dodatkowych mapach (*.bsp) musimy
je wrzucić do folderu maps w folderze danego "epizodu" (np. jeśli mapa
jest do zwykłego Quake'a wrzucamy *.bsp do folderu \ID1\maps\).
Każdą z map lub epizodów przywołujemy w konsoli za pomocą komendy:
map NAZWAMAPY
Oczywiście pisząc: "konsola" mam na myśli "tą pod tyldą" (jeśli nie
mamy klawiatury możemy do niej wejść z menu options -> go to
console).
Jeśli mamy dziesiątki map i chcemy utrzymać jakąś przejrzystość ;)
możemy powrzucać każdą do osobnego folderu, wówczas mapę odpalamy taką o to komendą:
map NAZWAFOLDERU\NAZWAMAPY
Wyjątkowo jednak tego nie polecam, wpisując padem tak długie nazwy można dostać białej gorączki :>
4.) Quake C. No właśnie, jak odpalić mody, mapy itp. pod tą
edycję? Tutaj niestety trzeba trochę pokombinować i zbudować plik
*.pak. Testowałem trzy: Alkado zawiesza się po ukończeniu pierwszej
mapy, pozostałe dwa w ogóle się nie uruchamiają. Mimo wszystko,
zdecydowałem się opisać budowę *.pak.
Na samym początku potrzebujemy programu zdolnego zmontować taki plik. Osobiście polecam WinPAK (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.30) - jest bardzo prosty i na nasze potrzeby wystarczy.
Przed otworzeniem programu należy zdublować plik pierwszego levelu i
zmienić jemu nazwę (w tym przypadku ze spiderstart.bsp) na start.bsp.
Otwieramy program i klikamy w panel "Build PAK".
Podajemy lokalizację plików, zmieniamy nazwę munge'a na "PAK0" i klikamy w panel "Build PAK".
Wrzucamy plik do folderu ALKADO.
Testowane mapy/pak-i :
Zdecydowana większość z nich działa bez zarzutu (powiedzmy...), dlatego też nie
będziemy ich dzielić tak jak w przypadku Duke'a. Ograniczyłem się
jedynie do krótkiego komentarza.
Quake
2 Factions
4fiffy1
4fiffy2
4fiffy3
4fiffy4
4fiffy5
4fiffy6
Abode of Agony
Abyss of Pandemonium [PAK] (nie uruchamia siÄ™)
Acerbus
Alba 01 - The Road To Inverurie [PAK] (nie uruchamia siÄ™)
Alba 02 - Inverurie [PAK] (nie uruchamia siÄ™)
Albatross
Altus Mord
Anonca Base 3
Anonca Base - The Shambling
Arcane
Arcol
Area 51
Area 51 Epizode
Arenaq
Armageddon
Armour of God
Assassin
Astrus Base
Atrocity
Avatar
Azurette
BadLand 1 - Break-In
BadLand 2 - Countdown
BadLands Mission HQ
Bario3 [PAK] (nie uruchamia siÄ™)
Base-ic Instinct
Base-N
Basic Castle
Battle at Home
BC
Black Majic
Blister
Blister 2
Bloodstone
BlueYard
Borax 3
Bridge to Fire
Bridge to Fire 2
Bridges & Towers
Bridges to the Highlands
Bubbah's Lair
Bubbah's Lair 2
Canyon's Abode
Carnage
Castled
Cha Gheill
Church
Citadel
Citadel of Doom
City of The Undead
Close Quarters
Colony
Colony 2 - The Culling Station
Columns
Compugib
Con1
Contract Revoked [PAK] (jeden z moich ulubionych :))
Cool1
Corporal Punishment II
Court Despair
Critters
CrossRoad
Crusade5
Day of The Lords
Death's Dominion [PAK] (nie uruchamia siÄ™)
Destroy Base
Dragon [PAK]
Egypt
Escape from Actaltraz
Habeas Corpus
Hell in a Can [PAK] (nie uruchamia siÄ™)
House of Bombay
Malice [PAK]
Marty's Stuff
Missile Bunker Bravo 7
My BADASS Level [PAK]
Orlmap Epizode
Pigro
Quake Combat School
Research Facility
Secret Civilization
Sector 3 - The Sewage Plant
Soul of Evil [PAK] (świetny, niestety czasem się wiesza)
The Alpha Project
The Ancient Aqueduct
The Ascent From Hell
The Asylum
The Beaches of Hell v0.1
The Black Crypt
The Black Crypt 2
The Borax Factor
The Borg [PAK] (problemy z teksturami)
The Canal
The Castle Amber
The Catacombs
The Climb
The Comm Center v1.01
The Crawling Chaos
The Cross
The Crucible
The Cult
The Demon King v1.1 [PAK]
The FloodGate
The Hallowed Halls
The Marcher Fortress [PAK] (nie uruchamia siÄ™)
The Masque of The Red Death [PAK] (nie uruchamia siÄ™)
Three of Clubs [PAK] (nie uruchamia siÄ™)
Three's Arena
Three's Canyon
To Snipe You v1.2
Tower of Babel [PAK] (nie uruchamia siÄ™)
Trouble Down T'Pit
Welcome To Schist [PAK]
Welcome To The Terrors
Your Path of Destruction [PAK]
Quake MP1
Daredevil's Descent & Cryogenic Crypt
The Biogenetic Forge
Quake C
Alkado (wiesza się po skończeniu pierwszej mapy)