Bywają (dość rzadko) tim-y, które nie mają jednej lecz kilka/kilkanaście
palet z kolorami. Edytując taki plik w programie, który widzi
tylko pierwszą z nich i zapisaniu, tracimy wszystkie pozostałe. Jedyna
znana mi metoda to PSH, ale jeśli chcemy wstawić własną, zupełnie nową
bitmapę trzeba ją ręcznie edytować co może prędko doprowadzić do
szewskiej pasji.
Do dziś nie udało mi się znaleźć żadnego scenowego lub nawet
licencjonowanego programu, kóry by umożliwiał w prosty i szybki sposób
dodawanie palet.
Zewnętrzne palety :
Niektóre gry, takie jak np. Vagrant Story korzystają z zewnętrznych palet. Edycja takiego tima jest mocno utrudniona, ponieważ w
grę wchodzą tylko i wyłącznie programy, które wraz z załadowaniem
naszej bitmapy, dodatkowo odczytujÄ… paletÄ™ (np. *.clt). Jakie to
programy? Nie mam pojęcia, jedynie o tym czytałem i niestety dla mnie
to nadal stanowi niezbadanÄ… materiÄ™.
TIM skompresowane :
Jak już wspomniałem w FAQu na pierwszej stronie, jedyną metodą ich
ekstrakcji jest napisanie ext/reb do munge'a w którym się znajdują. W
jaki sposób? Jest dużo programów wyszukujących tabele z LBA, niestety
wymagają one od użytkownika sporej wiedzy i bardzo dobrej znajomości
hex edytora. Jestem w tej dziedzinie absolutnym newbie... może kiedyś.