Osobiście polecam pluginy do Adobe Photoshop (timexpe.8be; timfmte.8bi;
timformate.8bi; timfmt.ini). W tym miejscu nie ma siÄ™ nad czym
rozwodzić, chyba każdy potrafi posługiwać się programem graficznym.
Skupmy siÄ™ na ograniczeniach formatu...
Edycja plików :
Jeśli chcemy wyedytować daną bitmapę powinniśmy się trzymać oryginalnej
palety, a więc korzystamy tylko i wyłącznie z barw użytych w danym
*.tim-ie (szczególnie uciążliwe są 4bit tim-y). W przeciwnym wypadku w
miejscu "obcego pixela" pojawi się nam czarne miejsce (zależnie od
STP). Najlepszym do tego celu narzędziem jest moim zdaniem próbnik.
Możemy też wkleić fragment uprzednio przygotowanej tekstury, jeśli jednak będzie znacząco
odbiegała od naszego CLUT, Photoshop nie dostosuje nam poszczególnych
kolorów i ich odcieni.
ZapisujÄ…c wprowadzone zmiany ustawiamy wszystkie
opcje na "auto". Nie powinniśmy zmieniać żadnych parametrów (CLUT,
przezroczystości itp...). W przeciwnym razie konsola nie wczyta
"obrazka", wyświetli zniekształcony lub przesunięty...
Jak zrobić własny TIM :
Wiemy już ilo bitowy tim "przechowuje" jaką ilosć barw, wiemy też co determinuje jego wielkość - czas to wykorzystać :>
Pierwsze co należy uczynić to oczywiście przygotować sobie swoją własną
bitmapÄ™ w dowolnym formacie graficznym.
Jeśli chcemy uzyskać tim 24bitowy nie musimy z bitmapą nic robić (no
chyba, że mamy ją 32bitową). Podobnie jest z 16bitowym, problem powstaje dopiero kiedy chcemy
zapisać to w 4 lub 8 bitach. Musimy obniżyć liczbę kolorów. Jak?
Przyznam, że nie wiem jak to "po ludzku" zrobić. Moja metoda opiera się
na zapisaniu (web) do *.gif z odpowiednią liczbą kolorów (16 dla 4bit i
256 dla 8bit). Po takim "zabiegu" pozostaje już tylko zachować plik jako
*.tim, wprowadzając dokładnie takie same parametry jakie ma bitmapa, którą
chcemy zastąpić naszym plikiem.