Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PSX] Edycja plików graficznych - *.tim

SnesEdit



Pierwszy to Snes Edit (Win9x/NT) (testowane na wersji Win 0.98.227beta). Wbrew swojej nazwie nie jest przeznaczony tylko i wyłącznie do pracy nad romami. Od czasu pierwszego releasa upłynęło sporo czasu i projekt znacznie się rozrósł.

Program pracuje tylko i wyłącznie na obrazach (oczywiście w mode2). O ile tekst można edytować na "zwykłym pliku" (tak, SE to głównie hex edytor), tak *.tim będą, jakby to nazwać... rozjechane. Niestety niektóre jego wersje źle adresują plik przy jego zastępowaniu w obrazie - zaleca się ostrożność).


1.) Otwieramy program. Wybieramy język i zatwierdzamy enterem.

2.) Pojawi się nam okienko, w którym możemy wybrać nasz obraz (czyli interesują nas tylko i wyłącznie *.bin i *.img - *.iso nie zawiera danych pochodzących z subkanałów). Pamiętajmy, że nasz obraz musi znajdować się w tym samym miejscu na HDD co SNES Edit, w przeciwnym wypadku nie będziemy mieć możliwości wyboru iso.



3.) W kolejnym oknie musimy zadecydować czy program ma pracować w temp czy w RAM (jeśli mamy mniej niż 1GB nie należy zaznaczać "load in RAM"). Następnie wybieramy mode2.1 (mode2 form1) i klikamy enter.



4.) WciskajÄ…c F4 przechodzimy w "tryb graficzny".

5.) Klikamy na panel TIM - program rozpocznie skanowanie naszego obrazu.



6.) Po prawej stronie, pojawi nam się lista wszystkich *.tim-ów posegregowana względem offsetów.



7.) W prawym górnym rogu możemy się przełączać pomiędzy 4, 8, 16 i 24 bitowymi plikami.

8.) Wybieramy interesujÄ…cy nas obrazek i klikamy "Save as TIM".

9.) Nasz plik został zapisany w folderze NAZWA_OBRAZU.SE/TIM w postaci offset.t0x (gdzie 0x to wartość 04, 08, 16 lub 24).

10.) Zmieniamy nazwÄ™ na na offset.tim.

11.) Edytujemy nasz plik (zapraszam do dalszej części artykułu).

12.) Aby zastąpić uprzednio zapisany *.tim naszym, przechodzimy na zakładkę z wyborem bitów (musi się zgadzać z plikiem, który "wyjęliśmy") i klikamy na "Insert TIM". Oczywiście wybór pada na plik, który mamy zamiar podmienić. :]

13.) Najeżdżając na odpowiedni offset powinniśmy ujrzeć już zmodyfikowany plik. Zamykamy program...



Komentarze


mastahpl - 20 Czerwiec 2006, 15:42:30
?wietny tutorial, teraz mog? si? ju? zabra? za t?umaczenie gier na PSX :D

Berion - 17 Lipiec 2006, 14:37:31
To tylko czubek góry lodowej ;]

luki11.04 - 3 Styczen 2007, 15:21:21
co to jest te munge file i jaki ma skrut html

Berion - 3 Styczen 2007, 20:32:45
Munge file -> plik z zasobami.

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: