Pierwszy to Snes Edit (Win9x/NT) (testowane na wersji Win 0.98.227beta). Wbrew
swojej nazwie nie jest przeznaczony tylko i wyłącznie do pracy nad
romami. Od czasu pierwszego releasa upłynęło sporo czasu i projekt
znacznie się rozrósł.
Program pracuje tylko i wyłącznie na obrazach (oczywiście w mode2). O
ile tekst można edytować na "zwykłym pliku" (tak, SE to głównie hex
edytor), tak *.tim będą, jakby to nazwać... rozjechane. Niestety
niektóre jego wersje źle adresują plik przy jego zastępowaniu w obrazie
- zaleca się ostrożność).
1.) Otwieramy program. Wybieramy język i zatwierdzamy enterem.
2.) Pojawi się nam okienko, w którym możemy wybrać nasz obraz (czyli
interesują nas tylko i wyłącznie *.bin i *.img - *.iso nie zawiera
danych pochodzących z subkanałów). Pamiętajmy, że nasz obraz musi
znajdować się w tym samym miejscu na HDD co SNES Edit, w przeciwnym
wypadku nie będziemy mieć możliwości wyboru iso.
3.) W kolejnym oknie musimy zadecydować czy program ma pracować w temp
czy w RAM (jeśli mamy mniej niż 1GB nie należy zaznaczać "load in
RAM"). Następnie wybieramy mode2.1 (mode2 form1) i klikamy enter.
4.) WciskajÄ…c F4 przechodzimy w "tryb graficzny".
5.) Klikamy na panel TIM - program rozpocznie skanowanie naszego obrazu.
6.) Po prawej stronie, pojawi nam się lista wszystkich *.tim-ów posegregowana względem offsetów.
7.) W prawym górnym rogu możemy się przełączać pomiędzy 4, 8, 16 i 24 bitowymi plikami.
8.) Wybieramy interesujÄ…cy nas obrazek i klikamy "Save as TIM".
9.) Nasz plik został zapisany w folderze NAZWA_OBRAZU.SE/TIM w postaci offset.t0x (gdzie 0x to wartość 04, 08, 16 lub 24).
10.) Zmieniamy nazwÄ™ na na offset.tim.
11.) Edytujemy nasz plik (zapraszam do dalszej części artykułu).
12.) Aby zastąpić uprzednio zapisany *.tim naszym, przechodzimy na
zakładkę z wyborem bitów (musi się zgadzać z plikiem, który
"wyjęliśmy") i klikamy na "Insert TIM". Oczywiście wybór pada na plik, który mamy zamiar podmienić. :]