Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PSX] Podstawowe informacje o konsoli

Gniazda, kable, pady, karty pamięci



Gniazda i kable :
  • "Co to jest SCART?"
    Z francuskiego "Syndicat des Constructeurs d'Appareils Radiorécepteurs et Téléviseurs" (Stowarzyszenie Producentów Odbiorników Radiowych i Telewizyjnych) zwane także Peritel lub Euro. Jest to złącze, które łączy konsolę z telewizorem kablem composite.


  • "Co to jest kabel RGB?"
    Podobnie jak "eurozłącze" (SCART), służy do połączenia konsoli z telewizorem - oferuje za to znacznie lepszą jakość obrazu niż standardowy kabel.


  • "Co to jest Parallel I/O?"
    Jest to szerokie gniazdo, znajdujące się z tyłu konsoli, do którego można podłączyć różnego rodzaju urządzenia (Action Replay, MP3 Player, VCD Player etc.). Obecne wyłącznie w modelach DTL-H/SCPH-1xxx/3xxx/5xxx/7xxx.

  • "Co to jest Link Port (Serial I/O)?"
    Jest to port, dzięki któremu można połączyć dwa PSXy za pomocą Link Cable (Serial Cable) i zagrać na dwóch oddzielnych TV.

  • "Czy mogÄ™ podÅ‚Ä…czyć PSX/PSOne do telewizora plazmowego lub LCD?"
    Tak, efekt będzie porażający i to niestety w negatywnym tego słowa znaczeniu. Obraz na takim TV jest nienaturalnie rozciągnięty, rozmyty etc. (upscalling).


Pady :
  • "Czy mogÄ™ podÅ‚Ä…czyć pada z PSXa/PSOne/PS2 do dowolnego modelu Playstation?"
    Tak, pady zarówno cyfrowe, analogowe, Dual Shock (z PSXa i z PSOne) i Dual Shock 2 od PS2 (oczywiście w tym przypadku, jedynie analogowe są gałki) pasują do każdego modelu - przynajmniej te oryginalne ;].

  • "Jaki pad jest najlepszy?"
    Zdecydowanie oryginalny Dual Shock (obojętnie DS czy DS2). Zwykły pad analogowy nie posiada wibracji, a same gałki są wklęsłe, zaś cyfrowy to zwyczajny pad bez gałek i bez wibracji. Nieoryginalnych/nielicencjonowanych padów nie polecam gdyż ja zawsze miałem z nimi problemy (niekompatybilność, częste usterki itd.).

  • "Jak rozpoznać czy mój Dual Shock jest oryginalny?"
    Dawniej można było rozpoznać po znacznie bardziej zmatowiałych gałkach analogowych i "namalowanych" symbolach (oryginalne DSy posiadają je w zagłębieniach, dzięki czemu z czasem się nie ścierają). Dzisiejsze podróbki tak dobrze imitują oryginalne produkty, że prawdopodobnie sam bym się oszukał.

  • "Jak rozpoznać używanego "analoga"/DS/DS2?"
    Używane pady mają często drobną, acz wyraźną, półkolistą rysę wokół lewej gałki analogowej (lewej się zdecydowanie częściej używa, stąd wyżłobienie od jej krawędzi). Gałki nie są "sztywne", nie wracają samoczynnie do pozycji pionowej. W przypadku "analoga" ślady wytarcia symboli ("kółko", "kwadrat", "trójkąt" i "iks").

  • "Czym siÄ™ różni DS od PSXa od DS od PSOne?"
    Wyłącznie wyglądem - to są te same pady.


Karta pamięci :
  • "Czy koniecznie muszÄ™ kupić Memory Card?"
    Konsola nie jest wyposażona we własną pamięć do zapisu stanów gier, także jeśli nie chcesz grać zawsze od początku gry, lepiej się w taką zaopatrzyć. Dzisiaj są to naprawdę groszowe sprawy.

  • "JakÄ… kartÄ™ pamiÄ™ci kupić?"
    Jeśli zwykłą 1Mb to mogą być nawet i podróbki - spisują się równie dobrze co te oryginalne (choć chodzą słuchy, że mogą spowodować spalenie portów). Jeśli chcesz kupić kartę "wieloblokową" (czyli więcej niż 15 bloków), jak ognia należy się strzec memorek stosujących kompresję save'ów - takie karty często sprawiają kłopoty (kasowanie stanów gier, błędy w zapisie etc. etc.) - warto kupić tylko te, które umożliwiają przełączanie się pomiędzy sektorami po 15 bloków.

  • "Czy mogÄ™ kupić Memory Card do PS2?"
    Nie, karty dla PS2 mają zupełnie inną budowę i nie mogą być w żaden sposób kompatybilne z PSX/PSOne.

  • "Czym siÄ™ różni karta pamiÄ™ci dla PSX od tej dla PSOne?"
    ObudowÄ… :)

  • "Czy mogÄ™ w jakiÅ› sposób wgrać save na kartÄ™ pamiÄ™ci z komputera?"
    Jest na to kilka sposobów:
    • Zakup urzÄ…dzenia Dex Drive (nie wymaga mod-chipa w konsoli - urzÄ…dzenie podÅ‚Ä…cza siÄ™ do PC kopiujÄ…c save'y wprost na podpiÄ™te do niego Memory Card).
    • Zakup flashowalnego karta pod parallel (np. pierwsze edycje Action Replaya) i zabawa caetla'Ä….
    • Nagranie pÅ‚yty wraz z odpowiednim programem i save'ami.

  • "Czy mogÄ™ uruchomić program z karty pamiÄ™ci?"
    Raczej się nie da, pomijając już fakt skąpej ilości miejsca - tylko 120KB do dyspozycji (o ile można by taki program "rozbić na bloki", bo 8KB raczej dyskwalifikuje ten pomysł). Są to zresztą rozważania czysto teoretyczne - nikt nigdy nie podejmował się napisania programu zdolnego uruchamiać PS-X.EXE z MC.

  • "SkasowaÅ‚em save - czy mogÄ™ go jakoÅ› odzyskać?"
    Jeśli go skasowałeś to niestety, ale już go nie odzyskasz. Warto wspomnieć iż w biosach począwszy od modeli SCPH-7502, istnieje możliwość przywrócenia save'a kombinacją przycisków (należy wcisnąć i trzymać L1+L2+R1+R2) - warunek jest jeden: można to zrobić tylko podczas gdy konsola "kasuje save" i można "odzyskać" tylko i wyłącznie ten save, który jest aktualnie kasowany.

  • "Ile mieÅ›ci siÄ™ danych na zwykÅ‚ej karcie pamiÄ™ci?"
    Dokładnie 128KB (1Mb), choć na save'y jest tylko 120KB.


Komentarze


kraluk - 12 Sierpien 2007, 00:20:56
?wietna robota :)

Grze?iu748 - 13 Sierpien 2007, 16:29:41
ekhm... Cytat: Czym si? ró?ni karta pami?ci dla PSX od tej dla PSOne?"
Obudow? :)

A ja napisa?bym, ?e niczym. Przecie? to ta sama karta, tylko porty w konsoli mog? si? ró?ni?

Berion - 13 Sierpien 2007, 19:17:12
Kiedy one naprawd? si? niczym nie ró?ni? poza kszta?tem obudowy. Porty/sloty s? oczywi?cie identyczne. :)

coby6 - 15 Sierpien 2007, 22:18:29
Action Replay odpala kopie . Mia?em kiedy? go . Najpierw blokujemy nap?d , wk?adamy orygina? , w??czamy konsole , po 2 sek. zamieniamy orygina? na kopie . W menu Actiona wybieramy bootowanie i gramy .

Berion - 16 Sierpien 2007, 00:52:30
Hmm czego? tu nie rozumiem. Blokujesz czujniki klapy, wk?adasz AR, w??czasz konsol? - ok.

Dwie/trzy sekundy trwa weryfikacja no?nika. Je?li -zaraz po- zmienimy p?yt? to ju? AR si? z p?yty nie zabootuje (bo przecie? w konsoli siedzi ju? kopia), a co za tym idzie ?adne jego menu ju? si? nie w??czy.

/?

Dawciu - 2 Wrzesien 2007, 14:32:11
Crash Bandicoot wraz z rodzink? nie s? lisami lecz jamrajami, tak dla sprostowania.

Berion - 2 Wrzesien 2007, 19:53:59
Nie ma jamrai czerwonych ;P

loki7777 - 24 Listopad 2007, 22:13:45
linki juz nie dzialaja, te na boo.pl:)

Berion - 12 Styczen 2008, 23:49:12
Nie dzia?aj? bo i strona jest martwa. Wkrótce b?d?. Jakby kto chcia? jakie? patche to zapraszam na forum. W FAQ poprawi? jak i strona ruszy na nowo.

dzialus - 15 Grudzien 2009, 21:55:02
Dzien dobry
Od trzech dni nie potrafie w?a?ciwie nagrac gier sci?gnietych z internetu na playstation 1.mam przerobiona konsole i dwie pirackie gry dzia?aj? ale te co ja nagrywam alkocholem 120% z pr?dkoscia x4 nie dzia?aja. trzy dni nagrywania i trzy dni sciagania gier i trzy dni wczytywania sie w tematy na forach i google gdzie podaja nieaktualne linki do podobnych tematow albo z grubsza cos tam objasniaj?? i nic. Mam juz do?c ,playstation mia? byc tanim prezentem pod choinke dla dziecka a okazuje sie z dnia na dzien coraz dro?szy.Poradzcie z kad najlepiej sciagac gry a przedewszystkim jakie pliki (bo z tymi plikami mam najwiekszy problem) nagrywac w alkocholu 120% tzn. bin,pbp, cue, ccd ,itd. Bardzo prosze o pomoc , bo swieta tuz tu? a ja mam tylko 2 marne gierki .

sucofghia - 25 Styczen 2010, 10:17:16

endrju966 - 2 Marzec 2012, 01:39:52
JAK NAGRA? GRY NA PSX 1


-wk?adam nap?du p?ytk? CD (Verbatim)
-odpalam Alcohol 120%
-wczytuj? do niego plik (format BIN.)
-w??czam kreator nagrywania
-ustawiam nagrywark?
-tryb zapisu: RAW DAO
-zaznaczony ZAPIS
-profil: Play Station
-Start
-nagrywanie na p?ytk? trwa. Ko?czy si? sukcesem.
-Wk?adam p?yt? do PSX i smiga

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: