Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PSX] CD2MC - czyli jak nagrać save na płytę

Wstęp



Jak zapewne każdy z nas wie, oryginalna karta pamięci (MemoryCard) dla naszej konsoli jest w stanie pomieścić maksymalnie do 15 bloków. Są gry, w których save'y zajmują jeden blok, bywają też i takie, które potrzebują całe piętnaście.

Z chwilą kiedy to piszę (czyli daaawno po śmierci mojej ukochanej... konsoli) memorki nie kosztują więcej jak 5zł, także w momencie kiedy nam się zapełni cała karta, można bez problemu nabyć kolejną. Jaki to ma związek z poniższym tutorialem? Nagrywając płytę tylko i wyłącznie z niżej opisanym programem i dokładnie pięcioma save'ami (o tym za chwilę) nie ma to absolutnie najmniejszego sensu: koszt nośnika plus trzy razy mniejsza "pojemność"...

PSX Save Dumper pochodzi z jednej z płyt dołączonych do zagranicznego magazynu, na którym znajdowały się save'y i dema określonych gier, a który został spolonizowany przez niejakiego Mordena. Niestety bez decompilowania całego programu możemy zmieścić tyle samo stanów - czyli dokładnie pięć.

Cały tutorial podzieliłem na dwie części:
  • w pierwszej opisałem konwersję obrazu całej karty danego emulatora (oczywiście nie mam na myśli save'a z VRAM) lub urządzenia pokroju DexDrive'a na format w jakim występuje na MemoryCard.
  • w drugiej, modyfikację programu wedle naszych potrzeb.

W tym miejscu jedna bardzo ważna uwaga:

Jeśli NIE znamy podstawowych funkcji hex edytora, to niestety od razu możemy darować sobie drugą część tutorialu.

Cóż, zapraszam...





Komentarze


bio55555 - 15 Luty 2007, 22:51:09
ale jaki hex edytor Wy zastosowaliscie?

Berion - 19 Luty 2007, 14:45:32
Ja u?ywa?em Hex Workshop, obecnie Hex Edit. Ale w przypadku tak prostych rzeczy mo?e by? zupe?nie dowolny. cut/copy/paste/insert ma ka?dy.

Do wakacji postaram si? napisa? jaki? normalny program do wklejania save-w z r?nych formatw na MC. Ta metoda jest ma?o efektywna i bardzo czasoch?onna.

demichel93 - 3 Czerwiec 2013, 18:33:30
Sorki, ?e robie SPORY odkop ale u?y?em metody pokazanej w tutorial i wgra?em swj save do Final Fantasy VIII w wersji NTSC ale stworzony obraz bin w emulatorze sypie b??dami i nie odpala si? po logo PlayStation. @Berion, prawdopodobnie znam odpowied?, ale czy posiadasz gdzie? swj skompilowany program do wgrania save na kart? pami?ci?

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: