I
Jeśli masz save'y na prawdziwej karcie pamięci, a nie posiadasz Memory Card Adaptor lub modelu PS3 ze wsteczną kompatybilnością i Swap Magic:
Najprościej jest go zgrać na PS2 za pomocą programu Memory Card Annihilator na np. pendrive. Program jest w całości w języku polskim i obsługuje karty zarówno od PSX jak i PS2.
II
Jeśli masz obraz karty pamięci w formacie *.bin/*.mci, *.ps2 lub *.vmc:
Wystarczy zmienić nazwę pliku wraz z jego rozszerzeniem na "nazwa_karty.VM2". Jak nietrudno się domyśleć, są to obrazy kart 1:1 (czyli dokładna, posektorowa kopia bez zbędnych danych nagłówkowych), dlatego wystarczy tylko zmienić nazwę pliku na akceptowaną przez PS3.
III
Jeśli masz pojedynczy save w formacie *.cbs, *.max, *.psu,*.sps, *.xps:
Należy go otworzyć w programie mymc i dodać do obrazu karty PS2.
a.) Po uruchomieniu programu (mymc-gui.exe), od razu wyskoczy okienko z prośbą o podanie mu obrazu karty w formacie *.ps2. Jeśli pobierałeś program z naszego działu pliki, obraz taki znajduje się razem w paczce z programem, jeśli nie to należy ściągnąć emulator PCSX2 który też takie pliki posiada.
b.) Po załadowaniu karty klikamy na ikonkę z zieloną strzałką, czyli "Import".
c.) Wybieramy save z jednego z obsługiwanych formatów (najlepiej *.psu).
d.) Importowany save powinien pojawić się na liście programu. Można oczywiście dodać więcej, na tyle na ile pozwala pojemność 8MB.
Program automatycznie zapisuje na obrazie karty każdy save, który zaimportujesz. Wystarczy więc, że teraz zamkniesz program, a save już będzie znajdować się na obrazie wirtualnej karty.
IV
Jeśli masz pojedynczy save w formacie *.md, *.npo, *.p2m, *.pws, *.spo lub *.xpo:
Należy go otworzyć w programie PS2 Save Builder i zapisać w jednym z formatów obsługiwanych przez mymc (patrz punkt III).
V
Jeśli masz pojedynczy save w formacie *.psv:
To znaczy, że ten tutorial nie jest dla Ciebie. Pliki te można wgrywać z poziomu XMB z "dev_usb0/PS3/EXPORT/PSV/".
VI
Jeśli masz save w postaci katalogu z plikami:
Najlepiej jest zrobić jego kopię jeszcze raz, do kontenera *.psu lub - w tym przypadku - najlepiej cały obraz karty (patrz punkt I). Niektóre gry używają time stamp jako zabezpieczenia, a zwyczajne skopiowanie plików z karty nie zachowa tych dat - takie gry oznajmią, że save jest uszkodzony.