I
Jeśli masz save'y na prawdziwej karcie pamięci, a nie posiadasz Memory Card Adaptor lub modelu PS3 ze wsteczną kompatybilnością i Swap Magic:
Najprościej jest go zgrać na PS2 za pomocą programu Memory Card Annihilator na np. pendrive. Program jest w całości w języku polskim i obsługuje karty zarówno od PSX jak i PS2.
II
Jeśli masz obraz karty pamięci w formacie *.mc, *.mcd, *.mcr lub *.ddf:
Wystarczy zmienić nazwę pliku wraz z jego rozszerzeniem na "nazwa_karty.VM1". Jak nietrudno się domyśleć, są to obrazy kart 1:1 (czyli dokładna, posektorowa kopia bez zbędnych danych nagłówkowych), dlatego wystarczy tylko zmienić nazwę pliku na akceptowaną przez PS3.
III
Jeśli masz obraz karty pamięci w formacie *.gme lub *.vgs:
Trzeba go skonwertować na surowy obraz karty pamięci.
a.) Uruchom program PSX Game Edit i otwórz obraz karty, który posiadasz za pomocą opcji "File" -> "Open MemCard Image".
b.) Wybierz obraz karty po czym kliknij w panel "Otwórz".
c.) Zawartość obrazu karty pojawi się w menu na liście save'ów. Jeśli w obrazie było więcej, to oczywiście lista będzie zawierać więcej niż jeden save (można też dodawać save'y w formacje *.mcs za pomocą opcji "Open Single Game Save" - wówczas nowo otwarty save zostanie dodany do już istniejących).
d.) Jeśli satysfakcjonuje Cie zawartość Twojego obrazu, wybierz opcję "File" -> "Save MemCard Image"
f.) i zapisz plik w formacje *.mc, *.mcd lub *.ddf. Zmień mu nazwę na "nazwa_karty.VM1".
IV
Jeśli masz pojedynczy save w formacie *.gam, *.mcr, *.mcs, *.mcx lub *.psx:
Należy go otworzyć w programie PSX Game Edit i zapisać jako obraz karty pamięci (patrz punkt III-c).
Uwaga: obrazy kart pamięci emulatora ePSXe są w formacie *.mcr i nie mają nic wspólnego z pojedynczymi save'ami w formacie o tej samej nazwie (patrz punkt II). Podobna sytuacja jest z *.psx, gdzie część grup scenowych nadaje plikom wykonywalnym PS-X EXE taką samą nazwę rozszerzenia.
V
Jeśli masz pojedynczy save w formacie *.psv:
To znaczy, że ten tutorial nie jest dla Ciebie. Pliki te można wgrywać z poziomu XMB z "dev_usb0/PS3/EXPORT/PSV/".
VI
Jeśli masz pojedynczy save w RAW, czyli jest to kopia 1:1 pliku z karty pamięci:
Należy bezwzględnie zachować oryginalną nazwę pliku (czyli taką jaka jest na prawdziwej karcie pamięci) i przeciągnąć go na *.exe programu PSX RAW Converter.
Program automatycznie sam doda nagłówek i rozszerzenie *.mcs (patrz punkt IV).