Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



Łatka - aspekty patchowania gier

Jak spatchować obraz (*.exe)?



Dziś bardzo rzadko możemy spotkać patche w postaci pliku *.exe (oczywiście, każdy patcher będzie inny - wygląd i opcje zależą od inwencji autora). Postanowiłem opisać cały proces na przykładzie swapfixa do NBA Street Vol3:

1.) Tworzymy obraz płyty w formacie *.iso

Jeśli nasz obraz waży powyżej 3.99GB, pamiętajmy aby przeprowadzać tę operację na partycji z systemem plików NTFS (FAT32 nie obsługuje tak dużych plików).

2.) Kolejnym etapem jest zmiana nazwy obrazu z *.iso/*.mdf na ptc-nbasv3.iso i ptc-nbasv3.mdf.
3.) Następnie należy umieścić obraz razem z patchem w jednym folderze. W tym przypadku:
ptc-nbasv3.iso; ptc-nbasv3.mdf i Drk-nba.exe.
4.) Należy kliknąć "apply", aby proces się rozpoczął (może to potrwać nawet paredziesiąt minut). Program zacznie tworzyć pliki (FILE.000/FILE.001/FILE.002/FILE.003), które same będą się scalać w gotowe do wypalenia *.iso


Może się zdarzyć, że po kliknięciu na "apply" program nie zaczyna patchować. Wówczas należy przekopiować autoexec.nt i config.nt z folderu c:\windows\repair do folderu c:\windows\system32.

5.) Gdy już powstał nasz obraz (DRK-NBA.iso) wypalamy np. DVDDecrypterem.


Komentarze


rafcio313 - 19 Styczen 2007, 17:36:52
PPF Studio/PS2 (DVD)
W "Primo DVD GI File" wstawiamy nasz obraz. - Jak przerobi? na *gi?
W "File to replace" wstawiamy zmodyfikowany przez nas plik, ktry chcemy zast?pi? w obrazie (musi by? mniejszy lub rwny). - A niby z k?d go wzi???? Jak go zrobi??

Berion - 24 Styczen 2007, 17:33:48
Mo?e by? *.iso. Nie musisz przerabia?.

Jak to sk?d? Chcesz zrobi? patch, a nie wiesz jaki plik modyfikowa?e?? _^_

rafcio313 - 26 Styczen 2007, 20:41:58
A nie spoko ju? kumam.

konsolowiec-PS2 - 24 Maj 2007, 19:42:25
Berion czy mg? by? poda? mi program, ktry robi obraz GI lub chocia?
kompresuje na ten format. U?ywam Make PPF.

Berion - 31 Maj 2007, 10:15:06
Prassi Primo DVD, Record Now Max.

Darko6 - 7 Lipiec 2007, 20:37:54
sk?d wzi??? zmodyfikowany patch

Darko6 - 7 Lipiec 2007, 21:15:38
raczej bin

Berion - 14 Lipiec 2007, 22:56:29
Zmodyfikowany -> przez Ciebie. Niezmodyfikowany -> czyli dump oryginalnej gry. Patch jest ich r?nic?.

KAYAK - 6 Grudzien 2007, 15:44:29
Mam obraz gry w *.iso, (to jest niezmod.) ale z k?d w ko?cu wzi?? zmod. plik I co to jest? Tego tylko nie kumam bo dalej wszystko wiem

KAYAK - 6 Grudzien 2007, 15:59:00
Mam pytanie mam orygina?k? i z niej obraz *iso (to jest niezmod) ale sk?d wzi?? ten plik zmod? Prosz? o pomoc

Berion - 9 Grudzien 2007, 20:30:58
... no ten zmodyfikowany przez Ciebie... patch jest r?nic? dwch plikw. Je?li np. tre?ci? pliku X jest ABC, a tre?ci? pliku Y jest ADC to patchem b?dzie zmiana z 42h na 44h pod adresem 0x00000.

Zamys? tworzenia patchy jest taki: jeste? "hakierem" ;), zdj??e? biustonosz Larze Croft i chcesz si? podzieli? tym odkryciem z reszt? ?wiata - wtedy zamiast upublicznia? kilku GB obraz, robisz patcha.

KAYAK - 13 Grudzien 2007, 15:11:31
OK to wiedzia?em. Chcia?em tylko sie dow. jak w?asnor?cznie zmod gre, bo mam kilka do ktrych patch-w nie ma. Ale tera mam Swap 3.8 i nie musz? ju? si? w to bawi?, bo wszystko mi dzia?a. Mimo wszystko dzi?ki

Berion - 31 Grudzien 2007, 00:00:59
?eby robi? swapfixy, musisz zna? Assemblera i architektur? R5000 ;)

Tutorial jest o robieniu patcha - a konkretnie o tworzeniu pliku porwnawczego (czyli patcha hmm...). Potem jego nanoszeniu.

Jak mo?na nie rozumie? tak prostych rzeczy o.O?

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: