Dziś bardzo rzadko możemy spotkać patche w postaci pliku *.exe
(oczywiście, każdy patcher będzie inny - wygląd i opcje zależą od
inwencji autora).
Postanowiłem opisać cały proces na przykładzie swapfixa do NBA Street
Vol3:
1.) Tworzymy obraz płyty w formacie *.iso
Jeśli nasz obraz waży powyżej 3.99GB, pamiętajmy aby przeprowadzać tę
operację na partycji z systemem plików NTFS (FAT32 nie obsługuje tak
dużych plików).
2.) Kolejnym etapem jest zmiana nazwy obrazu z *.iso/*.mdf na ptc-nbasv3.iso i ptc-nbasv3.mdf.
3.) Następnie należy umieścić obraz razem z patchem w jednym folderze. W tym przypadku:
ptc-nbasv3.iso; ptc-nbasv3.mdf i Drk-nba.exe.
4.) Należy kliknąć "apply", aby proces się rozpoczął (może to potrwać
nawet paredziesiąt minut). Program zacznie tworzyć pliki
(FILE.000/FILE.001/FILE.002/FILE.003), które same będą się scalać w
gotowe do wypalenia *.iso
Może się zdarzyć, że po kliknięciu na "apply" program nie zaczyna
patchować. Wówczas należy przekopiować autoexec.nt i config.nt z
folderu c:\windows\repair do folderu c:\windows\system32.
5.) Gdy już powstał nasz obraz (DRK-NBA.iso) wypalamy np. DVDDecrypterem.
PPF Studio/PS2 (DVD)
W "Primo DVD GI File" wstawiamy nasz obraz. - Jak przerobi? na *gi?
W "File to replace" wstawiamy zmodyfikowany przez nas plik, ktry chcemy zast?pi? w obrazie (musi by? mniejszy lub rwny). - A niby z k?d go wzi???? Jak go zrobi??
Berion
- 24 Styczen 2007, 17:33:48
Mo?e by? *.iso. Nie musisz przerabia?.
Jak to sk?d? Chcesz zrobi? patch, a nie wiesz jaki plik modyfikowa?e?? _^_
rafcio313
- 26 Styczen 2007, 20:41:58
A nie spoko ju? kumam.
konsolowiec-PS2
- 24 Maj 2007, 19:42:25
Berion czy mg? by? poda? mi program, ktry robi obraz GI lub chocia?
kompresuje na ten format. U?ywam Make PPF.
Berion
- 31 Maj 2007, 10:15:06
Prassi Primo DVD, Record Now Max.
Darko6
- 7 Lipiec 2007, 20:37:54
sk?d wzi??? zmodyfikowany patch
Darko6
- 7 Lipiec 2007, 21:15:38
raczej bin
Berion
- 14 Lipiec 2007, 22:56:29
Zmodyfikowany -> przez Ciebie. Niezmodyfikowany -> czyli dump oryginalnej gry. Patch jest ich r?nic?.
KAYAK
- 6 Grudzien 2007, 15:44:29
Mam obraz gry w *.iso, (to jest niezmod.) ale z k?d w ko?cu wzi?? zmod. plik I co to jest? Tego tylko nie kumam bo dalej wszystko wiem
KAYAK
- 6 Grudzien 2007, 15:59:00
Mam pytanie mam orygina?k? i z niej obraz *iso (to jest niezmod) ale sk?d wzi?? ten plik zmod? Prosz? o pomoc
Berion
- 9 Grudzien 2007, 20:30:58
... no ten zmodyfikowany przez Ciebie... patch jest r?nic? dwch plikw. Je?li np. tre?ci? pliku X jest ABC, a tre?ci? pliku Y jest ADC to patchem b?dzie zmiana z 42h na 44h pod adresem 0x00000.
Zamys? tworzenia patchy jest taki: jeste? "hakierem" ;), zdj??e? biustonosz Larze Croft i chcesz si? podzieli? tym odkryciem z reszt? ?wiata - wtedy zamiast upublicznia? kilku GB obraz, robisz patcha.
KAYAK
- 13 Grudzien 2007, 15:11:31
OK to wiedzia?em. Chcia?em tylko sie dow. jak w?asnor?cznie zmod gre, bo mam kilka do ktrych patch-w nie ma. Ale tera mam Swap 3.8 i nie musz? ju? si? w to bawi?, bo wszystko mi dzia?a. Mimo wszystko dzi?ki
Berion
- 31 Grudzien 2007, 00:00:59
?eby robi? swapfixy, musisz zna? Assemblera i architektur? R5000 ;)
Tutorial jest o robieniu patcha - a konkretnie o tworzeniu pliku porwnawczego (czyli patcha hmm...). Potem jego nanoszeniu.