Obecnie istnieją dwa bardzo dobre programy dające nam taką możliwość.
Pierwszy z nich, MakePPF opracowało Paradox, drugi bazujący na
poprzednim to PPF-Stiudio autorstwa Starbee.
Zanim przejdziemy do dalszej części należy się zatroszczyć o to, aby
nasze dwa obrazy (jeden zmodyfikowany, drugi "czysty") były pod
postacią *.bin (CD) i *.gi (DVD). Dlaczego? Przyznam, że nie wiem...
tak podają twórcy tego formatu.
Począwszy od wersji 3.0 MakePPF wspiera obrazy ważące maksymalnie 9223372036854775807 Byte'ów (wystarczy? :X).
MakePPF [GUI] (Win9x/NT; MacOSX; Linux) (testowane na wersji 3.0)
1.) Uruchamiamy nasz program i wybieramy:
"original file" - nie zmodyfikowany obraz.
"patched file" - zmodyfikowany obraz.
2.) Jeśli zaznaczymy "Include undo data" do łatki zostanie dodana informacja, dzięki której możliwe będzie odpatchowanie obrazu.
3.) Jeśli zaznaczymy "Disable patchvalidation" program patchujący nie będzie sprawdzać poprawności obrazu z naszym patchem.
4.) Jeśli nasz image jest obrazem DVD zaznaczamy GI.
5.) W okienku na dole wpisujemy informację o naszej łatce.
6.) Na samym końcu klikamy w panel "Make PPF3".
PPF-Stiudio (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.01b)
1.) Uruchamiamy nasz program, w "patch description" wpisujemy informacje o naszym patchu.
2.) Przy "PPF File Output" klikamy w ikonę z wyborem pliku. Wpisujemy
nazwę (nazwa.ppf) naszej łatki i klikamy "open" (autor programu się
pomylił - nie otwieramy pliku lecz zapisujemy go pod podaną przez nas
nazwą).
3.) Jeśli przygotowaliśmy sobie fileID wybieramy je przy opcji "File_id.diz" (a poniżej zaznaczamy opcję "Add File_id.diz).
4.) Jeśli zaznaczymy "Include Undo Data" do łatki zostanie dodana informacja, dzięki której możliwe będzie odpatchowanie obrazu.
5.) Jeśli zaznaczymy "Patchvalidation" program patchujący będzie sprawdzać poprawność obrazu z naszym patchem.
6.) Przechodzimy do części "PPF Creation Control" i wybieramy nasze
obrazy. "Original File" - niezmodyfikowany i "Patched File" -
zmodyfikowany.
Jeśli interesuje nas patch pod kątem różnicy pomiędzy jednym plikiem w
obrazach, wybieramy (w zależoności od platformy - PSXa, PS2, Xboxa)
stosowną zakładkę i tak:
PSX/PS2 (CD)
W "(CDRWin) BIN File" wstawiamy nasz obraz.
W "File to replace" wstawiamy zmodyfikowany przez nas plik, który chcemy zastąpić w obrazie (musi być mniejszy lub równy).
Jeśli zaznaczymy opcję "Include corrected EDC/ECC in PPF-File" do
naszej łatki zostanie dodana informacja naprawiająca "bloki" (zalecam -
po co się potem męczyć z EECRegen).
Jeśli zaznaczymy opcję "Resize file to filesize in BIN", a nasz plik
jest mniejszy od tego w obrazie, "brakujące" byte'y zostaną zastąpione
dummy (zalecam).
PS2 (DVD)
W "Primo DVD GI File" wstawiamy nasz obraz.
W "File to replace" wstawiamy zmodyfikowany przez nas plik, który chcemy zastąpić w obrazie (musi być mniejszy lub równy).
Jeśli zaznaczymy opcję "Pad file to filesize in BIN", a nasz plik jest
mniejszy od tego w obrazie, "brakujące" byte'y zostaną zastąpione dummy
(zalecam).
XBox
W "XBox ISO file" wstawiamy nasz obraz (wykonany GDFImage).
W "File to replace" wstawiamy zmodyfikowany przez nas plik, który chcemy zastąpić w obrazie (musi być mniejszy lub równy).
Jeśli zaznaczymy opcję "Pad file to filesize in BIN", a nasz plik jest
mniejszy od tego w obrazie, "brakujące" byte'y zostaną zastąpione dummy
(zalecam).
7a.) Jeśli zaznaczamy opcję "Scan whole file for modifycations" program
przeskanuje cały image w poszukiwaniu różnic pomiędzy obrazami.
7b.) Jeśli zaznaczamy opcję "Scan only from" program przeskanuje
wybrany "zakres" image'a w poszukiwaniu różnic pomiędzy obrazami
(wartości są w byte'ach - nie należy podawać sektorów!).
8.) Klikamy na "Create PPF-Patch".
PPF Studio/PS2 (DVD)
W "Primo DVD GI File" wstawiamy nasz obraz. - Jak przerobi? na *gi?
W "File to replace" wstawiamy zmodyfikowany przez nas plik, ktry chcemy zast?pi? w obrazie (musi by? mniejszy lub rwny). - A niby z k?d go wzi???? Jak go zrobi??
Berion
- 24 Styczen 2007, 17:33:48
Mo?e by? *.iso. Nie musisz przerabia?.
Jak to sk?d? Chcesz zrobi? patch, a nie wiesz jaki plik modyfikowa?e?? _^_
rafcio313
- 26 Styczen 2007, 20:41:58
A nie spoko ju? kumam.
konsolowiec-PS2
- 24 Maj 2007, 19:42:25
Berion czy mg? by? poda? mi program, ktry robi obraz GI lub chocia?
kompresuje na ten format. U?ywam Make PPF.
Berion
- 31 Maj 2007, 10:15:06
Prassi Primo DVD, Record Now Max.
Darko6
- 7 Lipiec 2007, 20:37:54
sk?d wzi??? zmodyfikowany patch
Darko6
- 7 Lipiec 2007, 21:15:38
raczej bin
Berion
- 14 Lipiec 2007, 22:56:29
Zmodyfikowany -> przez Ciebie. Niezmodyfikowany -> czyli dump oryginalnej gry. Patch jest ich r?nic?.
KAYAK
- 6 Grudzien 2007, 15:44:29
Mam obraz gry w *.iso, (to jest niezmod.) ale z k?d w ko?cu wzi?? zmod. plik I co to jest? Tego tylko nie kumam bo dalej wszystko wiem
KAYAK
- 6 Grudzien 2007, 15:59:00
Mam pytanie mam orygina?k? i z niej obraz *iso (to jest niezmod) ale sk?d wzi?? ten plik zmod? Prosz? o pomoc
Berion
- 9 Grudzien 2007, 20:30:58
... no ten zmodyfikowany przez Ciebie... patch jest r?nic? dwch plikw. Je?li np. tre?ci? pliku X jest ABC, a tre?ci? pliku Y jest ADC to patchem b?dzie zmiana z 42h na 44h pod adresem 0x00000.
Zamys? tworzenia patchy jest taki: jeste? "hakierem" ;), zdj??e? biustonosz Larze Croft i chcesz si? podzieli? tym odkryciem z reszt? ?wiata - wtedy zamiast upublicznia? kilku GB obraz, robisz patcha.
KAYAK
- 13 Grudzien 2007, 15:11:31
OK to wiedzia?em. Chcia?em tylko sie dow. jak w?asnor?cznie zmod gre, bo mam kilka do ktrych patch-w nie ma. Ale tera mam Swap 3.8 i nie musz? ju? si? w to bawi?, bo wszystko mi dzia?a. Mimo wszystko dzi?ki
Berion
- 31 Grudzien 2007, 00:00:59
?eby robi? swapfixy, musisz zna? Assemblera i architektur? R5000 ;)
Tutorial jest o robieniu patcha - a konkretnie o tworzeniu pliku porwnawczego (czyli patcha hmm...). Potem jego nanoszeniu.