Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



DivX na PS2

Płyta, która sama startuje?



Tak jest to możliwe, to odpowiednik PC'towskiego "autoruna":
Po prostu przy tworzeniu obrazu płyty nalezy uwzględnić jeszcze jeden plik o nazwie autops2.txt:



A tak wygl±da przygotowanie obrazu z tym plikiem:



screen już po zmodyfikowaniu LBA w system.cnf na "12231" i dodaniu "zewnętrznych" napisów.


6. MP3:

Nagrywanie płyt mp3 odbywa się analogicznie jak pliku z filmem, dodając do kompilacji zamiast avi to pliki mp3, możliwa jest też "hybryda" plików mp3 i avi. Trzeba tylko zachować pewne uwarunkowania i postępować zgodnie z instrukcją, jaka jest przy nagrywaniu pliku z filmem:



obraz już po zmianie LBA na "12231".

Trzeba pamiętać o tym by weszło to na płytę 700megową:



7. Uwagi ogólne i szczególne:

Jak każda metoda ma pewne ograniczenia, jak na przykład wsparcie dla polskich znaków, pozostaje mieć nadzieję, że problem ten będzie rozwiązany w kolejnej wersji.

Sam PS2 Reality Mediaplayer w ostatniej wersji wspiera kilkanaście języków, co świadczy o jego coraz większej uniwersalności.

Co do ograniczeń to nie jest to ograniczenie powodowane samym odtwarzaczem a mocą obliczeniowa konsoli PS2 oraz stosowanymi mod-chipami.

List modchipów z którymi PS2Reality MediaPlayer współpracuje (informacje, które mogą się zmieniać przy kolejnych wersjach modchipów):

Modchipy kompatybilne:
action replay
gameshark
neo2
no solder mod v4/5
messiah 1/2
magic2 (with Z point only)
magic3
bluechip

Niekompatybilne (lub tylko częściowowo):
magic2 with no Z or clones
apple
ripper chip

Nietestowane:
codebreaker
xploder
swap magic

jest to też zależne od wersji konsoli jak± posiadamy.

W przypadku stosowania modchipów, należy zwrócić uwagę ze konsole z chipem typu "Ripper" nie wspierają podmiany płyt co oznacza że film MUSI być nagrany razem z PS2 Reality Mediaplayerem. Samo "zabotowanie" płyty z odtwarzaczem nie pozwoli na wczytanie filmu znajdującego się na oddzielnej płycie (opcja "Refresh" nie będzie działać).

Należy wspomnieć, że tylko niektóre płyty wspierają odczy płyt cd-rw (od versji 7 wzwyż).

Obsługa PS2Reality Mediaplayer'a:

Analogi:
Lewy analog: Góra - Dół ---> +/- ZOOM
Prawy analog: Wybór części do powiększenia

Odtwarzacz MP3:
w oknie głównym Playera kolejno¶ć L1-L2-R2-R1 --> ujawni się przeglądarka MP3
X: Play
R2: Następna mp3

Podczas odtawrzania filmu - przewijanie:
X: Stop
Strzałki Regulacyjne "digital": Lewo/Prawo
X: Play
/\: Informacja o filmie
X: Stop/Play
O: Wyszukiwarka filmu
[]: Formaty obrazu 4:3, 16:9, 20:9

Strzałki Regulacyjne "digital":
Góra/Dół: Rozja¶nianie/Przyciemnianie
Lewo/Prawo: Regulacja Głośności

Przy naci¶nięciu L2:
Strzałki Regulacyjne "digital":
Lewo/Prawo: Skracanie/Rozciąganie w poziomie
Góra/Dół: Skracanie/Rozciąganie w pionie

Ponieważ konsola PS2 wyposażana jest w procesor (ok. 300 MHz) niesie to za sobą ograniczenia w płynnosci odtwarzania filmów o wyższych rozdzielczościach a także wysokiej bitracie, jak również filmów z dzwiękiem AC3, okrojony jest też odtwarzacz MP3, Jest on troche jeszcze niedopracowany można odtwarzać mp3 tylko po kolei tak jak zostały nagrane na płycie.

Możliwości PS2Reality Mediaplayer'a:

obługa kodeków video codec: divx3.11, 4, 5.02, xvid, opendivx
obsługa kodeków audio codec: mp3,ogg, Windows PCM (jeśli w filmie)
zalecana rozdzielczość: mniejsza niż 640x384
zalecana video bitrata: odpowiednia lub mniejsza 1200
inne dodatki: zoom, pauza

W przypadku przekroczenia powyższych parametrów możliwe są "efekty uboczne" np.: zwalnianie (cięcie się) filmu, brak obrazu, brak dzwięku (AC3).




Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: