Pierwszą czynnością jest zaopatrzenie się w wyżej wymieniony program.
Jeśli chcemy skorzystać z wersji spolonizowanej przez Mordena,
koniecznie przed skopiowaniem plików z obrazu należy naprawić ECC/EDC
(polecam ECC Regen). Dlaczego? W przeciwnym wypadku główny *.exe jak i
*.dat będą uszkodzone. Jak sam autor tłumaczenia pisze: "Nie odczuwałem
potrzeby robić płyty przyjaznej"...
Przed przystąpieniem do zabawy należy zaopatrzyć się w porządny emulator
(vide ePSXe). Oszczędzi to nam ewentualnych płyt czy zwyczajnie czasu.
1.) Kiedy już pomyślnie skopiowaliśmy wszystkie pliki z kompilacji,
przechodzimy do folderu POCKET\SAVES. Znajduje siÄ™ tam plik tekstowy
(tylko w kompilacji Mordena), w którym do każdego ID gry
przyporządkowany jest jej tytuł.
2.) Odpalamy płytę lub najlepiej emulator i sprawdzamy pierwszą nazwę
gry wyświetlaną w menu. W tym przypadku będzie to "Final Fantasy US".
Próbujemy zgrać save na memorkę. Pojawi się kolejna nazwa, którą musimy
zapamiętać ("FINAL NTSCUS").
3.) Otwieramy plik POCKET.DAT w hex edytorze i wyszukujemy (ASCII) ciÄ…g
znaków "FINAL FANTASY US" (powinien leżeć na 000000A7D0).
4.) Zastępujemy go naszym tytułem gry.
Jeśli ilość znaków przekracza tą w oryginalnym tytule, możemy spokojnie
"wjechać" na dummy (h00) - pamiętajmy jednak, aby ich ilość nie
przekraczała 19 (inaczej nie zmieści się w menu).
Jeśli ilość znaków jest mniejsza niż ta w oryginalnym tytule, możemy brakujące miejsca zastąpić spacją lub dummy (h00).
5.) Nieco niżej (000000A8C0) znajduje się ID gry. To jest najważniejsza
część mojego opisu. PSXSaveDumper kopiując stan gry na MC nadaje mu
właśnie taką nazwę. Jeśli się pomylimy, gra nie znajdzie save'a lub
rozpozna go jako uszkodzony.
Jeśli ilość znaków przekracza tą w oryginalnym tytule, możemy spokojnie "wjechać" na dummy (h00).
Jeśli ilość znaków jest mniejsza niż ta w oryginalnym tytule, brakujące miejsca musimy zastąpić dummy (h00).
6.) Kolejne dwie zmiany, jakich musimy dokonać to nazwa save'a na
płycie. Zastępujemy "FINAL1.DAT" (000000A9D0/0003A23E) dokładnie taką
nazwą jaką nosi nasz save. Czyli np. COSTAM.DAT. Jeśli nazwa ta nie
będzie zgodna z rzeczywistością, nasz progs nie znajdzie save'a na
płycie.
W tym przypadku nie możemy sobie pozwolić na dłuższe lub krótsze nazwy. Ilość znaków musi być identyczna!
7.) Ostatnia podmiana dotyczy, nazwy wyświetlanej po wybraniu save'a.
Szukamy "FINAL NTSCUS" (0003A211/00088640) i ponownie zastępujemy go
wybraną przez nas nazwą (po raz kolejny ilość znaków musi być
identyczna).
8.) Zapisujemy zmiany w pliku... i postępujemy tak w pozostałych czterech przypadkach.
9.) Kopiujemy nasze Save'y do odpowiedniego folderu i budujemy obraz płyty, licencjonujemy i oczywiście wypalamy.
Niestety nie jest tak różowo i kolorowo jakbyśmy chcieli. Odnotowałem
kilka przypadków kiedy save po wgraniu na MC jest uszkodzony (np. Worms
World Party).
Ja u?ywa?em Hex Workshop, obecnie Hex Edit. Ale w przypadku tak prostych rzeczy mo?e by? zupe?nie dowolny. cut/copy/paste/insert ma ka?dy.
Do wakacji postaram si? napisa? jaki? normalny program do wklejania save-ów z ró?nych formatów na MC. Ta metoda jest ma?o efektywna i bardzo czasoch?onna.
demichel93
- 3 Czerwiec 2013, 18:33:30
Sorki, ?e robie SPORY odkop ale u?y?em metody pokazanej w tutorial i wgra?em swój save do Final Fantasy VIII w wersji NTSC ale stworzony obraz bin w emulatorze sypie b??dami i nie odpala si? po logo PlayStation. @Berion, prawdopodobnie znam odpowied?, ale czy posiadasz gdzie? swój skompilowany program do wgrania save na kart? pami?ci?