Cheatowanie przy pomocy Action Replay'a na chipie lub Swap Magic.
Metoda ta umożliwia odpalanie AR z płyty DVD i cheatowanie na kopiach
zapasowych na DVD. Należy zatem posiadać Swap Magic lub zainstalowany
modchip.
I - Scalanie AR z CDLoaderem:
1.) Wkładamy płytę z AR do napędu i odpalamy ISOBustera.
Wypakowujemy pliki (za wyjątkiem DUMMY.ZIP, BIG.DAT, BIG2.DAT oraz
SYSTEM.CNF) do dowolnego folderu.
2.) Pobieramy CDLoadera
(dla konsol w wersji
powyżej V7 tutaj). Z
pobranego obrazu kopiujemy wszystkie pliki i foldery do katalogu, w
którym znajdują się pliki z AR.
3.) Przy pomocy dowolnego
edytora tekstu (np. systemowego Notatnika) edytujemy plik MSYSTEM.CNF.
Plik ten składa się z 10 linijek tekstu. W każdej linii możemy podać
innego ELFa oraz wyświetlaną przez CDLoadera nazwę (\Wyświetlana
nazwa\cdrom0:\NAZWA_ELFA_AR;1).
Np. \AR MAX EVO\cdrom0:\SLES_500.09;1
W razie wątpliwości, jaki plik należy tu wpisać warto sprawdzić zawartość SYSTEM.CNF na płycie z AR Maxem.
4.) Otwieramy CDGenPS2. Teraz trzeba przenieść i upuścić wszystkie pliki i katalogi z AR oraz CDLoadera do naszej kompilacji.
5.) Klikamy na IMG i czekamy aż się utworzy obraz.
6.) Po utworzeniu obrazu nagrywamy go na CD lub DVD za pomocą Alcohola 120% lub innego programu tego typu [klik].
II - Procedura uruchomienia gry z cheatami:
1.) Na konsoli ze Swap Magic lub modchipem uruchamiamy wypaloną kompilację.
2.) Po załadowaniu CDLoadera należy za pomocą strzałek lewo/prawo zmienić opcję RESET IOP na ALWAYS.
3.) Pojawią się kolejne menu - naciskamy X, aż uruchomi się AR Max.
4.)
Po załadowaniu AR wchodzimy w Expert Mode, wybieramy kody i naciskamy
START. AR poprosi o włożenie płyty z grą. Zamiast zmiany płyty wciskamy X na
padzie.
5.) Konsola zacznie czytać płytę i wróci do
pierwszego obrazu CDLoadera. Tym razem nie należy zmieniać ustawień
RESET IOP - po prostu wciskamy X.
6.) W tym właśnie
momencie zamieniamy płytę z AR na naszą grę. Chwilę czekamy na
rozpoznanie płyty (lewy dolny róg ekranu) i wciskamy X. Gra powinna
uruchomić się razem z cheatami. :)