Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS2] Cheat Devices

Action Replay na HDLoader



Metoda I - Scalanie AR z obrazem gry:

Metoda ta umożliwia uruchamianie cheatów w grach uruchamianych HDLoaderem. Niestety działa tylko z grami, które można przebudować (tzn. z tymi, które nie posiadają plików nie wpisanych w TOC).

Niezbędne programy:

1.) Wkładamy płytę z grą do napędu CD/DVD komputera i odpalamy ISOBuster (Win9x/NT) (testowane na wersji 2.0.0.0). Kopiujemy pliki do dowolnego katalogu.
Klikamy prawym przyciskiem myszy na czerwonym napisie ISO i wybieramy opcję List tree-info (in text file) i wybieramy LBA, relative path. Plik zapisujemy w katalogu z plikami z gry.



2.) Podobnie czynimy z płytą Action Replay. Pomijamy jednak pliki DUMMY.ZIP, BIG.DAT i BIG2.DAT oraz tworzenie listy.

3.) W katalogu, do którego rozpakowaliśmy grę, odnajdujemy plik SYSTEM.CNF i zmieniamy jego nazwę na np. SYSTE1.CNF. Edytujemy też plik Filelist.txt, zmieniając SYSTEM.CNF na SYSTE1.CNF.

4.) W katalogu, do którego rozpakowaliśmy AR, znajdujemy plik SLES_500.09 (dla wersji PAL; w każdej wersji będzie to podobny plik) i otwieramy go w dowolnym hex edytorze. Należy znaleźć fragment "cdrom0:\SYSTEM.CNF" i zmienić go na "cdrom0:SYSTE1.CNF" (są trzy). Zapisujemy plik ze zmianami.

5.) Otwieramy CDGenPS2 i wybieramy Import Tree File. Wybieramy naszą listę plików z gry oraz Import by LBA.



6.) Teraz trzeba przenieść i upuścić wszystkie pliki i katalogi AR do kompilacji.

a.) Aby zmniejszyć wielkość pliku AR z kodami, można użyć programu MAX Codelist Manager (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.5) i wybrać tylko określone kody. Dzięki temu programowi można też zaktualizować posiadane codelisty, integrując je z AR. Instrukcję aktualizacji kodów przy wykorzystaniu MCM znajdziesz tutaj.

b.) Jeśli już masz ostateczną wersję codelist.bin, skopiuj ją do folderu AR (RES/CODELIST) i zmień nazwę na US_CODELIST.BIN (dla NTSC) albo EU_CODELIST.BIN (dla PAL).

7.) Klikamy na IMG w CDGenPS2 i czekamy aż się utworzy obraz.

8.) Utworzony obraz wrzucamy przez WinHIIPa (lub inny podobny program) na twardy dysk. Należy w tym miejscu pamiętać, aby sprawdzić czy w "boot file" mamy wpisanego AR Maxa (w naszym przypadku będzie to SLES_500.09).

[screen winhiip]

9.) Odpalamy HDLoadera i naszą kompilację. Załaduje się AR. Wybieramy pożądane kody (ewentualnie wpisujemy je ręcznie). Wciskamy START (nie wychodząc z expert mode), by zacząć grę z kodami!



Metoda II - Scalanie AR z HDL/uLELFem:

Metoda wygodniejsza niż poprzednia. Umożliwia odpalanie AR i HDL z płyty CD. W tym przypadku należy jednak posiadać Swap Magic lub zainstalowanego modchipa.

1.) Wkładamy płytę z AR do napędu CD/DVD komputera i odpalamy ISOBuster (Win9x/NT) (testowane na wersji 2.0.0.0). Wypakowujemy pliki do dowolnego katalogu. Pomijamy pliki DUMMY.ZIP, BIG.DAT i BIG2.DAT.

2.) Do innego katalogu kopiujemy plik ELF HDLoadera oraz tworzymy plik "SYSTE1.CNF" (można wykorzystać ten z AR, zmieniając jego treść i nazwę).

3.) W katalogu, do którego rozpakowaliśmy AR, znajdujemy plik SLES_500.09 (dla wersji PAL; w każdej wersji będzie to podobny plik) i otwieramy go dowolnym hex edytorem. Należy znaleźć fragment "SYSTEM.CNF" i zmienić go na "SYSTE1.CNF" (są trzy). Zapisujemy plik ze zmianami.

4.) Otwieramy CDGenPS2 i kopiujemy wpierw plik SYSTEM.CNF, a później wszystkie inne pliki i katalogi z AR do kompilacji. Podobnie postępujemy z HDLoaderem, który musi być w głównym katalogu płyty.

5.) Opcjonalnie zmieniamy LBA pliku SYSTEM.CNF na 12331. W niektórych przypadkach (np. Swap Magic) zapewni to lepszą kompatybilność.

[screen z fix lba]

6.) Klikamy na IMG i czekamy aż utworzy się obraz.
7.) Stworzony obraz nagrywamy na CD lub DVD za pomocą Alcohola 120% lub innego programu tego typu.

8.) Za pomocą modchipa lub Swap Magica uruchamiamy naszą kompilację. Wybieramy pożądane kody (ewentualnie wpisujemy je ręcznie). Wciskamy START (nie wychodząc z expert mode), by uruchomić HDLoadera.


Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: