Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS2] Formatowanie kart pamięci

Wgrywanie obrazu



Wgrywanie obrazów odbywa się na takiej samej zasadzie jak ich robienie. Bezwzględnie należy jednak pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach:
  • Nie należy wgrywać obrazów większych niż pojemność karty. Wszystkie dane, znajdujące się ponad rozmiar karty, na którą wgrywany jest obraz, nie zostaną zapisane.

  • Bez względu na format (program sam rozpozna rodzaj pliku), obraz karty MUSI nazywać się:

    PS2 - memorycard0.bin (dla slotu nr.1) lub memorycard1.bin (dla slotu nr.2).
    PSX - memorycard0.mcr (dla slotu nr.1) lub memorycard1.mcr (dla slotu nr.2).


1.) Uruchamiamy program i wybieramy slot, w którym mamy włożoną kartę. Uwaga: nie wszystkie karty dla PSX będą widziane (winić należy kontroler sio2 odpowiedzialny za obsługę tych kart).


2.) Z menu wybieramy opcję "Wgrywanie obrazu karty".


3.) Pojawi się kolejne menu z pytaniem z jakiego nośnika wgrać ów obraz. Do wyboru są dwie lokalizacje: dysk twardy lub urządzenie na usb.
  • Dysk twardy
    Musi to być oczywiście dysk podłączony przez IDE (ATA) z tyłu konsoli w porcie Expansion Bay przez Network Adaptor. Uwaga ta tyczy się wyłącznie "grubych" PS2 bowiem modele Slim zostały pozbawione tego portu (z wyjątkiem V12 i V13 gdzie można go odbudować). Dysk musi zawierać partycję APA sformatowaną w systemie PFS.

    Obrazy wczytywane są z pliku:

    • hdd0:/__common/memorycardX.bin (PS2)
    • hdd0:/__common/memorycardX.mcr (PSX)

  • Pamięć masowa
    Czyli dowolne urządzenie na USB (dysk twardy, pendrive, odtwarzacz multimedialny etc.). Urządzenie musi być sformatowane w systemie plików FAT16 lub FAT32. Użyty w MCAnnihilatorze moduł USBD.IRX jest taki sam jak w unofficial Launch ELF v4.12. Jeśli w tamtym programie jest widoczny i nie występują żadne problemy z obsługą danego urządzenia to tutaj też nie powinny.

    Obrazy wczytywane są z pliku:

    • mass:/memorycardX.bin (PS2)
    • mass:/memorycardX.mcr (PSX)
Jako ciekawostkę warto dodać, że Memory Card Annihilator umożliwia również wgrywanie obrazów kart nie tylko tych "surowych", ale i tych, które tworzą różnego rodzaju emulatory i urządzenia do archiwizacji save'ów.
  • Obrazy kart pamięci dla PS2:
    • emulator PCSX2 (*.ps2)
    • vmc tworzona przez emulator MCSIO (*.bin)

  • Obrazy kart pamięci dla PSX:
    • emulator Connectix Virtual Game Station (*.mem)
    • emulator ePSXe (*.mcr)
    • emulator Bleem! (*.mcd)
    • format obrazu PlayStation Magazine (*.psx)
    • InterAct DexDrive (*.gme)

  • Plus pozostałe formaty RAW.


4.) Po wybraniu nośnika zostaniemy ostrzeżeni o utracie wszystkich danych i zapytani czy na pewno chcemy to zrobić.


5.) Po zatwierdzeniu wyboru pojawi się okienko z paskiem postępu.


6.) Po zakończeniu pracy, program poinformuje o pomyślnym (lub nie ;]) zakończeniu operacji.


Ten artykuł komentowano 25 razy. Zobacz komentarze.