[PS2] Formatowanie kart pamięci
Wgrywanie obrazu
Wgrywanie obrazów odbywa się na takiej samej zasadzie jak ich robienie. Bezwzględnie należy jednak pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach:
- Nie należy wgrywać obrazów większych niż pojemność karty. Wszystkie dane, znajdujące się ponad rozmiar karty, na którą wgrywany jest obraz, nie zostaną zapisane.
- Bez względu na format (program sam rozpozna rodzaj pliku), obraz karty MUSI nazywać się:
PS2 - memorycard0.bin (dla slotu nr.1) lub memorycard1.bin (dla slotu nr.2).
PSX - memorycard0.mcr (dla slotu nr.1) lub memorycard1.mcr (dla slotu nr.2).
1.) Uruchamiamy program i wybieramy slot, w którym mamy włożoną kartę. Uwaga: nie wszystkie karty dla PSX będą widziane (winić należy kontroler sio2 odpowiedzialny za obsługę tych kart).
2.) Z menu wybieramy opcję "Wgrywanie obrazu karty".
3.) Pojawi się kolejne menu z pytaniem z jakiego nośnika wgrać ów obraz. Do wyboru są dwie lokalizacje: dysk twardy lub urządzenie na usb.
- Dysk twardy
Musi to być oczywiście dysk podłączony przez IDE (ATA) z tyłu konsoli w porcie Expansion Bay przez Network Adaptor. Uwaga ta tyczy się wyłącznie "grubych" PS2 bowiem modele Slim zostały pozbawione tego portu (z wyjątkiem V12 i V13 gdzie można go odbudować). Dysk musi zawierać partycję APA sformatowaną w systemie PFS.
Obrazy wczytywane są z pliku:
- hdd0:/__common/memorycardX.bin (PS2)
- hdd0:/__common/memorycardX.mcr (PSX)
- Pamięć masowa
Czyli dowolne urządzenie na USB (dysk twardy, pendrive, odtwarzacz multimedialny etc.). Urządzenie musi być sformatowane w systemie plików FAT16 lub FAT32. Użyty w MCAnnihilatorze moduł USBD.IRX jest taki sam jak w unofficial Launch ELF v4.12. Jeśli w tamtym programie jest widoczny i nie występują żadne problemy z obsługą danego urządzenia to tutaj też nie powinny.
Obrazy wczytywane są z pliku:
- mass:/memorycardX.bin (PS2)
- mass:/memorycardX.mcr (PSX)
Jako ciekawostkę warto dodać, że Memory Card Annihilator umożliwia również wgrywanie obrazów kart nie tylko tych "surowych", ale i tych, które tworzą różnego rodzaju emulatory i urządzenia do archiwizacji save'ów.
- Obrazy kart pamięci dla PS2:
- emulator PCSX2 (*.ps2)
- vmc tworzona przez emulator MCSIO (*.bin)
- Obrazy kart pamięci dla PSX:
- emulator Connectix Virtual Game Station (*.mem)
- emulator ePSXe (*.mcr)
- emulator Bleem! (*.mcd)
- format obrazu PlayStation Magazine (*.psx)
- InterAct DexDrive (*.gme)
Plus pozostałe formaty RAW.
4.) Po wybraniu nośnika zostaniemy ostrzeżeni o utracie wszystkich danych i zapytani czy na pewno chcemy to zrobić.
5.) Po zatwierdzeniu wyboru pojawi się okienko z paskiem postępu.
6.) Po zakończeniu pracy, program poinformuje o pomyślnym (lub nie ;]) zakończeniu operacji.
Ten artykuł komentowano 25 razy. Zobacz komentarze.