[PS3] Płyta z grą, paczkami i filmami
PARAM.SFX
Plik ze skryptem PARAM.SFX można zrobić samemu w prostym edytorze tekstowym. Jest to zwyczajny XML, kodowany w UTF-8 (można użyć Programmer's Notepad, Edit Pad Pro itp. Windowsowy notatnik się NIE nadaje, a tym bardziej żaden edytor tekstowy kalibru MS Office czy Open Office).
Przykładowa zawartość PARAM.SFX:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?>
<paramsfo add_hidden="false">
<param key="ATTRIBUTE" fmt="int32" max_len="4">0</param>
<param key="CATEGORY" fmt="utf8" max_len="4">IP</param>
<param key="PARENTAL_LEVEL" fmt="int32" max_len="4">3</param>
<param key="TITLE" fmt="utf8" max_len="128">Little Big Planet™ patch (version 1.25)</param>
<param key="TITLE_16" fmt="utf8" max_len="128">Łatka do Little Big Planet™ (wersja 1.25)</param>
</paramsfo>
ATTRIBUTE
Atrybut odpowiadający atrybutowi w PARAM.SFO, a który decyduje czy plik DATA000.xxx będzie się dało skopiować/zainstalować na dysk twardy PS3. Nie ma sensu tego blokować, należy więc ustawić "0". fmt (format?) = "int32" (integer32?) max_len (maksymalna długość?) = "4" (ponieważ tyle bitów jest przewidziana na wartość atrybutu w specyfikacji PARAM.SFO).
CATEGORY
Czyli kategoria, do której kopiowany/instalowany będzie plik. Wbrew pozorom NIE należy używać "GD" (Game Data), "DP" (Disc Package) ani "HD" (Harddisc Game) tylko "IP" (Install Package) dla *.pkg lub "VI" (Video) dla *.mp4. fmt = "utf8" (kodowanie tytułu w menu XMB).
PARENTAL_LEVEL
Kontrola rodzicielska. Najlepiej ustawić wartość "0", która odpowiada za brak kontroli rodzicielskiej.
TITLE i TITLE_xx
Tutuł elementu menu. Z prefiksem "_xx" tytuł elementu wyświetlanego w określonym w XMB języku ("_16" dla języka polskiego). max_len = "128" odpowiada 128 znakom, które zostaną wyświetlone w XMB po zaznaczeniu danego elementu.
Gotowy plik PARAM.SFX, należy wrzucić do każdego folderu "Dxxx" (np. do D000, D001, D002 itd.) z osobna, oczywiście adekwatnie do treści TITLE.
Ten artykuł komentowano 11 razy. Zobacz komentarze.