[PSX] MultiCD - czyli kilka gier/programów na jednej płycie
Demomenu
Demomenu (testowane na wersji 1.5)
1.) Przygotowujemy sobie programy, dema etc., z których chcemy zrobić
użytek. Wszystkie powinny być pod postacią *.exe (bez *.cnf-a). Jeśli
każde nosi nazwę PSX.EXE to spokojnie możemy ją zmienić (nawet musimy
:]).
2.) Otwieramy jakikolwiek prosty edytor tekstowy i przypisujemy w nim nasze exe'ki względem poniższego wzoru:
START
"Nazwa pierwszego programu wyświetlana w menu"cdrom:\NAZWAPIERWSZEGOPROGRAMU.EXE;1"
"Nazwa drugiego programu wyświetlana w menu"cdrom:\NAZWADRUGIEGOPROGRAMU.EXE;1"
"END"
U mnie wyglÄ…da to tak:
Ograniczenia:
Nie używajmy Polskich znaków diaktrycznych (z oczywistych względów). W ich miejscu pozostanie puste pole...
Nazwy plików muszą być w dosowym formacie 8+3 (w przeciwnym wypadku nie zabootujemy programu).
Tytuły programów nie mogą być dłuższe niż 22 znaki (w przeciwnym wypadku nie będą się mieścić w menu).
Nie wolno nam używać spacji w NAZWA.EXE (w przeciwnym wypadku nie zabootujemy programu).
Starajmy się by nie było więcej niż 40 folderów na płycie (wg. readme
- sprawdzałem i nie miałem komplikacji z większą ilością).
Starajmy się by nie było więcej niż 30 plików w jednym folderze (wg.
readme - sprawdzałem i nie miałem komplikacji z większą ilością).
Kompilacja nie może zawierać żadnego *.cnf-a Jeśli dany program go posiada (np. It Might Be NES należy go usunąć).
A co z grami? Wystarczy zmienić nazwę SLUSa itp. na np. blabla.EXE, ewentualnie podać w pliku "programs" np. SLUS_123.45;1
Jeśli mamy zamiar dodać do naszej kompilacji więcej niźli dwa *.exe'ki
dopisujemy kolejne linijki. Na samym początku musi znajdować się START
na końcu zaś "END". To jest żelazna zasada. Jeśli trafi się nam program
w *.psx (np. Import Player) to sÄ… dwie metody: Albo zmieniamy format na
*.exe, albo w linijce z nazwÄ… zamiast EXE wpisujemy PSX. Na koniec
zapisujemy nasz twór w *.txt i nadajemy mu nazwę "programs" (bez
cudzysłowia oczywiście).
3.) Budujemy obraz i... przed wypaleniem najlepiej jeszcze sprawdzić na emu czy wszystko jest ok. (polecam ePSXe).
Ostatnia moja uwaga jest taka, że nie zawsze z programem jest
dołączony "programs.txt". Dlatego podałem wzór jak go napisać samemu
(zawsze szybciej niźli szukać całego progsa po sieci, prawda?).
ZROBI?EM TEN PLIK TEKSTOWY NO I COM MAM DALEJ ZROBI? klikam na psx.exe i wyskakuje mi jaki? b??d NTVDM CPU: napotkano nie dozwolon? instrukcje i tam CS i tak dalej no i potem tam wci?nij zamknij i ignoruj co z tym zrobi?
Berion
- 9 Maj 2006, 14:08:36
Nagra? kompilacj? na CD (zajrzyj do tutoriala BIN2CD).
To nie jest PCowy *.exe tylko PS-X.EXE. Z oczywistych wzgl?dów nie uruchomisz tego na PC. Nie wiem co Ci przysz?o do g?owy :) ...
Desden
- 9 Maj 2006, 21:59:45
@ligu? to jest jest specjalnie napisany program,który pod postacia exe jest tylko i wy?acznie mozliwy do uruchmienia na konsolach sony! Wi?c klikaj?c na to nawet i milion razy w windowsie nic nie uzyskasz :D
Musisz poprostu poczytac sobie te texty kilka razy, zeby zrozumiec sedno sprawy z czym masz doczynienia ;)
michup
- 18 Czerwiec 2006, 12:20:16
Czyli nie mo?na nagrywa? obrazów na p?yt???Bo ja nagrywam obrazy i na konsoli si? niby w??cza ale ?aduje si? i ?aduje bez ko?ca i nie chodzi. Co mam zrobi? ?? POMOCY
PS. JESTEM NOWY
Berion
- 20 Czerwiec 2006, 11:06:50
Oczywi?cie, ?e nie mo?na... trzeba rozebra? gr?.
michup
- 3 Lipiec 2006, 17:37:20
Ale jak to zrobi???
Berion
- 6 Lipiec 2006, 19:40:18
Ju? napisa?em, rozebra? gr?... Innymi s?owy rozebra? obraz do postaci poszczególnych plików. ?adna to filozofia :)
bazibazi
- 6 Wrzesien 2007, 19:08:54
Jestem tu nowy prosz? o pomoc zrobi?em wszystko co w opisie i gdy wrzuci?em obraz na emulator wysz?o mi ?e nie znalaz?o programs.txt na p?ycie pomocy! co z tym fantem zrobi?
Berion
- 14 Wrzesien 2007, 12:06:47
Rozumiem, ?e nie uruchamia si? w ogóle program? A czy w SYSTEM.CNF masz poprawna ?cie?k? do exeka? Na PSXie mo?esz te? pomin?? CNF, ale exeka musisz nazwa? PSX.EXE (emulator na PS2 ju? takiej p?yty nie ruszy).