1.) Przygotowujemy obraz gry na PSXa w jednym z obsługiwanych formatów.
2.) Uruchamiamy program i podajemy ścieżki do obrazu (browse) i miejsce (select), w którym program utworzy EBOOT.PBP.
3.) Ustawiamy stopień kompresji obrazu (skala
dziewięciostopniowa). Im większa kompresja tym mniejszy EBOOT, ale i
tym wolniejsza dekompresja (możliwe zwolnienia emulacji). Różne gry,
różnie się "pakują" np. Vagrant Story mieści się w 114MB!
4.) W polu Game Title wpisujemy (lub nie) nazwę gry widoczna w menu.
5.) Jeśli klikniemy w panel "Change Game Save and Game ID..."
pojawi się dodatkowe okienko, w którym możemy dokonać zmiany nazwy
save'a i jego ID (oznaczenia katalogowe).
6.) Z chwilą obecną emulator ma problemy z europejskimi
grami, przez co jeśli nasza gra jest w PAL musimy zastosować fixy. Do
wyboru mamy dwa:
"Fix Screen Height" - centruje obraz
"Fix Graphics" - nie mam pojęcia na czym polega ta modyfikacja
7.) Klikając w panel "Customize EBOOT" "rozwiną się" dodatkowe opcje odpowiedzialne za ikonki, czy odgrywaną muzykę w menu:
ICON0.PNG - Ikonka gry. Maksymalny rozmiar 144x80 (może być mniejsza), 32bit (może być 24bit). Format *.png (Portable Network Graphic).
ICON1.PMF - Animowana ikonka gry. Format *.pmf (Playstation Media File - program do edycji/zapisu w tym formacie dostępny w SDK dla PSP).
PIC0.PNG - [?] Maksymalny rozmiar 480x272, 8bit lub 32bit. Format *.png (Portable Network Graphic).
PIC1.PNG - Tło gry widoczne w menu. Maksymalny rozmiar 480x272, 32bit (może być 24bit). Format *.png (Portable Network Graphic).
SND0.AT3 - Muzyka odgrywana w menu. Format *.at3 (ATRAC3+, min. bitrate 133). Program do edycji/zapisu w tym
formacie np. Sound Forge z odpowiednim kodekiem lub w SDK dla PSP.
Gameboot.PNG - Tło wyświetlane po
zabootowaniu gry. Maksymalny rozmiar 480x272, 32bit (może być 24bit).
Format *.png (Portable Network Graphic).
Po wybraniu wszystkich nas interesujących plików możemy kliknąć w panel
"Preview EBOOT", aby zobaczyć jak mniej więcej prezentuje się nasze
dzieło ;).
Jeśli do folderu PSXCust, wrzucimy folder z ID gry i wszystkimi plikami
(ikonki, muzyka itp.), program sam je załaduje po podaniu ścieżki z grą
o takim samym ID jak folder.
Jeśli nie wybierzemy żadnych plików program zastąpi je swoimi (brzydactwo).
8.) Ostatnia z opcji (panel "Documentation Maker...") służy do
tworzenia własnych manuali do gry, czym zajmiemy się na kolejnej
stronie.
9.) Klikamy na "Go...". Program rozpocznie budowę *.pbp z naszą grą na PSXa. 10.) Kiedy pasek postępu osiągnie 100% wrzucamy plik na MS0:/PSP/GAME/NAZWA/.
Co mam Zrobi? ?eby gra dzia?a?a na psp. Gdy wk?adam plik "EBOOT.PBP" z "Keys.BIN" do folderu Game na psp, uruchamiaj?c gr? wyskakuje mi: "The copyright protection information is invalid".
Pomocy!!!!!!!!!!!!!
krupar
- 22 Wrzesien 2007, 13:44:53
PS: Mam wersj? psp 3.71
Berion
- 25 Wrzesien 2007, 10:28:45
Na oryginalnym FW nie uruchomisz gry bez drm. Wgraj Custom Firmware (poczytaj o Pandoras Battery). Trzeba by?o przeczyta? FAQ we wst?pie.
krupar
- 27 Wrzesien 2007, 19:32:17
Dzi?ki!
Teraz musz? tylko czeka? na nowszy firmware od dark alexa lub na opcj? zrobienia downgradu na firmware 3.71. Wol? jednak t? pierwsz? opcj?.
Berion
- 4 Pazdziernik 2007, 15:17:55
Nie wiadomo czy taki powstanie, w ka?dym razie nie pr?dko, maj?c na uwadze pandora battery.
Niestety CF to jedyna mo?liwo?? - dowolny (OE powy?ej 3.02 OE-A lub M33).