[PSP] Kopiowanie gier i ich kompresja
Kompresja obrazu
Skoro mamy już gotowy obraz, to teraz przydałoby się jakoś zmniejszyć jego rozmiar. Można się bawić w ripowanie muzyki czy wstawek FMV, ale w dzisiejszych czasach mija się to z celem. Najlepiej jest skompresować obraz (oczywiście bezstratnie) i tutaj mamy do wyboru kilka formatów: *.dax (Dark_Alex ZISO), *.jso (Uncle Jam's ISO) i *.cso (CISO/CISO+). Najlepszym z nich (i chyba nawet obecnie jedynym obsługiwanym przez cfw) jest właśnie *.cso.
UMDGen (Win32) (testowane na wersji 4.00)
1.) Uruchamiamy program i otwieramy nasze *.iso.
2.) Pojawi się struktura UMD i ICON0 z gry w prawym górnym rogu.
3.) Na zakładce "UMD Properties" możemy kliknąć w "Optimize", aby usunąć ewentualne dummy sektory. Nie jest to jednak konieczne, a przy kompresji obrazu raczej bez znaczenia.
4.) Z menu wybieramy opcję "Save As" i kompresję do *.cso.
5.) Pojawi się okienko z właściwościami. W przypadku formatu CSO możemy ustawić tylko stopień kompresji (9 daje najmniejszy plik wynikowy). W tym miejscu warto wspomnieć o kilku rzeczach: jeśli mamy podróbkę karty, mocno pofragmentowane pliki na niej (uroki systemów FAT) lub zależnie od budowy gry, duże pliki AV porozrzucane po płycie to taka gra -może- się przycinać (chwilowe 0.5/1s przycięcia w animacji). Nie zawsze jest też sens kompresować obrazy - są gry na których po kompresji nie zyskamy więcej jak 100-200MB.
6.) Klikamy na panel "Continue".
- Berion [10-VIII-2008]
Ten artykuł komentowano 13 razy. Zobacz komentarze.