[PS2] BIN2CD/DVD - Jak nagrać programy, które nie są obrazami ?
obraz DVD (CDVDGen)
Poniższy program jest niestety licencjonowanym narzędziem wchodzącym w skład oficjalnego SDK, a więc i nielegalny dla "zwykłego użytkownika"! Opisany został jedynie jako ciekawostka ze względu na fakt kilku dość unikalnych opcji.
CD/DVD-ROM Generator (Win32) (testowane na wersji 2.00)
1.) Otwieramy CDVDGen. Pierwsze co czynimy po uruchomieniu programu, to
wybór dwóch opcji: "Create new project" lub "Open project". Nas
interesuje oczywiście nowy. Klikamy "ok" i stajemy przed kolejnym
wyborem: "CD-ROM Master Disc", "DVD-ROM Master Disc" i "DVD-ROM Master
(Dual Layer) Disc". Wybór pada na "DVD-ROM Master Disc" (chyba, że nasz
obraz ma być na dwuwarstwowym nośniku).
2.) Metodą drag&drop przeciągamy pliki do naszej kompilacji (Na zakładce Directory, pliki wrzucone na zakładkę Layout nie będą wpisane w TOC z czego skorzystało np. Squaresoft przy okazji Final Fantasy X). Najpierw *.cnf, dopiero potem *.elf i resztę. Na samym końcu tworzymy Dummy. Po co? Ponieważ aplikacja nie zgadza się na kompilację "zajmującą" poniżej 600000 sektorów. Ile to "jest w bajtach"? Dokładnie 1.2GB (ewentualnie ustawiamy LBA pierwszego pliku na 600000). Warto jeszcze wspomnieć o jednej rzeczy, otóż nie musimy się trzymać limitu wagi pojedynczego wynoszącego 2GB (co czyni kompilację niezgodną ze specyfikacją).
3.) Przechodzimy na zakładkę "Volume". W polu "Disc Name" wpisujemy etykietę np. SLUS-12345.
4.) W polu "Producer Name" wpisujemy... cokolwiek.
5.) W polu "License Area" wybieramy region, z którego jest nasza gra:
NTSC-JAP -> Japan
NTSC-US -> America
PAL -> Europ
6.) Reszta pól może pozostać czysta.
7.) Jeśli przeciągnęliśmy pliki "nie po kolei" w zakładce "Layout"
możemy je posortować. Nie wolno nam zmieniać LBA poprzez opcję
"Location" (prawy przycisk myszy na pliku) bez uprzedniego posortowania
plików [!]. Posługujemy się tylko i wyłącznie opcją "Move
select/insert". Jeśli zapomnimy o tej zasadzie, przy którejś zmianie
LBA może okazać się, że pod tym adresem nie ma już miejsca, ponieważ
jest zajęte przez inny plik.
8.) Kiedy się z tym uporamy zapisujemy nasz projekt: "File/Save as" -> nazwa.ccz
9.) Klikamy na "Rec". Program poprosi nas o zapisanie *.iml/*.ims. Tak
też czynimy. Jeśli dostaniemy komunikat "ASPI failed" należy
zainstalować forceASPI (testowane na wersji 1.7).
Na tym etapie się na chwilę zatrzymajmy. Program, z którego korzystamy,
przeznaczony jest developerom i sygnowany przez samo $ony. W związku z
tym nie ma "zwykłej" nagrywarki, którą by ten program obsługiwał
(teoretycznie, ale o tym później). W grę wchodzi tylko kilka modeli,
które kosztują bajońskie sumy, a przeznaczone są tylko i wyłącznie
authoringowi (do wersji 1.50). Zapewne żaden z nas nie ma takiej w
swoim kompie... I co teraz? Są trzy metody nagrania takiej płyty.
10a.) Pierwsza i najbardziej zawodna to specjalny patch dla exe'ka
programu. Dzięki niemu nasz CDVDGen zgodzi się wypalić na jednej z
poniższych nagrywarek:
- NEC ND-1100A
- NEC ND-1300A
- NEC ND-2500A
- NEC ND-2510A
- NEC ND-3500AG
- Pioneer DVR-105
- Pioneer DVR-106D
- Pioneer DVR-107D
- Pioneer DVR-108
- Pioneer DVR-303
Jeśli korzystamy z wersji 2.00, program obsługuje następujące nagrywarki (for General):
- Pioneer DVR-S303
- Pioneer DVR-A04-J (lub DVR-104)
- Pioneer DVR-A05-J (lub DVR-105)
- Pioneer DVR-A07-J (lub DVR-107D)
- Hoei Sangyo DSR-4000dp-5 (wymagany DPM88)
- Hoei Sangyo DSR-4000dp-10 (wymagany DPM88)
Wystarczy kliknąć na "Rec" a program utworzy obraz, który po chwili
wypali. Dlaczego zatem ta metoda jest najbardziej zawodna? Program ten
nie posiada żadnej ochrony przeciw spadkowi bufora. Podczas nagrywania
załączył mi się wygaszacz ekranu co zaowocowało... "burn failed". Cóż,
płyta do śmietnika.
10b.) Druga metoda to użycie, któregokolwiek z programów konwertujących
*.iml na *.iso (np. Iml2DVD (Win9x/NT)). Ważne by nie "naruszać"
miejsca, w którym były przechowywane pliki z gry. Samo *.iml nie
stanowi obrazu (co jest logiczne ~xxxKB), a jedynie wytyczne dla
programu jak utworzyć obraz. Należy pamiętać również, iż jeśli obraz
przekracza 3.9GB należy dokonać tej operacji na partycji z systemem
plików NTFS. Ostatnia moja uwaga jest taka, że zdarzają się wtopy tego
typu programom i tworzą "puste iso". Jak to sprawdzić? np. jakimkolwiek
Hex Edytorem.
10c.) Ostatnią i najlepszą moim zdaniem metodą jest "export image".
CDVDGen zapisze obraz w postaci *.000/*.001/*.002/*.003/.../*.lst. Co z
tym zrobić? Pliki te stanowią zwyczajne iso, tyle że podzielone na
kawałki. Należy je tylko połączyć w jedną całość, a nazwę zmienić na
*.iso. Czym? z cmd lub np. za pomocą A.F.7 Merge (Win32) (testowane na wersji 1.4).
Nie wolno nam łączyć plików wraz z lst. *.lst jest czymś w rodzaju
arkusza dyrektyw i nonsensem wydaje się go łączyć z pozostałymi plikami.
[SYS]
VERSION=1.00
MEDIA=DVD
TARGET=PS2
DISCVERSION=1.00
DATE=2005/06/05-23:57:09
[/SYS]
[CUE]
DISCNAME="SCES-99999 "
PRODUCER="BERION - The Elder Player "
COPYRIGHT="Zdzisiek z bramy obok ;] "
CREATIONDATE=20050605
PSTYPE=2
DISCCODE=01
[/CUE]
[LST]
600000
Wolumin:nazwa obrazu.000
Wolumin:nazwa obrazu.001
[/LST]
11.) Powstałe *.iso wypalamy np. za pomocą ImgBurn i już możemy się cieszyć z kopii gry.
- Berion [30.11.05 / 18.06.09]
Ten artykuł komentowano 2 razy. Zobacz komentarze.