Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



Przepisywanie save na PlayStation 3

Wstęp



Kolejna generacja konsol kończy swój żywot, a wraz z nią wymyślne zabezpieczenia. Szczęśliwie padł kolejny bastion PS3, czyli zabezpieczenie plików przez PFD, który strzegł integralności save'ów i trofeów, uniemożliwiając ich edycję czy choćby przepisywanie pod innego użytkownika i inną konsolę.


Na chwilę obecną Flatz (autor narzędzi) nie udostępnił kluczy wymaganych do zabawy z trofeami, mimo to aplikacja już je obsługuje (w pliku konfiguracyjnym jest miejsce ze stosownymi parametrami) i niewykluczone, że w przyszłości zostaną upublicznione. Aktualnie, za to można dowolnie edytować save'y co wiąże się nie tylko z ich przepisywaniem, ale i kompresją/dekompresją.

Czy potrzebny jest Custom Firmware? W zasadzie nie, ale jeśli chcesz poprawnie podpisać save, CFW bardzo wiele ułatwi. Z chwilą kiedy to piszę najnowsza wersja firmware PS3 to 4.31 i w niej CellOS nie sprawdza tzw. Disc Hash Key - co nie oznacza, że nie zacznie w przyszłości przy okazji nowszych wersji fw lub emulatorów PS3 na kolejnych generacjach konsol Sony. Podobnie jest z IDPS (nazywanym teraz Console ID), nie wszystkie gry go sprawdzają i w nich nie jest wymagany - i tak jak w przypadku DHK, tak tutaj kolejna aktualizacja do jakiejś gry może już to zmienić. Reszta kluczy jest statyczna, jak np. niezbędny Secure File ID który można odczytać wyłącznie na konsoli z Custom Firmware (ale powoli powstają w sieci stosowne bazy danych z kluczami "do gier").

W niniejszym poradniku przedstawiłem sposoby na samodzielne odczytanie wszystkich informacji potrzebnych do poprawnego przepisania save'a.



Podziękowania dla Szczuru za testy.

Ten artykuł komentowano 3 razy. Zobacz komentarze.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/ssd1/html/IncPhp/html/ReklamaArtykulyLewa.php:40) in /mnt/ssd1/plikiDoAdmina/class/artykul.class.php on line 809