Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



Sposoby uruchamiania kopii i programów homebrew

PSX



Sony PlayStation
Niepozorna, szara skrzynka (lub równie niepozorna biała mydelniczka ;P). Legenda historii elektronicznej rozrywki, która w naszym kraju przyczyniła się do popularyzacji konsol. Po szczegółowe informacje na temat konsoli odsyłam do naszego FAQ.

  • Modchip
    Moim zdaniem jest to jedyne, sensowne rozwiązanie. Modchipy dla PSXa są bardzo proste w montażu (od czterech do ośmiu kabelków, duże punkty lutownicze na mobo konsoli), uruchamiają każdą kopię i każdy program (za wyjątkiem tych opartych na BladeLib - te należy odpalać poprzez loader TJ-a lub patchować ps-x.exe).

    Mikrokontroler PIC-12C508A








    Jakie są modele chipów do PSXa? Tak naprawdę to zwykłe mikrokontrolery (PIC-12C508, PIC-12C508A i prawdopodobnie PIC-12C509/A) z wgranym odpowiednim oprogramowaniem. Tych mamy kilka rodzai:

    • Anti-Piracy Mod

    • Classic
      Najczęściej stosowany w SCPH-7002. Podłączany czterema kabelkami.

    • Colour Mod

    • Mayumi Stealth

    • Multimode
      Obsługuje wszystkie modele za wyjątkiem PSOne (a więc SCPH-1/3/5/7/9xxx), trzy tryby pracy (w 5/7xxx cztery)

    • ONEchip
      Zaprojektowany dla PSOne. Nie wymaga płyt bootujących.

    • Stealth4
      Obsługuje wszystkie modele konsoli (włącznie z PSOne), pracuje w stealth i obsługuje wszystkie cztery tryby pracy.

    Wszystkie wyżej wymienione biosy wraz z programem do flashowania chipa można pobrać z naszej strony.

    Czym są te "tryby pracy"? Są cztery, niestety w czasach panowania PSXa nie interesowałem się modchipami, a dziś już większość informacji tego kalibru zniknęła z sieci. Drogi czytelniku, jeśli potrafisz uzupełnić poniższą listę lub jeśli w którymkolwiek miejscu popełniłem błąd proszę o kontakt. Tym bardziej, że funkcje te są kluczowe dla działania i montażu chipa.

    • 1 - Mayumi mode v0.9
      ???

    • 2 - Mayumi mode v1.0
      ???

    • 3 - Old mode (4 wire)
      Z tego co udało mi się wyczytać w sieci jest to tryb stealth dla modchipa. Niektóre gry jak np. Legend of Dragoon sprawdzają czy w konsoli mamy modchip. Jeśli takowy wykryją, gra zaraz po zabootowaniu wyświetla stosowny komunikat uniemożliwiając grę.

    • 4 - Disable mode
      Wyłączenie modchipa wciskając 2x reset (hmm, a co z PSOne?).

  • Boot CD
    Nigdy z nich nie korzystałem. Z nazw kojarzę dwa produkty: Action Replay (oczywiście mam na myśli oryginalne edycje i tylko na CD) i X-Change.

    Podobno mając Net Yaroze (z jej specjalną memorką) można uruchamiać gry poprzez płytę bootującą (program dla NY dołączony do bibliotek - obraz ten do dziś krąży w sieci jako "magiczna płyta botująca" ;]). Net Yaroze nigdy nie posiadałem, także nie jestem w stanie stwierdzić czy jest to prawda.


  • Boot CD + Modchip
    Jeden z pierwszych biosów do modchipa dla PSOne wymagał bootcd w postaci Import Playera, inaczej nie uruchamiał gier w NTSC U/J). Jaki konkretnie tego nie niestety nie wiem.

  • Swap Trick
    Zablokowanie czujników otwierania klapki i podmiana oryginalnej płyty na kopię zaraz po logu PlayStation.

  • Ostatnia metoda to "specjalne wypalenie płyty"... Podobno modele SCPH-1xxx nie weryfikowały ATIPu płyty, dzięki czemu odpowiednio kopiując grę (odczyt subkanałów Q-W - (2368)) i nagrywając ją na nośniku o bardzo dobrym promieniu odbicia (czarny pigment) można było bez obawy grać na kopii. Ile w tym prawdy a ile plotki, tego nie wiem, choć ja bym sobie nie robił nadziei - prawdopodobnie to wierutna bzdura.


Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: