Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



Łatka - aspekty patchowania gier

Wstęp



Publikując lub zamieszczając w sieci zmodyfikowane przez nas pliki z gry łamiemy prawo. Jak inaczej, można się podzielić z innymi graczami naszymi tworami? Odpowiedź jest bardzo prosta... Możemy przygotować patcha.

Znana grupa Paradox, opracowała zupełnie nowy format:

PPF (PlayStation Patch File) jest dedykowany wszystkim tym koderom, którzy tworzą PAL/NTSC selectory, gfx hacki, trainery etc. dla naszych ulubionych gier. Swoją budową przypomina nieco *.ips (lub bliźniaczy *.aps); został specjalnie stworzony do pracy na obrazach płyt (wbrew pozorom nie tylko dla PSXa), z którymi nie radziły sobie wcześniej wymienione formaty.

Dzięki temu nie potrzeba pisać własnych programów do patchowania danej gry, co bardzo ułatwia i przyspiesza naszą pracę.

Jeśli kogoś nie interesuje wykonanie łatki, zapewne zainteresuje jej "naniesienie" na obraz. Ta uwaga szczególnie tyczy się użytkowników Swap Magica :> (swap fixy jak i reszta stuffu do zassania ze swapmagicfix, ps2nfo, megagames, gamefreax itd.)

Zapraszam...


Komentarze


rafcio313 - 19 Styczen 2007, 17:36:52
PPF Studio/PS2 (DVD)
W "Primo DVD GI File" wstawiamy nasz obraz. - Jak przerobi? na *gi?
W "File to replace" wstawiamy zmodyfikowany przez nas plik, ktry chcemy zast?pi? w obrazie (musi by? mniejszy lub rwny). - A niby z k?d go wzi???? Jak go zrobi??

Berion - 24 Styczen 2007, 17:33:48
Mo?e by? *.iso. Nie musisz przerabia?.

Jak to sk?d? Chcesz zrobi? patch, a nie wiesz jaki plik modyfikowa?e?? _^_

rafcio313 - 26 Styczen 2007, 20:41:58
A nie spoko ju? kumam.

konsolowiec-PS2 - 24 Maj 2007, 19:42:25
Berion czy mg? by? poda? mi program, ktry robi obraz GI lub chocia?
kompresuje na ten format. U?ywam Make PPF.

Berion - 31 Maj 2007, 10:15:06
Prassi Primo DVD, Record Now Max.

Darko6 - 7 Lipiec 2007, 20:37:54
sk?d wzi??? zmodyfikowany patch

Darko6 - 7 Lipiec 2007, 21:15:38
raczej bin

Berion - 14 Lipiec 2007, 22:56:29
Zmodyfikowany -> przez Ciebie. Niezmodyfikowany -> czyli dump oryginalnej gry. Patch jest ich r?nic?.

KAYAK - 6 Grudzien 2007, 15:44:29
Mam obraz gry w *.iso, (to jest niezmod.) ale z k?d w ko?cu wzi?? zmod. plik I co to jest? Tego tylko nie kumam bo dalej wszystko wiem

KAYAK - 6 Grudzien 2007, 15:59:00
Mam pytanie mam orygina?k? i z niej obraz *iso (to jest niezmod) ale sk?d wzi?? ten plik zmod? Prosz? o pomoc

Berion - 9 Grudzien 2007, 20:30:58
... no ten zmodyfikowany przez Ciebie... patch jest r?nic? dwch plikw. Je?li np. tre?ci? pliku X jest ABC, a tre?ci? pliku Y jest ADC to patchem b?dzie zmiana z 42h na 44h pod adresem 0x00000.

Zamys? tworzenia patchy jest taki: jeste? "hakierem" ;), zdj??e? biustonosz Larze Croft i chcesz si? podzieli? tym odkryciem z reszt? ?wiata - wtedy zamiast upublicznia? kilku GB obraz, robisz patcha.

KAYAK - 13 Grudzien 2007, 15:11:31
OK to wiedzia?em. Chcia?em tylko sie dow. jak w?asnor?cznie zmod gre, bo mam kilka do ktrych patch-w nie ma. Ale tera mam Swap 3.8 i nie musz? ju? si? w to bawi?, bo wszystko mi dzia?a. Mimo wszystko dzi?ki

Berion - 31 Grudzien 2007, 00:00:59
?eby robi? swapfixy, musisz zna? Assemblera i architektur? R5000 ;)

Tutorial jest o robieniu patcha - a konkretnie o tworzeniu pliku porwnawczego (czyli patcha hmm...). Potem jego nanoszeniu.

Jak mo?na nie rozumie? tak prostych rzeczy o.O?

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: