[PSX] Zmiana trybu wyświetlania obrazu z NTSC na PAL
Wstęp
Większość starych telewizorów nie obsługuje systemu NTSC. Co mamy
zrobić jeśli nasza gra jest w NTSC? Czy jesteśmy skazani na
skaczący/zwężony obraz? Nie koniecznie... jedną z alternatyw (obok
kupna nowego TV ^^) jest zmiana trybu wyświetlania obrazu przez grę.
Nie jest to w stu procentach skuteczne, ale jak to mówią: "lepszy rydz
niż nic"...
Zapraszam do poniższej lektury:
Potrzebny stuff:
Pal4U2k (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.23 final)
1.) Otwieramy program pal4u2K, w którym to wybieramy opcje:
"Choose file" - wybieramy obraz (ISO/IMG/BIN etc.) dla PSXa.
"NTSC->PAL" - musi być włączona.
2.) Klikamy "Find SEQs" i czekamy... Program "przeleci" naszą gre w poszukiwaniu wartości
hexametrycznych odpowiedzialnych za wyświetlanie grafiki, by na końcu w
miłym okienku zobaczyć zakończenie pracy - oczywiście zostawiamy
opcje domyślne te, co nam program przedstawił.
3.) Wciskamy: "Create P4U file" zapisujemy nasz patch w dowolonym miejscu i zamykamy program. 4.) Otwieramy program p4upatch do Å‚atania naszego ISO i wybieramy obraz gry ("Choose
BIN/EXE") i sama Å‚atkÄ™ ("Choose P4U file").
5.) Wciskamy "GO FOR PATCH", a nasze ISO zostanie spatchowane. 6.) Zanim jednak wypalimy nasz obraz zaleca się naprawę bloków (ECC/EDC) - szczegóły pod tym adresem.
- Desden [06.05.06]
Komentarze
zija15
- 2 Listopad 2007, 16:38:02
czy przerabia to zarówno NTSC-u jaki i NTSC-j na pal