Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści

  1. Wstęp
  2. Budujemy obraz


[PSX] BIN2CD - czyli jak nagrać programy, które nie są obrazami?

Budujemy obraz



Jak napisać taki *.cnf ?
Zwyczajnie :] Jest to zwykły plik tekstowy, wystarczy że otworzymy notatnik (lub jakikolwiek inny prosty edytor tekstowy). Wpisujemy w nim:

BOOT = cdrom:\NAZWA.EXE;1
TCB = 4
EVENT = 10
STACK = 801FFFF0


Na końcu zmieniamy rozszerzenie z *.txt na *.cnf, a nazwę zmieniamy na SYSTEM. Po tym "zabiegu" powinna zmienić się ikona naszego "wynalazku".



Uwagi:
W przypadku programów zakres pamięci raczej nie ma znaczenia (może być nawet i 801FFF00). W przypadku gier koniecznie musi być taki jak w oryginalnym SYSTEM.cnf
W przypadku gier nazwa musi wyglądać tak: XXXX_XXX.XX (w miejsce iksów wstawiamy np. SLES_999.99 - zgodny z rzeczywistością). Ewentualnie zmieniamy nazwę pliku licencyjnego na np. NAZWA.EXE


Przyszedł czas na zbudowanie gotowego do wypalenia obrazu.
Najlepszy do tego celu wydaje mi się CDGenPS2. Niechaj nazwa Was nie zmyli, program ten doskonale się spisuje też dla PSXa (z jednej prostej przyczyny - kompilacje dla PS2 i PSOne nie różnią się absolutnie niczym (logicznie)).

CDGenPS2PL (Win9x/NT) (testowane na wersji 3.0 [T-PL v1.0])

1.) Otwieramy nasz program. Wybieramy "Plik/ Edytuj Wolumin" i wpisujemy nazwę naszego CD.



2.) Przeciągamy pliki z naszej kompilacji do programu.
3.) Jeśli nie przeciągaliśmy plików "po kolei" (w przypadku gier), możemy ręcznie zmienić wartość LBA klikając na pliku prawym przyciskiem myszy i wybierając opcję "Edytuj". Zaznaczamy "Napraw LBA". Możemy teraz w polu obok wpisać dowolną liczbę.



4.) Klikamy "Plik/ Zapisz obraz" i zapisujemy do *.bin/*.cue




- Berion [16.11.05]

Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: