[PSX] BIN2CD - czyli jak nagrać programy, które nie są obrazami?
Budujemy obraz
Jak napisać taki *.cnf ?
Zwyczajnie :] Jest to zwykły plik tekstowy, wystarczy że otworzymy
notatnik (lub jakikolwiek inny prosty edytor tekstowy). Wpisujemy w nim:
Na końcu zmieniamy rozszerzenie z *.txt na *.cnf, a nazwę zmieniamy na
SYSTEM. Po tym "zabiegu" powinna zmienić się ikona naszego
"wynalazku".
Uwagi:
W przypadku programów zakres pamięci raczej nie ma znaczenia (może być
nawet i 801FFF00). W przypadku gier koniecznie musi być taki jak w
oryginalnym SYSTEM.cnf
W przypadku gier nazwa musi wyglądać tak: XXXX_XXX.XX (w miejsce iksów
wstawiamy np. SLES_999.99 - zgodny z rzeczywistością). Ewentualnie
zmieniamy nazwę pliku licencyjnego na np. NAZWA.EXE
Przyszedł czas na zbudowanie gotowego do wypalenia obrazu.
Najlepszy do
tego celu wydaje mi się CDGenPS2. Niechaj nazwa Was nie zmyli, program
ten doskonale się spisuje też dla PSXa (z jednej prostej przyczyny -
kompilacje dla PS2 i PSOne nie różnią się absolutnie niczym
(logicznie)).
CDGenPS2PL (Win9x/NT) (testowane na wersji 3.0 [T-PL v1.0])
1.) Otwieramy nasz program. Wybieramy "Plik/ Edytuj Wolumin" i wpisujemy nazwę naszego CD.
2.) Przeciągamy pliki z naszej kompilacji do programu.
3.) Jeśli nie przeciągaliśmy plików "po kolei" (w przypadku gier),
możemy ręcznie zmienić wartość LBA klikając na pliku prawym przyciskiem
myszy i wybierając opcję "Edytuj". Zaznaczamy "Napraw LBA". Możemy
teraz w polu obok wpisać dowolną liczbę.
4.) Klikamy "Plik/ Zapisz obraz" i zapisujemy do *.bin/*.cue