Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PSP] Uruchamianie programów

Wstęp



Niniejszy krótki opis poświęcony jest uruchamianiu homebrew (czyli tzw. "programów domowej roboty", a więc niekomercyjnych i zupełnie darmowych) na każdym z firmware PSP. Nie jest to tak proste jakby się mogło wydawać, tym bardziej że Sony, wraz z kolejnymi update'ami oprogramowania, walczy z piractwem (a przy okazji z całą sceną) jak tylko może, utrudniając życie i nam - zwykłym użytkownikom.


Homebrew dla 1.00 na 1.50

Jedyny bios, który nie posiadał żadnego zabezpieczenia przed uruchamianiem niepodpisanego kodu był 1.00. Wraz z pojawieniem się 1.50, stare programy "przestały działać". Na szczęście scena dość szybko sobie z tym poradziła znajdując lukę w zabezpieczeniach. Niestety aplikację (a raczej *.pbp) trzeba trochę przebudować i do tego służy np. program SeiPSP Tool.

Ze względu na Custom Firmware, na którym można bez problemu uruchomić programy zarówno dla fw1.00 jak i fw1.50, taka konwersja jest bardziej ciekawostką niż czymś użytecznym, dlatego też skierowana jest jedynie do użytkowników 1.50, którzy chcą korzystać z programów napisanych pod stary firmware.


Homebrew Enabler

HEN powstał (lub raczej: powstały) dla firmware 2.71, 2.80, 3.03 i 3.50. Umożliwiają uruchamianie programów homebrew na oryg. fw, z których (wówczas) nie był możliwy downgrade.


Custom Firmware

CFW jest niczym innym jak hackiem oryginalnego biosu, dzięki czemu nie trzeba już emulować innych fw, ani korzystać z dodatkowych programów do uruchamiania aplikacji z MSD. Na CFW można uruchomić dowolne programy, napisane pod dowolny z kerneli (czyli 1.00/1.50 i 3.xx). Uwaga ta niestety nie dotyczy PSP Slim & Lite (czyli odświeżonej wersji konsoli), na których można się cieszyć wyłącznie z programów napisanych pod 3.xx (między innymi dlatego, że k1.50 nie obsługuje wyświetlacza w tych modelach).



Myślę, że starczy już teorii i czas przejść do czegoś co jest o wiele bardziej interesujące. Mianowicie: gdzie skopiować program i grę, tak aby były widoczne w XMB (w menu PSP).


Aplikacje:

Wszystkie programy wrzucamy do folderu GAME w folderze PSP, odpowiednio zmieniając im nazwy. W przeciwnym razie w menu z wyborem programu, będziemy mieć jedną pustą ikonkę adekwatnie do każdego z wgranych homebrew.
  • MS0:/PSP/GAME/%__SCE__NAZWAPROGRAMU/
  • MS0:/PSP/GAME/__SCE__NAZWAPROGRAMU/
Jeśli w PSP mamy wgrany Custom Firmware (SE-x/OE-x/M33-x i cfw na nich opartych), programy należy umieszczać w odpowiednich katalogach (jeśli zrobimy wg. powyższego wzoru to też nic się nie stanie i program również pojawi się w XMB).

Dla programów pod kernel 1.50:
  • MS0:/PSP/GAME150/%__SCE__NAZWAPROGRAMU/
  • MS0:/PSP/GAME150/__SCE__NAZWAPROGRAMU/
Dla programów pod kernel 3.xx:
  • MS0:/PSP/GAME300/%__SCE__NAZWAPROGRAMU/
  • MS0:/PSP/GAME300/__SCE__NAZWAPROGRAMU/


Obrazy gier:

Obrazy gier należy umieszczać w folderze ISO w root memorki (poniżej przykład). CFW obsługują zarówno *.iso jak i skompresowane *.cso (czy *.jso i *.dax też, tego nie wiem - nie sprawdzałem). Dla oryginalnych biosów (1.50 i wyższych z HEN-x) obrazy uruchamia się z programu DEVHook (Device Hook) i poniższy sposób NIE zadziała! Warto też w VSH Menu (w cfw M33 pod przyciskiem select w XMB) zaznaczyć opcję No UMD, dzięki której do uruchomienia gry nie będziemy musieli trzymać płyty UMD w napędzie konsoli.

Przykład:
  • MS0:/ISO/daxter.cso



Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/ssd1/html/IncPhp/html/ReklamaArtykulyLewa.php:40) in /mnt/ssd1/plikiDoAdmina/class/artykul.class.php on line 809