1.) Pierwszą czynnością jaką musimy wykonać jest skopiowanie wszystkich
plików z interesujących nas gier do jednego root directory (po ludzku
pisząc: do np. jednego folderu, który nazwiemy sobie MULTIDVD).
Wszystkich za wyjątkiem SYSTEM.cnf [!] To bardzo ważne, w przeciwnym
razie konsola nie będzie wiedziała co zrobić, kiedy napotka ich kilka.
Jeśli nasza kompilacja ma zawierać grę lub kilka wraz z programem, jego
również należy umieścić w tym samym folderze.
2.) Wrzucamy do folderu MULTIDVD Multiloadera
INSTALL.cnf
SYSTEM.cnf
MULTI.xml
MULTILOA.elf
3.) Możemy w tym momencie przygotować mały obrazek do każdej gry, który
będzie wyświetlany w menu. Musi być w rozdzielczości
130/155 i zapisany w formacie *.jpg. Aby zobaczyć go w menu programu na PS2, należy go wrzucić do folderu IMAGES lub odpowiednio wyedytować xml.
4.) Sam MLGen (Multiloader Generator) nie jest konieczny. Jeśli nie
chce nam się własnoręcznie edytować *.xml-a
Uruchamiamy program i klikamy na "Generate".
Pojawi się nowe okienko. Wpisujemy w nim nazwę, pod którą będzie widniała nasza gra itp.
Następnie klikamy na ok.
Pojawi siÄ™ kolejne okienko. Tym razem wpisujemy nazwÄ™ pliku
licencyjnego (zgodną z rzeczywistością) np. SLES_510.43 Jeśli to nie
jest gra to podajemy nazwÄ™ *.elf-a np. PS2OS.ELF
Tym razem wpisujemy tekst, wyświetlany na górze ekranu po zaznaczeniu
pola z grą/programem. Pamiętajmy, aby nie używać znaków diaktrycznych.
W ostatnim okienku podajemy nazwę naszego pliku graficznego, który będzie utożsamiony z daną grą itp. np. SPYRO.JPG
Jeśli nasza kompilacja zawiera mniej niż sześć "składników", resztę
projektów można odklikać "ok" (program pozostawi puste miejsce w *.xml-u)
5.) Przenosimy nasz nowo utworzony *.xml do folderu
MULTIDVD. Oczywiście zastępujemy "stary", "nowym". Jeśli korzystamy z
wersji wcześniejszej niż ta podana przeze mnie, warto na końcu
sprawdzić czy jest komenda . Jeśli nie, należy oczywiście dopisać
(wcześniejsze miały takiego buga).
6.) Ostatnią czynnością jest budowa iso (np. za pomocą programu
CDVDGen). Czyli budowa obrazu z całej zawartości naszego folderu
MULTIDVD. Nie róbmy przypadkiem iso całego folderu (to jest idiotyzm).
7a.) Jeśli decydujemy się to zrobić w Nero ustawiamy priorytet plików SYSTEM/INSTALL.cnf, MULTI.xml i MULTILOA.elf na wysoki.
7b.) Jeśli decydujemy się to zrobić za pomocą CDVDGena
przenosimy pliki
SYSTEM/INSTALL.cnf, MULTI.xml i MULTILOA.elf na jak najbliższe LBA.
Dodatkowo jeśli nasza kompilacja waży mniej niż te powiedzmy ~1.2GB na
sam koniec dorzucamy Dummy.bin.
8.) Wypalamy i testujemy nasz "wypiek". Jeśli działa to możecie
podziękować sobie cierpliwości, mnie opisu a w szczególności
Gherudosowi za tak wspaniały program.
Powinienem to doda? od razu kiedy powsta? ten tutorial, niestety jak to cz?sto bywa, nie wszystko co jest oczywiste dla pisz?cego jest te? oczywiste dla czytaj?cego. Dzi?kuj? za zwrócenie mi na to uwagi. :)
chinek
- 6 Maj 2006, 23:57:26
witam. Aby obrazki byly widoczne musza miec rozdzialke 130x155 oraz w pliku MULTI.xml nazwy zdjec pisac wielkimi literami(rozszezenie tez) np. " ZDJECIE.JPG ". Moze byc jeszcze jeden problem, standardowo Multiloader Generator robi sciezke do zdjec "cdrom0:IMAGES" tak wiec trzeba utworszyc folder " IMAGES " i do niego wrzucic zdjecia albo wrzucic zdjecia do glownego folderu i usunac ze sciezki " IMAGES ".
Berion
- 9 Maj 2006, 14:17:49
@chinek
Racja, nie pomy?la?em o tym. Nie d?ugo b?d? robi? kompilacje z kilkoma gami z CD to jeszcze raz to sprawdze. Dzi?kuj? za zwrócenie mi uwagi. Pozdrawiam
darc
- 31 Sierpien 2006, 14:28:25
chcia?bym zapyta? czym wyedytowa? mo?na plik .elf a?eby zmieni? w ?rodku nazwy plików?
Berion
- 8 Wrzesien 2006, 14:22:30
Napisa?em przecie?. Dowolny hex edytor
Robert
- 28 Wrzesien 2006, 08:50:56
Hmm wszystko w/g opisu i efekt
This Disc Cannot Be Played wypalane na NEROExpress
Gdzie co? popsu?em?
Berion
- 5 Pazdziernik 2006, 23:32:34
Zajrzyj do bin2cdvd. Ja nie wró?ka ;] Ale pewnie nie zrobi?e? jak trzeba obrazu.
pocz?tkuj?cy
- 2 Styczen 2007, 15:17:26
Witam! Mam problem z nagraniem kilku gier na jedn? p?yt?. Po wypaleniu paru p?yt z ró?nymi kopiami bezpiecze?stwa wed?ug opisu efektem zawsze jest "Please insert..". U?ywam Swapa w wersji 3.8. Z pojedy?czymi grami nie ma problemu, tak?e z tymi, które nie chodz? "w pakiecie".
Mam konsol? 75004, nagrywam na nagrywarce NEC (Optiarc) 7173A na Verbatimkach DVD+R.
Adresy do zdublowanych plików zmieniam w plikach z rozszerzeniem np.*.89 hexedytorem XVI32.DVD Scanem 3.7 sprawdzam WSZYSTKIE pliki, które maj? by? nagrane.Mam Multiloadera w wersji 1.41, MultiloaderGenerator w wersji 2.0, obraz robi? w Nero 7.5.7.0, nagrywam na p?ytk? w alcoholu 1.9.6. Ale si? rozp?dzi?em z cyferkami :D
Co mo?e by? przyczyn?, gdzie robi? b??d??
Berion
- 3 Styczen 2007, 14:00:23
Z tego co zrozumia?em to nagrywasz kilka obrazów. Trzeba je rozebra?, pobawi? si? plikami wg. opisu, zbudowa? obraz i wypali?.
Za? to, ?w wymienione gry, na jednej ze stron, "chodz?" na Twojej konsoli nie ma absolutnie ?adnego znaczenia. Nie b?d? "chodzi?" po modyfikacji. Nie wiem czy jest to wina media flag, czy sprawdza? na LBA.
Berion
- 3 Styczen 2007, 14:06:34
Mia?em na my?li te gry:
http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/PS2cd2dvd/strona3.php
pocz?tkuj?cy
- 3 Styczen 2007, 15:40:22
Tzn. ja najpierw rozpakowuj? wszystkie obrazy do ró?nych katalogów i potem dalej wed?ug opisu.Nagrywam p?yt? z jednego, zrobionego obrazu.
Ró?nica jest w jednym momencie.
1.Mam zdublowane pliki,
2.zmieniam nazwy zachowuj?c d?ugo??,
3.zmieniam ?cie?ki dost?pu do nich, ale nie w plikach z rozszerzeniem *.elf (bo czasem takich nie ma lub nie ma w nich wszystkich adresów,które musz? zmieni?), ale w plikach takich jak np. ten SLES_530.09.
Druga ma?a ró?nica, u?ywaj?c multiloader generator nie daj? opisów i zdj?? gier.
Ale gdzie? robi? b??d, bo nie chodzi ;) Tylko ju? nie wiem gdzie....
Berion
- 3 Styczen 2007, 20:38:08
Mam na nadzaiej?, ?e pisz?c "rozpakowuje", masz na my?li, ?e kopiujesz pliki z Twojej oryginalnej p?yty...
Pliki licencyjne (vide SCES_xxx.yy) to te? *.elf-y.
Opisy i fotki s? opcjonalne. Nie musisz ich dawa?. Musisz natomiast poda? nazwy plików na p?ycie, do których ma si? program odwo?a?.
pocz?tkuj?cy
- 4 Styczen 2007, 23:52:53
Przyczyn? na 99.9% jest multiloader, po prostu on u mnie nie dzia?a...
Berion
- 6 Styczen 2007, 10:18:12
Czyli wogóle nie bootuje si? program? S?ysza?em, ?e na Swap Magic-u s? z nim problemy... hmm... Jest jeszcze kilka alternatyw, cho? bez menu i b?dzie troch? aka Commodore64 ;) Spróbuj odpali? gry uLELFem (zamiast ML), tyle ?e musisz dodatkowo zmieni? nazwy ze SCES itp... na np. XXX.ELF, YYY.ELF itd... To bardzo dobry manager plików, który przy odpalaniu progra resetuje IOP, wi?c z grami tez powinien sobie poradzi?.
Boe
- 10 Styczen 2007, 00:17:45
witam
i ja tez mam problem z nagraniem,mam dwa backupy gier z DVD, nie mam dublujacych sie plikow wiec omijam ten watek, za pierwszym razem skanowalem "console media pather" wszystkie pliki, robie co w opisie, fotki o poprawnej nazwie i rozmiarach w folderze IMAGES wypalilem w nero wg waszego opisu " jak nagrac na [dvd/cd] programy", nagrywam na dvd-rw, ustawiam te 4 pliki na wysoki priorytet, niestety ps pokazuje ze nie ten format disc, moze czegos nie widze na co powinienem zwrocic uwage?
pozdrawiam
Berion
- 11 Styczen 2007, 09:53:56
DVD-RW to nie najlepszy pomys? - morduje konsol?, a i starsze lub mocno wyeksploatowane PS2 nie odczytaj? takiej p?yty.
pocz?tkuj?cy
- 12 Styczen 2007, 23:44:29
Witam.
Niestety, ulelf te? nie chodzi, p?ytka w ogóle si? nie bootuje.
Mam chyba wyj?tkowo leniwego swapa ;)
Berion
- 14 Styczen 2007, 18:14:20
To znaczy, ?e nie potrafisz przygotowa? kompilacji :)
pocz?tkuj?cy
- 14 Styczen 2007, 22:57:18
;) Mo?liwe, przy czym robi? wed?ug instrukcji, czyli:
"1.) ?ci?gamy sobie gotowe *.iso z ulelf-em lub budujemy w?asne. Wystarczy wypali? je raz jeden jedyny raz na ca?e ?ycie :>
2.) Po ?ci?gni?ciu programu i jego wypaleniu na CD uruchamiamy swapa CD. Bootujemy nasz nowy kr??ek. Uka?e si? menu unofficialLaunchELF-a v3.41."
?ci?gam rar-a, rozpakowuj?, mam iso, nagrywam na p?ytk? w alcoholu, profil ps2.
Na konsoli w??czam swapa CD, przerzucam p?ytk? na nowo nagran? i pojawia si? stary dobry ekranik, ?e to nie jest p?yta do ps2.
Robi? gdzie? b??d?
Berion
- 17 Styczen 2007, 12:14:22
Nie wiem czy zwróci?e? uwag?, ale to jest tutorial o MULTI DVD, a nie odpalaniu kopii gry z PSX za pomoc? Swap Magic _^_
pocz?tkuj?cy
- 17 Styczen 2007, 13:59:43
Przepraszam, mój b??d.
pocz?tkuj?cy
- 23 Styczen 2007, 22:56:12
Szkoda tylko, ?e tak?e po przeniesieniu pozosta?o bez odzewu ;/ Pozdrawiam wszystkich u?ytkowników konsol :)
Berion
- 24 Styczen 2007, 17:26:28
Nie monitoruj? co dzie? wszystkich tutoriali. Nie mam na to czasu. Od tego jest g?ównie forum. My?limy nad jakim? skryptem powiadamiaj?cym na mail o dodanym komentarzu - narazie jednak niczego takiego nie ma.
kama1788
- 22 Kwiecien 2007, 11:12:36
mam pytanie czemu gdy robie wszystko tak jak jest opisane to niektóre gry dzia?aj? a niektóre niee???
Berion
- 29 Kwiecien 2007, 12:54:57
Niektóre sprawdzaj? LBA swoich plików lub maj? ukryte pliki, których nie skopiujesz bez hex edytora (np. FFX/FFX-2/FFXII).
kama1788
- 3 Maj 2007, 13:31:07
a w jaki sposób mam skopiowac te ukryte pliki?
prosze opisac mi to dok?adnie
Berion
- 6 Maj 2007, 11:28:51
Podejrze? LBA p?yty/obrazu i wyliczy? ich wielko?ci po sektorach. Tam gdzie jest dziura to albo false LBA, albo plik. Wyliczasz potem w obrazie offset i hex edytorem wyjmujesz plik. Z tablicy (te? hex edytor) w obrazie odczytujesz sector na którym le?y ów plik i... masz ju? jeden plik he he.
Np. FFX ma takich plików kilkaset... powodzenia :D
kama1788
- 9 Maj 2007, 12:52:09
a nie da sie tego jakos prosciej zrobic???
Berion
- 21 Maj 2007, 16:59:29
Nie da si? :) Pociesz? Ci?, ?e takie gry to margines.
kama1788
- 22 Maj 2007, 18:34:23
Aha to móg?by? mi wyt?maczy? czemu niektóre gry jak robie za pomoc? tego progamu na jedn? p?ytk? to dzia?a jedna a druga nie skoro nie maj? ukrytych plików?????
prosze o szybk? odpowied?
Berion
- 24 Maj 2007, 12:14:16
Bo albo nie zmieni?e? wszystkich media check, albo gra sprawdza LBA. Z tym ostatnim nie potrafi? sobie poradzi? - nie za bardzo wiem w jaki sposób szuka? takich tabel.
draxoon
- 30 Maj 2007, 08:07:28
Mam pytanie. Czy gdy kopiuj? gr? z p?yty to musz? skopiowa? tak?e pliki dummy? Wydaje mi si?, ?e nie s? potrzebne do prawid?owego dzia?ania gry.
Berion
- 31 Maj 2007, 10:06:00
Nie, nie musisz. Z tym, ?e to musz? by? prawdziwe dummy. Czasem developerzy nazywaj? plik dummy, który nim wcale nie jest - cwaniaki ;]
Sprawd? hex edytorem. Je?li ca?y jest w 00h lub FFh (itp.) to znaczy, ?e to dummy.
Nereid666
- 2 Wrzesien 2007, 14:07:35
Jestem prawie pewny ?e wszystko zrobi?em dobrze ale jako? nie dzia?a... Do folderu "VT" wrzuci?em wszystie pliki (nie by?o ?adnych specjalnie ukrytych) z Resident Evil 1 i Final Fantasy VI (oprócz System.cnf). Wklei?em tam pliki z Multiloadera i wygenerowa?em plik .xml jak trzeba. Zrobi?em obraz p?yty .nrg (Nero) z Wysokim Priorytetem na podane w instrkcji pliki. Nagra?em to na p?yte DVD-R, odpalam na PS2 i nic. ALE jak odpalam na emulatorze do PS2 (pcsx2) to wyskakuje "PS2 Multiloader by [kto?tam...]" i po chwili emulator pada.
Prosz? o pomoc!
Berion
- 2 Wrzesien 2007, 19:59:45
RE1 i FF6 s? na PSXa, a nie PS2. Trzeba by?o przeczyta? FAQ we wst?pie...
Nereid666
- 3 Wrzesien 2007, 09:07:25
No to lipa ;/ Bo chodzi mi o gry na PSXa... A jest jakis sposob na nagranie kilku gier na PSXa na DVD tak ?eby chodzi?y na PS2 ? (szczerze w?tpie ale wole si? zapyta?...)
Z góry dzi?ki :D
Berion
- 4 Pazdziernik 2007, 15:25:34
NIE ma i NIE b?dzie :)
alwaro4
- 14 Grudzien 2008, 11:43:19
Berion a sk?d to wiadomo które cyferki tym hex editorem zamienia? ?eby nie popsu? pliku? Nie wiem zupe?nie o co w tym chodzi :/
alwaro4
- 14 Grudzien 2008, 11:49:20
Aha i jeszcze jedno, to musz? by? tylko elfy? Bo mam tu np. zdublowany plik 0FLIST i jak go otwieram to on jest jaki? afs i mam takich kilka. To co? z tym mam zrobi??
Berion
- 25 Styczen 2009, 22:19:23
Te "cyferki i numerki", które s? nazw? tych powtarzaj?cych si? plików. Oczywi?cie b?d? one w *.elf-ie bo to jest plik wykonywalny.
filnek
- 20 Lipiec 2010, 13:54:28
Ja te? mam pytanie :
Nazw? mam zmieni? w pliku zdublowanym , czy w elfie ?
Bo mam plik SLES_502.85 a w nim nie ma nazwy pliku zdublowanego.
natomiast w pliku zdublowanym (PADMAN , nazwa zmieniona na PADMAZ) jest wpisana nazwa padman . To j? mam zmieni? ?
JARO1232
- 10 Czerwiec 2011, 20:12:44
A niech to , tylko dvd zmarnowa?em , konsolka mi pisze ?e nie mo?e multi xml znale??.
macie co? prostszego do robienia tych multi dvd ? znalaz?em
programiki do ripowania gier z dvd na usb hdd i tam nie ma takich problemów, programik ?aduje list? gier z ul.cfg
gdzie s? tylko nazwy gier i plików po ripie gra ma format
ul.BFA89AAA.SLES_524.82.00
i wszystko dzia?a
prosz? info na forum
JARO1232
- 10 Czerwiec 2011, 20:23:05
A niech to - tylko dvd zmarnowa?em
programik nie widzi mi multi xml i go nie czyta co jest ?
mam programiki do ripu gier z dvd na usb hdd i tam nie ma problemu wszystko dzia?a , a nazwa gry i pliku po rinie jest w pliku ul.cfg
a taki format ma gra po ripie i moz doda? kolejne - o ile mamy miejsce na naszym usb.
jedyne co piszemy przy ripowaniu to nazwa gry i gdzie ma ja zapisa? a potem zgrywamy to na masze usb i gitara.
programik czyta nazwy i wczytuje masz? gr? po jej wybranu.
to co jest tym multi dvd ?e mi nie dia?a ?
prosz? o info na forum
zsylam
- 12 Lipiec 2012, 11:00:08
Nie wiem czy kto? tu jeszcze zagl?da, ale mam taki problem - odpalam mój obraz w emulatorze pcsx2 i pojawia mi si? napis Error: mc0: /BEDATA-SYSTEM/BOOT.ELF