Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS2] Modchip FAQ

Wstęp



Artykuł ten, który właśnie czytacie, dotyczyć będzie jak sama nazwa wskazuje, popularnego w naszym kraju jak i za granicą „modingu” konsol PS2. Innymi słowy: przerabianiu tak, aby działały kopie zapasowe naszych oryginalnych gier (jak wiadomo w naszym „kochanym” państwie zarobki są wschodnie, a ceny zachodnie i mało kto może sobie pozwolić na wydatek rzędu 160 - 230 zeta na ponowny zakup tej samej gry, tylko dlatego, że zniszczył nam się nośnik i już nasza konsola go „nie łyka”). Oczywiście jak już zdecydowaliśmy się przerobić naszą kochaną „czarnulę” tak, aby czytała kopie zapasowe, nasuwa się nam na usta sporo pytań: Jaki modchip zastosować ? Który będzie lepszy ? Czy po przeróbce naszego cacka wszystko będzie dobrze, czy nie padnie ? Skąd wziąć schemat ? Jaki mam model konsoli ? Jakie zabezpieczenie zastosować ? Dlaczego moja konsola odmawia posłuszeństwa ? Czy mój dysk twardy będzie współpracował z konsolą ? Jak rozpoznać jaki modchip jest użyty w mojej konsoli ? I wreszcie moje ulubione pytanko, które niektórzy klienci mi zadają: co to jest ten MODCHIP ? Tak więc do dzieła i życzę miłej lektury. Oczywiście wszelkie sugestie i uwagi są mile widziane (proszę tylko o zachowanie kultury).

Poniżej krótki FAQ z (jak sama nazwa wskazuje) najczęściej zadawanymi pytaniami:



Podstawowe informacje
  • Co to właściwie jest ten mod-chip ?
    Modchip jest to nic innego (bardzo proste i łopatologiczne wyjaśnienie) jak układ scalony osadzony na płytce PCB (pot. płytka drukowana), który jest wyposażony (zaprogramowany zazwyczaj przez producenta) w odpowiedni soft (oprogramowanie) umożliwiający odpalenie kopii zapasowej na naszej konsolce (inaczej mówiąc: ominięcie sprawdzania przez układy naszej konsoli kluczy i ATIP/ADIPów płyt (w dużym uproszczeniu)). Oczywiście umieszczenie samego układu nic nam nie da, dlatego na płytce umieszcza się różnego rodzaju kondensatory, rezystory, diody, itp., jak również odpowiednie wejścia / wyjścia, przez które łączymy naszego chipa z konsolą.

  • Po co mi mod-chip ?
    Dzięki niemu mamy możliwość uruchomienia dowolnego programu, gry z innego regionu niż jest konsola i kopii oryginalnej gry

  • Czy tracę gwarancję ?
    I tak i nie. Autoryzowane serwisy nie przyjmą konsoli z zerwanymi plombami/stickerami. Jedynie gwarancję może wystawić sklep, w którym dokonana była modyfikacja.

  • Jak to działa ?
    Mod nie łamie żadnych zabezpieczeń, a jedynie je omija. Innymi słowy: oszukuje konsolę.

  • Czy ma jakieś znaczenie jaki model PS2 posiadam ?
    Kolosalne. Różne mod-chipy dedykowane są różnym modelom i różnie się je montuje. Więcej informacji na kolejnych stronach.

  • Czy to jest legalne ?
    Zależy od prawa panującego w danym państwie. Bogu dzięki, póki co w Polsce jeszcze tak.

  • Czy mod-chip niszczy laser w konsoli ?
    Mod jako taki, nie. Na stan napędu wpływa jakość nośników, których używamy. Jeśli będą niskiej jakości to długo się PS2 nie nacieszymy.

  • Czy mod-chip może w jakiś sposób uszkodzić mobo ?
    Jeśli zrobi się to nieumiejętnie przez brak doświadczenia z lutownicą, błędne rozpoznanie modelu PS2 etc, etc. to tak. W przypadku konsol od V10 wymagane są dodatkowe zabezpieczenia układu LA/BA. Bez nich ryzyko uszkodzenia ww. układów jest bardzo wysokie [!] Po więcej informacji zapraszam na kolejne strony.

  • Czy trzeba jakoś ustawić laser po montażu moda ?
    To zależy w jakim stanie jest laser. Jeśli jest na tyle słaby, aby nie odczytać CD/DVD-+R/RW, potrzebna jest kalibracja.

  • Który mod-chip kupić ?
    Zdecydowanie polecam te z górnej półki. W tym przypadku nie ma sensu oszczędzać. Im więcej funkcji, im lepiej wykonany tym bezpieczniej i większy jest nasz komfort.

  • Gdzie go można kupić ?
    W sklepach internetowych (np. bezpośrednio od producenta), aukcjach lub na giełdach komputerowych.

  • Co powinienem znaleźć w zestawie ?
    A to już zależy od moda. Niekiedy prócz samego układu można znaleźć kabelki, czasem płytę z progsami (vide H2O) itd.


Co można uruchomić - czyli zalety modchipów
  • Czy można na konsoli uruchomić homebrew ?
    Jak najbardziej tak. W przeciwieństwie do np. Swap Magica możemy uruchomić dowolną aplikację.

  • Czy mogę obejrzeć film DVD-Video, DivX/Xvid ?
    Tak, z tym że różne mody różnie odpalają DVD-Video (szczegóły na kolejnych stronach), a do *.avi itp. potrzebne są programy (żaden modchip "sam z siebie" nie odpali płyty z DivXem).

  • Czy można grać online na serwerach Central Station ?
    Można, ale tylko w przypadku jeśli nasz "kawałek krzemu" posiada opcję jego wyłączenia (potrzebny jest wówczas np. Swap Magic) lub sam się wyłącza po zabootowaniu kopii. W przeciwnym razie dostaniemy ban na ID konsoli.

  • Czy mając konsolę PAL mogę odpalić gry NTSC (i vice versa) ?
    Tak, jak najbardziej tak.

  • Czy mogę odpalić kopię na PSXa ?
    Tak, z tym że różne mody różnie je odpalają (sczegóły na kolejnych stronach)

  • Czy mogę odpalić kopię na CD/DVD+-R/RW (SL/DL) ?
    Jak najbardziej tak. Niestety nie każda PS2 radzi sobie z RW, +R lub DL

  • Czy mogę odpalić kopię DVD5/9 RIP?
    j.w.

  • Czy muszę gry jakoś patchować ?
    Nie, absolutnie nie. To nie jest Swap Magic :>

  • Czy gry odpala się przez jakiś bootCD ?
    Dawniej tak (np. AR2+Neo). Dzisiaj to czysta abstrakcja



Komentarze


Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/ssd1/html/IncPhp/html/ReklamaArtykulyLewa.php:40) in /mnt/ssd1/plikiDoAdmina/class/artykul.class.php on line 809