Konsole

Strona g��wna

 

Spis treści



[PS2] CD2DVD - czyli jak przerobić obraz CD na DVD

Budujemy obraz



Nero Burning Rom (Win9x/NT; Linux) (testowane na wersji 6.6.0.6)

1.) Otwieramy program i zamykamy kreatora, który się zaraz wyświetli
2.) Wybieramy naszą nagrywarkę (lub jeśli chcemy utworzyć obraz "Image Recoreder") i wybieramy z "Menu/File/New"
3.) Wybieramy typ kompilacji DVD-ROM (UDF/ISO)
4.) Przechodzimy na zakładkę "Multisession". Zaznaczamy "No Multisession"



5.) Przechodzimy na zakładkę "ISO". "Data Mode powinna być niepodświetlona i ustawiona na Mode 1". Ustawiamy teraz:

- "File System: ISO 9660"
- "File Name Lenght (ISO): Max of 11 = 8 + 3 chars (Level 1)"
- "Character Set (ISO): ISO 9660 (Standard ISO CD-ROM)

"Relax restrictions:

- Allow path deph of more than 8 directories powinna być zaznaczona
- Allow more than 255 characters in path powinna być zaznaczona
- Do not add the ';1' ISO file version extension" powinna być nie zaznaczona
- "Relax restrictions:/ Allow more than 64 characters for Joliet names" powinna być nie podświetlona.



6.) Przechodzimy na zakładkę "UDF". Ustawiamy na "Physical Partition" i "UDF 1.02". "Force DVD-Video compatybility mode (required for Xbox TM) powinna być nie zaznaczona.



7.) Przechodzimy na zakładkę "Burn" i ustawiamy prędkosć zapisu na x2-x4. Klikamy na "New".



8.) Przeciągamy interesujące nas pliki do programu i klikamy na ikonkę z zapałką :]
9.) Kiedy proces zapisu się rozpocznie zwróćmy jeszcze uwagę na małe "okienko" poniżej paska bufora. Dla własnego dobra zaznaczmy "Verify data"... po chwili uzyskamy gotową płytę.




CD/DVD-ROM Generator (Win9x/NT) (testowane na wersji 2.00)

1.) Otwieramy CDVDGen. Pierwsze co czynimy po uruchomieniu programu, to wybór dwóch opcji: "Create new project" lub "Open project". Nas interesuje oczywiście nowy. Klikamy "ok" i stajemy przed kolejnym wyborem: "CD-ROM Master Disc", "DVD-ROM Master Disc" i "DVD-ROM Master (Dual Layer) Disc". Wybór pada na "DVD-ROM Master Disc".






2.) Metodą drag&drop przeciągamy pliki do naszej kompilacji starając się im przydzielić taką samą kolejność jak na CD (oczywiście nie chodzi mi o LBA bo tego dokładnie się nie da zrobić. PVD na DVD zaczyna sie od ~300/700 sektora, a nie 23 jak na CD). Na samym końcu tworzymy Dummy File'a. Po co? Otóż ten soft jest tak skonstruowany, iż nie zgadza się na kompilację "zajmującą" poniżej 600 000 sectorów. Ile to "jest w Byte'ach"? Około 1.2GB (ewentualnie ustawiamy LBA pierwszego pliku na 600 000).
3.) Przechodzimy na zakładkę "Volume". W polu "Disc Name" wpisujemy np. SLUS-12345.



4.) W polu "Producer Name" wpisujemy... cokolwiek.
5.) W polu "License Area" wybieramy region, z którego jest nasza gra:

      NTSC-JAP -> Japan
      NTSC-US -> America
      PAL -> Europ


6.) Reszta pól może pozostać czysta.
7.) Jeśli przeciągnęliśmy pliki "nie po kolei" w zakładce "Layout" możemy je posortować. Nie wolno nam zmieniać LBA poprzez opcję "Location" (prawy przycisk myszy na pliku) bez uprzedniego posortowania plików [!]. Posługujemy się tylko i wyłącznie opcją "Move select/insert". Jeśli zapomnimy o tej zasadzie, przy którejś zmianie LBA może okazać się, że pod tym adresem nie ma już miejsca, ponieważ jest zajęte przez inny plik.



8.) Kiedy siÄ™ z tym uporamy zapisujemy nasz projekt: "File/Save as" -> nazwa.ccz
9.) Klikamy na "Rec". Program poprosi nas o zapisanie *.iml/*.ims. Tak też czynimy. Jeśli dostaniemy komunikat "ASPI failed" należy zainstalować forceASPI (testowane na wersji 1.7).




Na tym etapie się na chwilę zatrzymajmy. Program, z którego korzystamy, przeznaczony jest developerom i sygnowany przez samo $ony. W związku z tym nie ma "zwykłej" nagrywarki, którą by ten program obsługiwał (teoretycznie, ale o tym później). W grę wchodzi tylko kilka modeli, które kosztują bajońskie sumy, a przeznaczone są tylko i wyłącznie authoringowi (do wersji 1.50). Zapewne żaden z nas nie ma takiej w swoim kompie... I co teraz? Są trzy metody nagrania takiej płyty.

10a.) Pierwsza i najbardziej zawodna to specjalny patch dla exe'ka programu. Dzięki niemu nasz CDVDGen zgodzi się wypalić na jednej z poniższych nagrywarek:

  • - NEC ND-1100A
  • - NEC ND-1300A
  • - NEC ND-2500A
  • - NEC ND-2510A
  • - NEC ND-3500AG
  • - Pioneer DVR-105
  • - Pioneer DVR-106D
  • - Pioneer DVR-107D
  • - Pioneer DVR-108
  • - Pioneer DVR-303


Jeśli korzystamy z wersji 2.00, program obsługuje następujące nagrywarki (for General):

  • - Pioneer DVR-S303
  • - Pioneer DVR-A04-J (DVR-104)
  • - Pioneer DVR-A05-J (DVR-105)
  • - Pioneer DVR-A07-J (DVR-107D)
  • - Hoei Sangyo DSR-4000dp-5 (wymagany DPM88)
  • - Hoei Sangyo DSR-4000dp-10 (wymagany DPM88)


Wystarczy kliknąć na "Rec" a program utworzy obraz, który po chwili wypali. Dlaczego zatem ta metoda jest najbardziej zawodna? Program ten nie posiada żadnej ochrony przeciw spadkowi bufora. Podczas nagrywania załączył mi się wygaszacz ekranu co zaowocowało... "burn failed". Cóż, płyta do śmietnika.



10b.) Druga metoda to użycie, któregokolwiek z programów konwertujących *.iml na *.iso (np. Iml2DVD (Win9x/NT)). Ważne by nie "naruszać" miejsca, w którym były przechowywane pliki z gry. Samo *.iml nie stanowi obrazu (co jest logiczne ~xxxKB), a jedynie wytyczne dla programu jak utworzyć obraz. Należy pamiętać również, iż jeśli obraz przekracza 3.9GB należy dokonać tej operacji na partycji z systemem plików NTFS. Ostatnia moja uwaga jest taka, że zdarzają się wtopy tego typu programom i tworzą "puste iso". Jak to sprawdzić? np. jakimkolwiek Hex Edytorem.

10c.) OstatniÄ… i najlepszÄ… moim zdaniem metodÄ… jest "export image".



CDVDGen zapisze obraz w postaci *.000/*.001/*.002/*.003/.../*.lst. Co z tym zrobić? Pliki te stanowią zwyczajne iso, tyle że podzielone na kawałki. Należy je tylko połączyć w jedną całość, a nazwę zmienić na *.iso. Czym? z cmd lub np. za pomocą A.F.7 Merge (Win9x/NT) (testowane na wersji 1.4).

Nie wolno nam łączyć plików wraz z lst. *.lst jest czymś w rodzaju arkusza dyrektyw i nonsensem wydaje się go łączyć z pozostałymi plikami.

[SYS]
VERSION=1.00
MEDIA=DVD
TARGET=PS2
DISCVERSION=1.00
DATE=2005/06/05-23:57:09
[/SYS]

[CUE]
DISCNAME="SCES-99999 "
PRODUCER="BERION - The Elder Player "
COPYRIGHT="Zdzisiek z bramy obok ;] "
CREATIONDATE=20050605
PSTYPE=2
DISCCODE=01
[/CUE]

[LST]
600000
Wolumin:nazwa obrazu.000
Wolumin:nazwa obrazu.001
[/LST]

11.) Powstałe *.iso wypalamy np. za pomocą DVD Decryptera i już możemy się cieszyć z kopii gry.

- Berion [30.11.05]


Komentarze


Jacek_Pstwo - 28 Kwiecien 2006, 13:33:43
uda?o si? to komu? zrobi???

Berion - 29 Kwiecien 2006, 21:03:09
Mnie :>

moto271 - 7 Czerwiec 2006, 23:10:03
ja chcialem to zrobic ale sie zatrzymalem na tym apachu bo cd rom wogole nie widzi mojej plytki :/

Berion - 8 Czerwiec 2006, 22:24:01
Mo?e g?upie pytanie, ale czy wybra?e? w Apachu nap?d, w którym jest p?yta?

Nie wiem jak z grami na PS2 (nie wiele testowa?em), ale na PSXa czasem develperzy buduj? kompilacj? gdzie nazwy plików nie s? wpisywane w TOC i oprócz cnf-a i exe nie wida? ?adnych plików. Na PS2 jeszcze si? z czym? takim nie spotka?em, ale kto wie... Z drugiej strony: piszesz, ?e nie widzi p?yty/plików, wi?c...

Mo?e wina nap?du (nie mo?e sobie poradzi? z korekcj?) ?

splinter - 20 Sierpien 2006, 09:32:25
Czy t? liste txt zapisujemy w katalogu w do ,którego przerabiamy gr? ,a pózniej j? nagrywamy razem z wszystkimi plikami ??

Berion - 24 Sierpien 2006, 10:43:31
Nie ma znaczenia. Ta lista jest dla Ciebie, ?eby? wiedzia? jak pouk?ada? sobie pliki na p?ycie. Je?li chcesz to nagra? za pomoc? NeroBR to mo?esz to ola? bo i tak si? wtedy do niczego nie przyda (NBR nie umo?liwia przydzia?u LBA).

Adamista - 15 Pazdziernik 2006, 18:29:46
Mam pytanie jak zmieni? w pliku tekstowym rozsze?enie z txt na cnf ? I jeszcze jedno czy da si? stworzy? plik slus ( sles ) i elf ?? Prosz? o pomoc

Berion - 21 Pazdziernik 2006, 10:52:13
Odznacz w windowsie ukrywanie rozszerze? plików. W ten sposób b?dziesz móg? kazdemu plikowi dopisa? jakiekolwiek format.

ELF dla PS2 jest tym czym EXE dla windy. Je?li ty chcesz napisa? w?asny to powodzenia :)

Przeczytaj na forum temat "pomoc dla pocz?tkuj?cych".

Sagat - 10 Grudzien 2006, 02:30:13
Próbowa?em to zrobi? z Harvest Moon: Save the Homeland bo na CD g?o?no konsola pracuje, robie wszystko tak jak jest tu napisane i napis PLAYSTATION2 pojawia si? na u?amki sekundy, znika i jest pó?niej ca?y czas czarny ekran. Wie kto? jaka mo?e by? przyczyna? Jak by kto? wiedzia? to bardzo prosz? o odpowied?!

Berion - 10 Grudzien 2006, 10:17:03
By? mo?e media flag. Zauwa?y?em, ?e ma?o gier wspó?pracuje :(

Sagat - 10 Grudzien 2006, 22:15:34
A co to media flag? Je?li to chodzi o mod chipa to ja mam jakiego? rippera.

Berion - 16 Grudzien 2006, 13:33:09
Media Flag = Media Check

Sagat - 2 Styczen 2007, 23:27:41
Teraz wogóle nie kapuje, tak jak pisa?e? przeskanowa?em wszystkie pliki poprzez DVD Scan ?eby zmieni? media check, a teraz piszesz ?e ma?o gier wspó?pracuje, to znaczy ?eby nie skanowa? czy co?

Berion - 3 Styczen 2007, 14:05:45
Skanowa? bo i tak je trzeba zmieni? i tak -> ZAWSZE. A to, czy b?d? chodzi? czy nie, ma jak?? przyczyn?. Jak? nie wiem. Nie jestem pewien czy jest to wina, nie zawsze wykrytych media checków czy detekcji LBA dla poszczególnych plików (narazie nie potrafi? tego sprawdzi? bo mam problemy z wyszukiwaniem takich tabel).

Próbuj, to wiele nie kosztuje. Oczywi?cie problem dotyczy tylko i wy??cznie gier komercyjnych. Homebrew to wogóle nie dotyczy.

Konar$ky - 17 Styczen 2007, 16:52:30
sk?d wzi??? ten program apache, bo na waszym serwerze go niema?

TheMaslo - 17 Styczen 2007, 23:20:42
Skoro ma?o gier dzia?a, to spróbujmy zrobi? liste? Uchroni to u?ytkowników przed marnowaniem p?yt i setek nerwów ;)

TheMaslo - 18 Styczen 2007, 16:38:08
Udana przeróbka Unreal Tournament. Mam do was pytanie dodajcie pliki Dummy? Gdzie? czyta?em ze jak gra ma mniej ni? te 1.2GB a chcesz ja nagra? na p?ytk? DVD to nale?y doda? plik Dummy

Berion - 18 Styczen 2007, 18:55:46
Ja swoj? list? poda?em. Unreal by? wydany na DVD, wi?c to logiczne, ?e rip b?dzie dzia?a? na DVD po zmianie media check :P

Berion - 18 Styczen 2007, 18:56:53
PS: CDVDGen (SCEI) nie zgadza si? na kompilacje poni?ej 1.2GB:
/PS2bin2cdvd/strona2.php

TheMaslo - 19 Styczen 2007, 18:51:41
Berio pomyli?e? si? UT wychodzi? normalnie na CD... tutaj dowód ;)
http://ps2.ign.com/objects/014/014006.html
PS. nie wiem jak tam jest z CD/DVD Generatorem poniewa? nagrywa?em pod nero ;)

avecezar - 19 Luty 2007, 14:33:42
Przerobi?em RC Revenge Pro za pomoc? apache, dvd scan i nero. Dzia?a super na ripper 3.41

rafcio313 - 21 Marzec 2007, 13:15:29
Ma?e pytanko: Mam nero 5 i 6 kórym zrobi? plik obrazu?

Berion - 21 Marzec 2007, 19:13:11
Bez ró?nicy przecie?. Byleby umo?liwia? (a umo?liwia na pewno) ustawienie odpowiednich opcji.

rafcio313 - 22 Marzec 2007, 14:24:12
Tylko napisane jest, ?e by?o testowane na wersji 6.6.0.6 czyli NERO 6, ale ja zielonego poj?cia nie mam gdzie to klikn?c ?eby by?a nowa kompilacja (wogóle ja nie wiem jak si? w nim robi obrazy...). Tutorial napisany jest jak dla nero 5, ale nie moge w nim robi? obrau dvd jest tylko cd. Powiesz jak to w??czy? w 6?

Berion - 24 Marzec 2007, 18:39:36
Tutoriale zak?adaj? u u?ytkownika podstawow? wiedz?. Na screenach i w txt jest wszystko pokazane/wyja?nione.

NeroBR 5 i 6 s? mo?na by rzec identyczne, w kwestii GUI.

Nie pomyli?e? aby Nero Burning Rom z Nero Express? ;]

Sagat - 8 Kwiecien 2007, 02:37:54
Jeszcze nie uda?o mi si? przegra? tego Harvest Moona, mo?e za szybko si? nagrywa? Zajmuje on co? ko?o 80MB i nagrywa si? w oko?o pó? minuty, je?li to mo?e by? przyczyn? to czy mo?na jako? zrobi? ?eby si? wolniej nagrywa?o? Bo ju? w ró?nych programach próbowa?em i zawsze jest chyba x4.

Berion - 12 Kwiecien 2007, 21:41:13
Je?li na takiej samej p?ycie, z ta s?m? pr?dko?ci?, na tej samej nagrywarce itd... nagrywasz inne rzeczy dla PS2 i dzia?a to na pewno nie jest to wina pr?dko?ci. Logiczne.

Je?li wszystkie media flag s? zmienione to mo?liwe, ?e gra sprawdza LBA na których le?? pliki, a z tym to ju? nie pomog?.

piowoz22 - 15 Kwiecien 2007, 14:36:27
Udalo sie!!! Przerobilem obraz z CD na DVD. dzieki za opis- jest jak najbardziej w porzadku. Sprawdzilem na Crash the Wrath of cortex. Gierka smiga wspaniale. Pozdrawiam!!!

fizo5 - 5 Styczen 2008, 19:49:29
piowoz22 uda?o Ci si? przerobic gr? Crash Bandicoot The Wrath od Cortex to móg?bys mi ja wys?a??
Ja tez próbowa?em ale co? si? nie uda?o
Da?o by rad? wys?a? gotowy obraz?

ma?y36 - 5 Styczen 2008, 22:36:48
cze?c , próbowa?em przerobic gr? shadow man 2 , skopiowa?em pliki z p?yty za pomoc? iso buster i apache tylko ?e pó?niej program dvd scan da? odpowiedz ?e nie s? to pliki systemowe i czy ma dalej je skanowac , no i niewiem czy jest sens kombinowac dalej i nagrac to na p?yte .

ma?y36 - 6 Styczen 2008, 09:51:00
próbowa?em z inn? gr? i znowu to samo dvd scan odpowiedzia? ?e nie s? to pliki systemowe , niewiem co jest grane, dodam ?? iso buster pokazuje tylko czerwony kwadracik iso niema tego zielonego pod spodem , a pliki to: SYSTEM.CNF , SLUS_211.5 , IOPRP280.IMG , CDVDSTM.IRX , FMOD.IRX , LIBSD.IRX , MCMAN.IRX , MCSERV.IRX , PADMAN.IRX , SDRDRV.IRX , SIO2MAN.IRX , GLOBAL. PAK , INTRO.PSS , OUTRO.PSS , VARIABLE.SCR . Niewiem czy wam to co? mówi no ale mo?e pomorzecie. narazie i pozdrawiam wszystkich !

Berion - 12 Styczen 2008, 23:43:10
Media flag mog? by? zapisane wy??cznie w *.irx (np. sio2man), *.img (ioprp) i *.elf-ach (np. sces_123.45).

ma?y36 - 13 Styczen 2008, 08:59:58
cze?c Berion . Wiem ?e pewnie ju? masz do?c t?umaczenia wszystkiego ludziom ma?o obeznanym w temacie jak ja , ale jednak prosz? o pomoc . dzi?kuje za odpowied?, jednak nie wiem za bardzo co mam zrobic . mam tylko pliki iso a tych UDF nie .

avecezar - 16 Styczen 2008, 15:03:30
Kolejna gra PS2 CD, któr? uda?o mi si? nagra? na DVD to Smash Cars.
Podam po kolei co trzeba zrobi?, mo?e to troszk? rozja?ni tutorial. Tak jak ja robi? zawsze mi wychodzi.
Korzystamy z programów dvdscan, apache i nero, ewentualnie wspieramy to daemon tools.
Jesli mam obraz plyty to montuje go w daemon tools. Za pomoc? apache otwieram plyte i extraktuje wszystkie pliki z plyty, czyli prawym myszy w lewym okienku na etykiete klikamy i extract all. Jesli zaznaczymy w prawym okienku i zrobimy extract to nie skopiuje wszystkich plików na dysk, czyli tak nie ma byc. Upewnimy sie ze wszystkie pliki zostaly skopiowane jesli porównamy ile miejsca zajmuje skopiowany material a ile zajmuje na plycie, powinno byc tyle samo.
Apache mozna zamknac juz nie jest potrzebny. Teraz uruchamiamy dvdscan, zaznaczamy dvd - bo chcemy nagrac na plyte dvd, potem menu plik i otwórz; wybieramy do skanowania wszystkie pliki skopiowane wczesniej przy pomocy apache. Zalecam dla pewnosci przeskanowac wszystkie pliki jakie zostaly skopiowane nie pomijac zadnych bo jak sie nie uda to nie ma pewnosci ze czegos nie przeoczylismy; mozna zaznaczac wszytkie pliki w danym katalogu i skanowac, ale trzeba wchodzic w poszczegolne katalogi i tam tez zaznaczac i skanowac te pliki. Bedze pojawial sie komunikat ze to nie sa pliki systemowe i zapytanie czy skanowac, odpowiadam jeszcze raz skanowac wszystkie pliki, uwazac zeby nie pominac zadnego. Plikow jest zawsze sporo i troche czasu zajmuje skanowanie, ale jak sie potem gierka uruchamia na dvd to jest duza satysfakcja. Jak juz wszystko sie przeskanowalo to dvdscan juz pozmienial wpisy w plikach i zmienione pliki mozna poznac po wpisie w logu który jest na bie??co wyswietlany w okienku programu i moze byc zapamietany po kazdej operacji scanowania. Inna metoda zeby zobaczyc ktore pliki zostaly zmienione jest porownanie dat modyfikacji plikow: po zmianach jakie dokona dvdscan pliki zostana zapisane z nowa dat?. To jest tylko dla naszej ciekawosci zeby sprawdzic ze nasze skanowanie cos "daje". Teraz wszystkie pliki potrzebne do nagrania na plyte dvd sa gotowe - to te ktore zostaly przeskanowane dvdscanem. Teraz korzystajac z nero nagrywamy te przeskanowane dane na plyte dvd, czyli cal? plyte cd ze zmienionymi plikami. Tutorial dok?adnie opisuje jak nagrac, dodam tylko ?e wybieramy data(dane po polsku) i nero burning ROM a potem przeciagamy wszystkie pliki nad ktorymi pracowalismy do nagrania, naciskamy burn wprowadzamy potrzebne zmiany w ustawieniach na poszczegolnych zakladkach i z predkoscia najnizsza jak? oferuje nasza plyta dvd nagrywamy material. Potem odpalamy plytke w konsoli Playstation2 i cieszymy si? gr? cd nagran? na dvd, a laser te? jest szcz??liwy ?e nie musi si? tak m?czy?.
Na zakonczenie powiem jaki zrobilem blad i plytka sie nie uruchomila: otó? nie przeskanowalem wszystkich plikow, które siedzialy w jednym z katalogów. mam nadzieje ?e to komu? pomo?e i piszcie jakie gry udalo sie wam przekonwertowac.

Berion - 19 Styczen 2008, 18:13:32
@ ma?y36
Nie rozumiem Ciebie. ISO/UDF to kompilacja hybrydowa. Dwie tablice ;] Pliki te same.

@avecezar
Jak je zaznaczysz ppm i dasz extract to wszystkie si? skopiuj? - wszystkie te które zaznaczy?e?.

Mia?bym te? zastrze?enia co do skanowania wszystkich plików. *.irx, *.img i *.elf. Czasem developer pakuje img do jednego munge-a ale to bardzo rzadkie i cz?sto maj? jak?? oczywist? nazw? jak np. modules.abc ;].

Co do pr?dko?ci to nie zgadzam si?. Obecne nagrywarki i no?niki nie lubi? takiej kombinacji. x4-x8 jest naprawd? optymalnie.

BTW: musz? si? kiedy? zaj?? t? tablic? w TTT i na jego podstawie opisa? edycj? takich gier.

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: