Do tego celu polecam program unofficial Launch ELF (PS2) (testowane na
wersji 3.78).
Jest to bardzo dobry i prosty w obsłudze manager plików
dla PS2. Począwszy od wersji 3.48 został wzbogacony o unikalną opcję:
MCPaste. Do czego służy? Kopiując pliki z PS2MC, ulelf dodaje plik
binarny, w którym zachowane zostają informacje o TSP (Time Stamp).
jest to bardzo ważne, ponieważ kopiując pliki z memorki tracimy ich
atrybuty takie jak data powstania/modyfikacji pliku. Niektóre gry
wykorzystują TSP jako swojego rodzaju zabezpieczenie. Jeśli daty "na
pliku" nie będą się zgadzać z tym co gra zapisała "w save'ie", przy
loadowaniu stanu gry otrzymamy komunikat save corrupted/not found etc...
KorzystajÄ…c z tej opcji w folderze z save'em pojawi siÄ™ dodatkowy plik: "PS2 MC Backup Attributes.BUP.bin"
1.) Wszelkie operacje na plikach wykonujemy bezpośrednio z
FileBrowsera. Jeśli wcześniej nie napisaliśmy launchelf.cnf musimy
teraz ręcznie przydzielać poszczególne funkcje pod konkretne przyciski
na padzie...
2.) Po przejściu do FileBrowser wyświetli się nam lista możliwych lokalizacji:
MC0 - memory Card w pierwszym "porcie"
MC1 - memory Card w drugim "porcie"
HDD0 - dysk twardy (PFS)
CDFS - płyta CD lub DVD
MASS - zewnętrzne urządzenia na USB
HOST - sieć
Nas interesuje MC0...
3.) Po przejściu na kartę pamięci pojawi się lista folderów z
"dziwnymi nazwami". To są właśnie nasze save'y (w przypadku stanów z
PSXa będą to osobne pliki).
Możemy wyróżnić trzy regiony:
EU (European Union, Australia) -> PAL (BEDATA)
NA (North America) -> NTSC (BADATA)
J (Asia, Japan) -> NTSC (BIDATA)
Playstation
BEDATA - SCED, SCES, SLED, SLES
BADATA - PBPX, PSRM, SCUS, SLUS
BIDATA - ESPM, SCPS, SIPS, SLPM, SLPS
Playstation 2
BEDATA - PBPX, PCPX, SCED, SCES, SLES, TCES
BADATA - DVSS, PBPX, PCPX, PDSS, PTRM, SCUS, SLUS
BIDATA - PBPX, PCPX, SCPS, SCAJ, SLPM
4.) Zaznaczamy określony save (możemy więcej niż jeden) i wciskamy R1. W prawym górnym rogu pojawi się małe menu.
5.) Wybieramy "Copy" i zmieniamy lokalizację na MASS. Wklejamy ("MCPaste") i już możemy się cieszyć ze z archwizowanego save'a.
W przypadku kiedy chcemy wgrać stan gry na powrót na MC postępujemy w
identyczny sposób.
UWAGA:
W przypadku kiedy save, który chcemy skopiować posiada znaki: "\/:*"?|<>
" pod Windowsem mamy przed sobą praktycznie zamkniętą drogę. Dlaczego?
Otóż ten nieszczęsny ;) system operacyjny nie toleruje w nazwie pliku
czy folderu tego typu "hieroglifów". Co więcej: nie będzie możliwe usunięcie takiego pliku
z naszego PD inaczej, jak tylko
poprzez ponowny format całego nośnika. Jedyny ratunek to jakakolwiek dystrybucja Linuxowa... Przykładem takiej
gry jest choćby Tales of Destiny 2 (Tales of Eternia)
Kolejna zagwozdka to stany, które po skopiowaniu na nasz pendrive
ważą dokładnie 0KB! Jak zatem z archwizować taki save? Do dziś stanowi to dla mnie nie lada zagadkę... Alundra
Czy kto? móg?by wys?a? mi gotowy obraz z tym programem?
pyrduch@tlen.pl
Z góry dzi?ki
Berion
- 21 Czerwiec 2006, 11:08:00
Po to s? tutoriale, ?eby? si? sam nauczy? i aby? nie kupowa? od z?odziei na allegro tego typu wynalazków.
MarcinWi?nia
- 27 Grudzien 2006, 09:31:03
Mam pytanie czy te savy to tylko mo?na kopiowac na pendriva z du?ej konsoli czy te? z ma?ej??A czy savy zgraj? si? na pendriva EMTEC???
Z góry dzi?ki
MarcinWi?nia
- 30 Grudzien 2006, 20:11:45
Prosze odpisac na moje pytanie!!!!!!!!!!!!!!!!!
Berion
- 31 Grudzien 2006, 13:46:19
Z ka?dej PS2, na ka?dy Pendrive który jest kompatybilny z unofficial Launch ELF-em.
PS: Nie ma sensu pisa? kilku komentarzy. Nie dostaj? powiadomie? na mail-a o dodanym komentarzu. Zagl?dam raz na jaki? czas. Polecam forum :) Znacznie lepsze rozwi?zanie bo odpowied? padnie tego samego dnia.
Berion
- 31 Grudzien 2006, 13:48:52
By?bym zapomnia?: ka?dy, który jest kompatybilny z modu?em odpowiedzialnym za mass:/. ulELF ma w?asny, ale mo?e te? korzysta? z zewn?trznych np. z modu?em z GT4.
avecezar
- 6 Styczen 2007, 18:30:04
Interesuj?cy tutorial, ale w moim przypadku kiedy zaczynam dopiero eksperymentowa? z playstation nie wim paru rzeczy. Domy?lam si? tylko ?e aby uzy? tego programu uLE musi si? on znale?? na MC, musze dodatkowo szuka? jak to zrobi?. Potem uruchamiam ten program czy filebrowser który jest na PS2? Troch? to wszystko niejasne i je?li to mo?liwe prosz? o wi?cej szczegó?ow co zrobi? krok po kroku. Tak trywialna operacja jak format PD jest tutaj zawarta ale potem od razu jest skok do opcji programu, nie ma mowy gdzie si? on znalaz? w mi?dzyczasie itd. pozdro
Berion
- 8 Styczen 2007, 09:52:41
Nie musi by? na MC. Mo?esz go odpali? z czegokolwiek, to jest ju? Twoja inwencja. Tutorial si? zaczyna w momencie uruchomienia ulelfa - a z czego go uruchamiasz nie ma znaczenia. Najpro?ciej jest go wypali? na CD lub DVD -> polecam zajrze? do tutorialu BIN2CDVD.
giniu
- 17 Luty 2007, 15:42:15
to ten program nie wrzuca sie na pendriva tylko wypala na dvd ??!! ale beznadzieja !!!! i uwazam, ze gosciu nademna ma racje, piszecie zeby urzyc tego programu blabla i nagle juz kopiujemy savynie wiadomo skad !!!!!
Berion
- 19 Luty 2007, 14:32:26
Bo program mo?esz uruchomi? z HDD, CDVD, MC, host:/ lub mass:/, bez po?rednio z DEV1/2 mode, biosu lub innym programem.
Przecie? totalnym idiotyzmem by?oby w ka?dym tutorialu zamieszcza? opis wypalania p?yty, czy uruchamiania takiegoc zy innego programu w taki czy inny sposób.
My?le? trzeba...
n0taku
- 25 Marzec 2007, 00:53:35
eh
Mam juz ten program na mc (unelafa chcialem se wzucic) i nie moge go wlaczyc (trzymam ten r1 i nic sie nie dzieje. Co mam zrobic/co robie zle?
Berion
- 27 Marzec 2007, 23:50:15
Zrób tak jak w tutorialu o DEV1 odpowiednio dla Twojego modchipa. Skoro chcesz go uruchamia? z R1 musisz na MC0:/ mie? co? takiego: /BOOT/BOOT.ELF (czyli program nazwany boot.elf w folderze boot).
bart55sw
- 4 Listopad 2007, 17:44:45
Siedz? drugi dzie? przy tym tutorialu i nic z tego nie trybi? ! Chaos i tyle. Powinno wszystko by? w jednym, krok po kroku jak dla laików a nie same odno?niki. Próbuje nagra? na DVD-RW save z Gran turismo 4 na kart? i nie wiem jak? nazw? poda? w napisanym pliku system.cnf, który sie odnosi do pliku elf. Jakiego elf skoro go nie mam poniewa? save mam w npo. Drugi problem to ps2menu. Po rozpakowaniu mam ps2menu.elf i plik system. To co teraz ? Mam pisa? jaki? drugi plik cnf ?
Berion
- 9 Listopad 2007, 21:11:22
W tym tutorialu nie ma s?owa o ps2menu i *.npo... -_- Pomyli?y Ci si? tutoriale...
thomashaaq
- 5 Lipiec 2008, 21:10:23
TUTAJ JEST WSZYSTKO krok po kroku, nawet dla laików, szczegó?owo :)
http://www.onlyfiles.fora.pl/playstation,10/zgrywanie-save-ow-z-pendrive-a-na-memory-card-i-vice-versa,13.html#15
fajnie ?e to jest dostempne tylko dla zarejestrowanych!!
a tak w ogóle to u mnie jest taki problem ?e mam kilka savów gier czyli mk shaolin monks i god of war
?aduje to do ps2save-builder.exe
potem rozpakowuje na sd i zapisuje na mc , konsolka to widzi ale gry ju? nie.
Natomiast backup mc dzia?a ok co jest nie tak?
czy to chodzi morze o nazwy folderu i plików czy co?
Bo nawet podmiana plików nic nie da?a. .np god of war , podmieni?em orginalny zapis gry z tym z netu i lipa , dalej mia?em ten sam zapis. co morze by? nie tak?
Sefi86
- 9 Marzec 2010, 15:52:07
Witam dzis chcialem przerzucic save z pen-a na mc po rozpakowaniu save do folderu z odpowiednia nazwa wrzucilem go z mass do karty pamieci i gdy odpalam gre nie widzi save nadal pokazuje tylko save ktore byly robione predzej i zadnego nowego...jakas podpowiedz... ?
auron19940
- 9 Lipiec 2010, 20:32:18
Witam
Czy te poradniki odnosz? si? tez do saveów z gry Final Fantasy X? Pozdrawiam
MrKefirek
- 8 Kwiecien 2013, 20:09:41
czy na PS2 modelu SCPH-90004 bedzie dzialac i czy da sie z pendriva przenies znowu na memory crad save :) prosze o szybk? odpowiedzi
MrKefirek
- 8 Kwiecien 2013, 20:09:57
czy na PS2 modelu SCPH-90004 bedzie dzialac i czy da sie z pendriva przenies znowu na memory crad save :) prosze o szybk? odpowiedzi